En wat nou als we straks weer weg mogen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Gino608D »

Ik denk dat we het geld en vakantiedagen gewoon gaan oppotten en we volgend jaar wat langer weggaan. Dat is ook wel eens lekker. Ik beschouw het al als een verloren jaar en als je weg kan zijn er toch allerlei beperkingen. Is het anders dan zit het mee.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Dafluc »

We beginnen volgende maand met een midweekje in een huisje ergens aan zee. Lekker uitwaaien. En we hopen er in september nog op uit te kunnen. Als het kan Duitsland en anders eigen land. Is absoluut geen straf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door laika kreos 3009 »

Zoals het er nu voorstaat vertrekken wij op 6 juni voor een trip door Nederland, te beginnen bij de drie noordelijke provincies. Daarna zien we wel verder. Duitsland misschien na de zomervakanties. Frankrijk en Spanje? Die mogelijkheid lijkt ook na de zomer klein. Het voordeel van Nederland is een betrekkelijk lage brandstofrekening, dus in principe meer geld te besteden aan de lokale economie. Het blijft zo mooi in evenwicht. Nederland kent een grote mate van diversiteit dus er is genoeg te zien en te beleven. Wij zien er naar uit.

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Wij beginnen mogelijk in noord Nederland maar kijken toch met een schuin oog naar Duitsland.
Vanaf 15 juni zeker mogelijk als de besmettingsgraad in de deelstaten laag blijft.
Oppotten van vakantiedagen wordt het hem bij ons niet.
Zijn er nog 40 die er zo over denken en we kunnen toch echt niet met zijn allen tegelijk de dagen opmaken.
Licht moet wel blijven branden 24/7 :D

Maar het moet allemaal wel behapbaar blijven natuurlijk.
Hutje aan mutje zal niet toegestaan worden en is ook niet echt slim; hoe graag we ook weer op pad willen.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op vr 15 mei 2020, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Jan en Simonne »

We zijn jullie dankbaar! :bow:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Will »

Maandag op naar de noordelijke provincies hoelang dat ligt aan het weer.
Maar zoals gezegd het moet niet te druk worden als het gaat zoals vorige week dan hebben we genoeg ruimte voor 1.5 mtr.
En met eigen sanitair werkt het prima alhoewel ik denk dat douche hokjes en wc's om en om ook prima werken.
Die los plekken voor het toilet vind ik veel smeriger en bevatten veel meer bacterieen en virussen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Denk dat je het nu even niet op moet zoeken.
Qua sanitair op campings e.d.
De maatregelen die camping zouden moeten nemen is toch een hoop improviseren waarbij het risico toch weer hoger word.
Je merkt in de openbare ruimte - en ikzelf op het werk - al hoeveel moeite het kost om elkaar uit de weg te blijven.

En met je eigen spullen aan boord hoef je het risico niet op te zoeken.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Sjaak en Marja »

Gino608D schreef:
vr 15 mei 2020, 12:55
Ik denk dat we het geld en vakantiedagen gewoon gaan oppotten en we volgend jaar wat langer weggaan. Dat is ook wel eens lekker. Ik beschouw het al als een verloren jaar en als je weg kan zijn er toch allerlei beperkingen. Is het anders dan zit het mee.
Maar...ook met een beperking leven is uitdagend en kan net zo, zo niet mooier zijn. 8-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Een camper kocht je vroeger voor de “vrijheid”.
En vrijheid en beperkingen dat bijt elkaar ;-)
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Sjaak en Marja »

laika kreos 3009 schreef:
vr 15 mei 2020, 13:34
Zoals het er nu voorstaat vertrekken wij op 6 juni voor een trip door Nederland, te beginnen bij de drie noordelijke provincies. Daarna zien we wel verder. Duitsland misschien na de zomervakanties. Frankrijk en Spanje? Die mogelijkheid lijkt ook na de zomer klein. Het voordeel van Nederland is een betrekkelijk lage brandstofrekening, dus in principe meer geld te besteden aan de lokale economie. Het blijft zo mooi in evenwicht. Nederland kent een grote mate van diversiteit dus er is genoeg te zien en te beleven. Wij zien er naar uit.

Groet,

Andre
Exact onze gedachte en gaan 6 Juni een toertje Nederland doen...alle provincies en zijn we het beu, dan gaan we naar huis.
Fijne trip en geniet ervan. :P
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Sjaak en Marja »

Will schreef:
vr 15 mei 2020, 14:29
Maandag op naar de noordelijke provincies hoelang dat ligt aan het weer.
Maar zoals gezegd het moet niet te druk worden als het gaat zoals vorige week dan hebben we genoeg ruimte voor 1.5 mtr.
En met eigen sanitair werkt het prima alhoewel ik denk dat douche hokjes en wc's om en om ook prima werken.
Die los plekken voor het toilet vind ik veel smeriger en bevatten veel meer bacterieen en virussen.

Mvrgr.Wil
Ik denk dat het niet alleen om de 1,5 m gaat in de badkamers.
Wat denk je...als er iemand voor je zijn neus eens lekker snuit onder de douche?
En zeg niet dat dat niet gebeurd, dit gebeurd veel vaker dan je denkt..... :roll:
En deurklinken, wc rolhouders end?
Mij/ons niet gezien, lekker op ons eigen pleetje. :thumbup:
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Geert Huizing »

Wij zijn nu ruim 1 1/2 week op route door de provincies Friesland en Overijssel.
Nu prima te doen, cp's zijn nog niet druk. We staan nu in Gaasterland op een cp met 15 plaatsen waarvan er 4 bezet zijn.
Alle sanitair is dicht, maar is geen probleem.
Wij waren nooit echt voor Nederland om rond te trekken, echter deze mening hebben we aardig bijgesteld, best wel wat leuks te doen hier. En je bent er even lekker op uit.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door seth_space »

Voordeel is natuurlijk ook het weer dat al geruime tijd mediterraan meewerkt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door de toren »

Magirus-Deutz schreef:
vr 15 mei 2020, 12:30
Vakantie in Nederland zie ik niet zitten, dan blijf ik liever thuis en spendeer mijn geld wel aan goede wijn, een mooi stuk vlees voor op de BBQ of een lekker visje en iets van bij de banketbakker als nagerecht. Nederland is mij te duur voor vakantie.
Met nederland bedoel je waarschijnlijk je directe omgeving . Bij ons in de betuwe zijn genoeg plaatsjes waar je tussen de 10 en 15 euro lekker kunt eten en ook nog wat vrije plaatsen en plaatsen waar je gewoon kunt (Mag) staan van bv restaurateur .
Plaats reactie