Schorsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

@janpinz, er zijn ongetwijfeld net zoveel asociale brabanders dan asociale bovensloters.
Los van degenen die aangewezen zijn op hun camper als enige woonplek is reizen geen goed idee en dus iets wat je moet laten.
Maar sommigen hebben nu eenmaal straffen, formulieren, regels nodig om iets te snappen blijkt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Schorsen?

Bericht door Camperic »

seth_space schreef:
za 21 mar 2020, 16:57
Wat het topic betreft.. schorsen is dus de enige zinvolle optie momenteel.
Kortzichtig.
Als een hamer je enige gereedschap is, lijkt elk probleem op een spijker.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door MonRoe »

Jan en Simonne schreef:
za 21 mar 2020, 17:05
Er zijn nog steeds elke dag meer besmettingen dan de dag ervoor.
De curve wordt alleen maar stijler, helemaal niet platter.
Als mensen niet uit elkaars buurt blijven, wordt dit alleen nog maar erger.
Dan gaan we echt naar een lockdown.
Ook in de landen waar een lockdown is, Spanje en Italie, gaan het aantal besmettingen omhoog en het aantal doden ook.
Dus ja, wat is wijsheid. Niemand die het weet. We kunnen het niet over doen op een andere manier.
Maar in mijn ogen zou de volgende stap zijn: alle winkels sluiten behalve food en gezondheid gerelateerde winkels. Ook bezorgdiensten kunnen blijven doorgaan. Bij winkels zoals gamma, praxis, intratuin wel kunnen bestellen en dan afhalen op afgesproken tijden, dit is dan handhaving en regelen van het aantal mensen.
Hierdoor krijg je minder mensen bij elkaar en verplicht je mensen om niet in elkaars buurt te komen.

Vanmiddag even een stukje gaan rijden met de auto, even eruit. Thuis de auto ingestapt rond gereden en daarna weer thuis uitgestapt. Heerlijk om na een week thuis werken even een andere omgeving te zien en het voorjaar te zien ontluiken. Alles groen te zien worden, de lammetjes onderweg, de bloesem etc. Er waren heel veel fietsers onderweg, allemaal even een frisse neus halen.
Liever dit dan massaal naar de AH of intratuin.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

Camperic schreef:
za 21 mar 2020, 17:21
seth_space schreef:
za 21 mar 2020, 16:57
Wat het topic betreft.. schorsen is dus de enige zinvolle optie momenteel.
Kortzichtig.
Als een hamer je enige gereedschap is, lijkt elk probleem op een spijker.
Dus rammen maar :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Zoals gezegd, sommigen hebben regels en straffen nodig voordat de situatie tot ze gaat doordringen. jammer maar voorspelbaar.

En voor iemand die alleen houtbewerking kent lijkt alle gereedschap waarschijnlijk al snel op een hamer .
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Schorsen?

Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
za 21 mar 2020, 15:22
Tja, aannames en (daarop gebaseerde) meningen.
Mijn gedrag is volgens mij juist sociaal 8-)
Wij zijn aan het klussen in de camper, zoals ik vandaag ook in een ander topic heb geschreven.
Ik heb de schorsing opgeheven om de camper uit de stalling op de oprit thuis te kunnen zetten, zodat we er daar aan kunnen werken. Zonder steeds op en neer te hoeven rijden naar de stalling en groter risico lopen op verspreiding. We hebben er dus zelfs geld voor over, want betalen vanwege het op moeten heffen van de schorsing MRB zonder de camper te gebruiken.

Tja, dát kan dus ook en schorsen is dus niet de "enige zinvolle optie" onder de huidige omstandigheden.
Maar je moet het wel kunnen/willen zien ..... Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Schorsen?

Bericht door noneku »

Iets moet me van het hart. 5 pagina's zijn we verder na mijn 1e reactie op topicvraag.
Vanmiddag heb ik 10 km gewandeld, alleen. Behoudens enkele fietsers niemand tegengekomen.
Liep 20 min. paralel aan de A67. Telde 12 auto's met caravan, 5 campers en....6 lijkenwagens. Bizar
Wij hebben in okt. onze camper verkocht en nog geen nieuwe. Hadden een gehuurd vanaf laatste week juni voor 3 weken. 2 weken geleden geannuleerd. Ja ook €700 weg. Helaas, maar moet er niet aan denken nu weg te gaan en ben er van overtuigd dat dit komende mnd ook niet gaat lukken.
Moet het even kwijt. Wens iedereen het beste
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Schorsen?

Bericht door Abe »

In reactie hierop.
Wij huren al 10 jaar iedere zomer een camper na hiervoor jarenlang zelf 1 te hebben gehad. Wij weten dus niet beter dan dat de zomervakantie uit een campervakantie bestaat. Echter deze week de camper voor aankomende zomer (juli) geannuleerd. Ook wij schatten in dat we heel erg beperkt gaan worden in het reizen zoniet onmogelijk.
Komt nog bij dat we camperen om vrij te zijn waar we heen willen, dat is de ene keer naar links en de andere keer naar rechts. Wij denken dat dit aankomende zomer niet gaat lukken. En ja, het kostte ons ook fiks geld. Maar ja, dat zij zo. Een ieders gezondheid vinden wij veel belangrijker.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Dat je niet schorst wanneer je er gebruik van moet maken wegens onderhoud oid is zo duidelijk een geval van "zinvol" dat zelfs degene die voortdurend tegen hout zit aan te kijken en daarom blijkbaar angst voor spijkers heeft dat zou kunnen begrijpen. Maar uitzondering zal de regel weer bevestigen zie ik :bow: :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Schorsen?

Bericht door Camperic »

Wow. Heb je daar zo lang over na moeten denken? :lol3:

Lees nog even terug wat ik heb geschreven en wat jij (ver)oordeelt.
Die planken hout zitten bij jou zo te lezen aan de zijkant van je hoofd, ook wel oogkleppen genoemd, en je kunt of wilt blijkbaar niet breder kijken zelfs niet je er op wordt gewezen. Jammer.
Als je naar de maan wijst kijkt de dwaas naar je vinger.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Camperic schreef:
zo 22 mar 2020, 16:27
Wow. Heb je daar zo lang over na moeten denken? :lol3:
Nadenken voordat je iets plaatst zou een prima idee zijn voor je ;) :bow: :lol:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Schorsen?

Bericht door Camperic »

Camperic schreef:
zo 22 mar 2020, 16:27
Als je naar de maan wijst kijkt de dwaas naar je vinger.
Wat mij betreft einde discussie :wave:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Wat mij betreft ook. Het gaat persoonlijk worden. Laten we daarmee stoppen.
Afbeelding
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Schorsen?

Bericht door Janpinz »

Je kan ze altijd nog schorsen...
Gesloten