Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door rijschoollucassen »

In het begin van dit topic werd even gesproken over het inschatten van de hoogte van de drempel, maar is niet op doorgegaan. Pak ik nu even op.

Een drempel is meestal even hoog als de stoeprand. Hoogte is ook niet echt belangrijk. Wat veel belangrijker is, is de lengte van de schuine kanten. Die kun je inschatten door naar de lengte van de strepen van het 'klavier te kijken. En dan natuurlijk de strepen in de lengte richting. Een betonklinker is 20cm. Een opritje van 3 klinkers is dus 60cm, best stijl. Een oprit van 10 klinkers, 2 meter, veel minder.

Daarnaast is het vaak verstandig om bij een drempel niet te dicht langs het trottoir te rijden. Daar zitten meestal de straatkolken en dat is het laagste punt. Moet je door een tegenligger toch dicht langs de stoeprand, haal dan je snelheid extra onderuit.

Over dat klavier nog een leuke anekdote. Bij mijn theorielessen had ik ooit een stratenmaker. Handige jongen, maar bepaald niet slim. Bij dit onderwerp dacht ik aan te sluiten op zijn werk en wilde hem de kans geven ook eens een vraag goed te kunnen beantwoorden. Drie klinkers, Jan, hoeveel is dat? Jammerlijk mislukt :lol3:


Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Transitje »

rijschoollucassen schreef:
di 18 feb 2020, 22:07
Over dat klavier nog een leuke anekdote. Bij mijn theorielessen had ik ooit een stratenmaker. Handige jongen, maar bepaald niet slim. Bij dit onderwerp dacht ik aan te sluiten op zijn werk en wilde hem de kans geven ook eens een vraag goed te kunnen beantwoorden. Drie klinkers, Jan, hoeveel is dat? Jammerlijk mislukt :lol3:
Waarschijnlijk ben ik ook niet zo slim,want wat.................. :wink:
Groeten

Klaas
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door faalhaas »

Ik zie drempels zeker niet als de oplossing. Erger nog, ik zie weinig verbetering sinds er meer en hogere zijn geplaatst bij mijn voor.
Een WOB aan de gemeente voor een recente verkeersmeting is nog niet beantwoord.
Onze wijkagent geeft aan dat controleren in 30km zones geen prioriteit heeft. En als dat al eens gebeurt moeten ze 'voor de veiligheid' een gele fluoriserende jas aan.
Jah, dan weet ineens wel iedereen dat het hier 30 is.

Dus, voor diegenen die roepen dat drempels helemaal geen nut hebben., hoe dan wel?
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door joske501 »

TRAJECTCONTROLE !

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Janpinz »

Is al aangegeven..sancties richting rijbewijs
Trajectcontrole..😳in de stad, woonerf..?
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door rijschoollucassen »

Hier in Portugal zie ik een mooie oplossing. In bijna elk dorp staan verkeerslichten die alléén op rood gaan als ze te snel worden benaderd. Soms ook gecombineerd met een voetgangersoversteekplaats. Geen enkele bestuurder maakt zich erg druk over een paar kilometers te snel. Rood licht is van een heel andere orde. Krijg je ook geen discussie over nou nét dat ene kilometertje.

Groet, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Janpinz »

Ergens in de buurt van Vaals ook eens zo’n constructie gezien..werkte perfect!

En in Mazarrón, idem dito.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Bob Diesel »

Het is mn in PT en ook SP
DE oplossing

hang er nog een camera achter :idea: en iedereen rijd rustig
zelfs als er verder geen enkele verkeersdeelnemer te zien is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door josé moncayo »

Bob Diesel schreef:
wo 19 feb 2020, 11:38
Het is mn in PT en ook SP
DE oplossing

hang er nog een camera achter :idea: en iedereen rijd rustig
zelfs als er verder geen enkele verkeersdeelnemer te zien is

ja hoor een camera
maar ik heb nog nooit een multa gekregen als ik toch door reed ( door rood dus) en dat heb ik vaak genoeg gedaan
m.i. werken die echt niet

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Bob Diesel »

Maar het schrikt af :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Transitje »

faalhaas schreef:
wo 19 feb 2020, 0:46
Onze wijkagent geeft aan dat controleren in 30km zones geen prioriteit heeft. En als dat al eens gebeurt moeten ze 'voor de veiligheid' een gele
Het invoeren van een 30KM beperking wordt vaak gedaan omdat de gemeente zo gemakkelijker kan voldoen aan milieueisen, bij 30 minder uitstoot dus ..... Daarom ook vrijwel geen handhaving, voor de milieuwetten is de theorie schijnbaar voldoende. Dat er daarna gewoon met hogere snelheden, met bijbehorende uitstoot, gereden wordt is niet belangrijk.
Ik kwam een half uur geleden thuis en liep langs de bak waarop de snelheid van passerende auto's wordt getoond met een rode of groene smiley, en jawel..78, en er werd nog even opgeschakeld ook.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door PaulBng »

30km/h wordt ook vaak ingevoerd na een ongeluk.
Iets met kalf en put.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door AadenAnke »

Transitje schreef:
do 20 feb 2020, 23:28
faalhaas schreef:
wo 19 feb 2020, 0:46
Onze wijkagent geeft aan dat controleren in 30km zones geen prioriteit heeft. En als dat al eens gebeurt moeten ze 'voor de veiligheid' een gele
Het invoeren van een 30KM beperking wordt vaak gedaan omdat de gemeente zo gemakkelijker kan voldoen aan milieueisen, bij 30 minder uitstoot dus ..... Daarom ook vrijwel geen handhaving, voor de milieuwetten is de theorie schijnbaar voldoende. Dat er daarna gewoon met hogere snelheden, met bijbehorende uitstoot, gereden wordt is niet belangrijk.
Ik kwam een half uur geleden thuis en liep langs de bak waarop de snelheid van passerende auto's wordt getoond met een rode of groene smiley, en jawel..78, en er werd nog even opgeschakeld ook.
En dan vinden we het gek dat er springschansen worden aangelegd? Ik niet, niet dat ik ze prettig vind maar om dat ze helaas nodig zijn.

Gr. Aad
Plaats reactie