Schorsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8342
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Schorsen?

Bericht door EasyBee »

Pfoe. Social distancing werkt hier iets te goed.

Tijd voor een kopje groen thee, je kimono aan en in je Zen tuin tot rust te komen in deze barre Corona tijden.
Maar denk er om 1,5 meter en niet :hug:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Schorsen?

Bericht door Camperic »

Bas vd laar schreef:
wo 25 mar 2020, 23:52
Je probeert je er nog steeds onderuit te lullen (...) daar gaat het niet om, dat probeer je ervan te maken om je ongelijk niet toe te hoeven geven.
:thumbup:
Niet voor het eerst, zelfs in dit topic :idea: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Het is hier dan wel groene citroenthee zonder kimono, maar ik stel toch voor deze discussie te stoppen.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Schorsen?

Bericht door Uitgeschreven »

Toch lees ik in deze uitspraak dat het voertuig tot de handelsvoorraad moet behoren: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2014:2580

Ik begrijp dat het geschil ook nog voorgelegd is aan de Hoge Raad maar dat dit niet tot een andere uitkomst heeft geleid.

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Jammer dat het weer moet ontsporen door vervelend taalgebruik.
Uitlenen is een situatie waarbij de lener geen band heeft met de garage. Een klant die met de eigen auto rijdt is zo iemand.
Einde discussie.
Dat je je platen wel uitleent voor die zaken maakt het niet toegestaan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door Bas vd laar »

En niet toegeven he?
Blijf het lekker verdraaien joh!

Dit was jouw stelling:
Jij mag inderdaad niet rijden met die groene platen (voor zover je niet in dienst bent van de betreffende garage)
Dus iemand die niet in dienst is bij de garage mag niet rijden met de platen volgens de jou.

Verklaar dat eens dan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Nee. We stoppen hier mee. Dit heeft zo geen zin.
Martin: in jouw voorbeeld ging het erom dat er twee voertuigen met hetzelfde handelaarskenteken op de openbare weg reden. Dat is denk ik toch weer een ander verhaal dan wie zo'n kenteken al dan niet mag gebruiken.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Schorsen?

Bericht door Uitgeschreven »

Luc, ik lees iets anders. Lees vanaf 2.2: "Bevindingen medewerker" en ga dan verder naar 4.6.

Groet,
Martin
Uitgeschreven

Re: Schorsen?

Bericht door Uitgeschreven »

Nog even terug, dit was de oorspronkelijke vraag:
jaap van duijn schreef:
wo 25 mar 2020, 16:34
@Bob,

I heb nog nooit aan de hand gehad, maar vraag "als ik met verlopen APK in de garage sta, ook geen wegenbelasting betaald (geschorst), mag ik dan niet zelf maar door de keuring garage met hun groene handelaar platen gereden door hun monteur naar hun garage?
Of ben ik dan ook schuldig?
We hadden het er over met vriend die in garage werkt en wist het ook niet - ze doen het wel - maar ja ze doen zoveel - en vrienden zullen natuurlijk niet betalen als 't er op aankomt - gelijk hebben ze.

Hoor graag Uw kennis en kennissen bank is groter als de mijne. grtn Jaap van Duijn.
Het gaat om een auto die met handelaarskenteken door een willekeurige derde naar de apk wordt gereden. De eerste vraag die je je dan moet stellen: "behoort de auto tot de handelsvoorraad? Als dat zo is mag iedereen het voertuig rijden met toestemming van de houder van dat groene kenteken. Hij is immers de eigenaar van het voertuig.

Hoort het niet tot de handelsvoorraad dan mag je het kenteken niet gebruiken.


Verder ga ik er niets over zeggen want het is te mooi weer om de hele tijd voor m'n laptop te hangen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Duidelijk antwoord lijkt me.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door Bas vd laar »

Hoort het niet tot de handelsvoorraad dan mag je het kenteken niet gebruiken.
Duidelijk antwoord lijkt me.
Nee, want er klopt niets van!!!
Handelsvoorraad heeft er in dit geval niets mee te maken!

Ik zal het jullie even uitleggen, want het is heel simpel maar men snapt het blijkbaar niet:

Er zijn namelijk 2 soorten:

Garages die alleen onderhoud uitvoeren, dus ZONDER handelsvoorraad, maar wel in het bezit zijn van groene platen,
voor bedrijfsgerelateerde zaken. Dit geldt ook voor autopoetsbedrijven, schadebedrijven enz.

Garages MET een handelsvoorraad, zij verkopen dus ook auto's. Voor proefritten of ritten naar andere garages/herstellers mogen deze platen gebruikt worden. Mits weer bedrijfsgerelateerd.

Ik zie dat hier alles door elkaar gegooid wordt want men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Na 25 jaar weet ik echt wel hoe het zit.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door Bas vd laar »

Waarom denk je dat al die schadeherstelbedrijven en autopoetsbedrijven groene platen hebben???
Ze hebben geen handelsvoorraad en verkopen dus niks!
Volgens jullie logica zouden ze dan de platen niet mogen gebruiken, want geen handelsvoorraad!!! :lolno: :lolno: :lolno:

Waarvoor worden ze dan afgegeven door de RDW volgens jullie? Om aan de muur te hangen???

Man man man, wat een ongekende onnozelheid hier!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Rustig Bas. Ik heb weer verstand van andere zaken. Laten we er gewoon vanuit gaan dat iedereen hier met de beste bedoelingen aanwezig is. Maar dat niet iedereen alles weet. Of zich soms gewoon vergist. Niemand zit hier met opzet verkeerde antwoorden te geven. Verder geloof ik je op je blauwe ogen en is het antwoord nu toch duidelijk. Einde discussie.
Afbeelding
Gesloten