ANWB creditcard aanvragen: een ramp...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

ANWB creditcard aanvragen: een ramp...



Bericht door durisotti »

Onlangs heb ik geprobeerd om een creditcard bij de ANWB aan te vragen gezien mijn ervaringen kan ik deze creditcard helaas niet aanraden.
Het probleem zit niet bij de ANWB zelf, daar verliep alles soepel.
De gemachtigde voor de VISA card van de ANWB, een soort bank, is ICS cards en daar zit het probleem.

https://www.icscards.nl/info/over-ics

Je krijgt na het contact met de ANWB een mail van ICS met daarin een verificatiecode.
Deze mail moet je op een telefoon openen om aldus het verificatie systeem op te starten.
Helaas lukte het opstarten op geen enkele manier met mijn beide Samsung telefoons (beide nog geen jaar oud) en ook niet met een Samsung tablet.
De verificatie app werkt op een of andere manier niet op deze telefoons, ondanks het controleren en veranderen van de instellingen.
Gebeld met ICS en de ANWB en langs geweest bij de ANWB winkel, niets lukte.. Ik was inmiddels 4 uren aan het prutsen en telefoneren geweest.
Wij verbinden u door, wachtmuziekje, toets 2 voor creditcard dan een 3, er zijn zo veel wachtenden voor u..

Dus dag later naar de buren getogen, die hadden een splinternieuwe telefoon, en zowaar, de identificatie, een foto van het rijbewijs lukte, en ik moest 2 keer 1 cent overmaken vanaf mijn bankrekening..Omdat dit niet mijn eigen telefoon was moest dit met de RABO scanner, dus extra ingewikkeld.. De teller stond toen op 5 uren..
De telefoon neemt zelf een foto van het rijbewijs en die krijg je niet te zien, foto is dus niet te controleren.

De volgende dag..2 keer een mail van ICS cards, dat gaf hoop..

Maar..

Mijn verificatie was niet gelukt omdat de foto (die ik niet kon zien) te onscherp was..
Verzoek om dit weer te doen.

De verificatie van mijn partner was mislukt in verband met het niet accepteren van de tenaamstelling van de bankrekening, het betreft een en of rekening..
Verzoek om weer foto van de bankgegevens te maken.

Ik had geen zin om het hele proces nogmaals te gaan doen en ik was er helemaal klaar mee.
Ik heb vervolgens ICS gebeld, daar kon men niks voor mij betekenen, dus de boel maar geannuleerd.

Wat een ergernis..en wat klant onvriendelijk !
Gebruikersavatar
Speleonaut
Berichten: 49
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 21:25
Locatie: Noord Limburg

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door Speleonaut »

Ik gebruik 'm al jaren, nooit problemen gehad.
Vandaag de app ge-updated, weer zonder probleem.
Gebruikersavatar
Speleonaut
Berichten: 49
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 21:25
Locatie: Noord Limburg

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door Speleonaut »

Ik heb mijn rekeningen via de ING.
Misschien is dat de oorzaak.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door Transitje »

Ik gebruik ook al jaren de Visa creditcard via de ANWB en alles verloopt probleemloos, ik ben er zeer tevreden mee.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door Dafluc »

ICS staat voor International Card Services. Iedereen die die card gebruikt doet dat via ICS. Bij welke bank je zit maakt geen verschil. Hier een andere bank en ook al jaren zonder problemen. Alleen niet via de telefoon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door javanes »

Ik begijp alleen niet waarom voor de update van de app weer de hele riedel ingevoerd moet worden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door EasyBee »

Ook hier via een andere bank geen enkel probleem voor 2 credit cards van ANWB / VISA. :thumbup:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door hwendt »

Al 20 jaar diverse creditkaarten in bezit. Nooit maar dan ook nooit enig probleem gehad, ANWB en ABN gaan beide via ICS Ook mij n vrouw heeft de zelfde kaarten en een

dat men scherp is ben ik alleen maar blij om. Dat uw telefoon het niet doet kan gebeuren maar beide telefoons ??
Ik heb meerder telefoons gehad en ook het omzetten is nooit een probleem geweest. ( Samsung dus )
Het besturing systeem van Samsum MOET 6.0 als versie hebben. Zo niet lukt het niet want de oudere modellen ( Kunt u gisteren mogelijk nieuw gekocht hebben als goedkoop maar overjarig model )

Ik ben nieuws gierig geworden wat het probleem zou kunnen zijn


Hugo :cheers: :cheers:
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door durisotti »

Als je de kaart nu al hebt is er geen probleem, dan heeft de verificatie in het verleden plaatsgevonden op een andere wijze als nu.
Het probleem is als je de kaart nu aan gaat vragen, dat treed het huidige verificatieproces in werking en dat lukt dus niet.

Het wil niet met een samsung A telefoon. Me een S type zou het wel moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: ANWB creditcard aanvragen: een ramp...



Bericht door Dafluc »

Bijzonder vervelend zeg. Je zou toch denken dat ze graag klanten binnenhalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: ANWB creditcard aanvragen..een ramp..



Bericht door hwendt »

durisotti schreef:
di 04 feb 2020, 22:58
Als je de kaart nu al hebt is er geen probleem, dan heeft de verificatie in het verleden plaatsgevonden op een andere wijze als nu.
Het probleem is als je de kaart nu aan gaat vragen, dat treed het huidige verificatieproces in werking en dat lukt dus niet.

Het wil niet met een samsung A telefoon. Me een S type zou het wel moeten kunnen.

Ja zeer lastig man.. Heb je de versie van je telefoons gecontroleerd. HET MOET minimal 6.0 zijn gezien de veiligheid voorzieningen met deze telefoon
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

ANWB creditcard aanvragen: een ramp...



Bericht door Marco Polo »

De beveiligingen worden steeds strenger en ingewikkelder.
Combinaties van meerdere toestellen.
En enorm omslachtige activatieprocedures.
Kan het me helemaal voorstellen.
Een dan ben ik er zelf nog wel een beetje handig mee ;-)
Er wordt gebruik gemaakt van - en beveiligd tegen - de moderne techniek en als je het eenmaal hebt draaien werkt het allemaal wel goed.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: ANWB creditcard aanvragen: een ramp...



Bericht door Kroppie »

heb een card van een gewone echte bank werkt perfekt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: ANWB creditcard aanvragen: een ramp...



Bericht door doov »

Het hele gedoe heeft niets met de ANWB te maken.
Plaats reactie