Gewraakte Fordmotor

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Gewraakte Fordmotor



Bericht door willemzon »

Hallo beste forumleden
Mijn zoon heeft een camper op het oog met een fordmotor 114 kW dacht ik. De camper is van 2015.
Dat is toch niet meer de probleemmotor.

Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewraakte fordmotor



Bericht door Dafluc »

De probleemmotor was de 2.2 TDCi die geproduceerd zijn van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Gewraakte fordmotor



Bericht door Bas vd laar »

Zijn de problemen na 2010 dan helemaal weg?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Dafluc »

Nee. Want die motor kan ook nog in een camper zitten die later is gemaakt en verkocht. Maar vijf jaar later lijkt me niet waarschijnlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door joske501 »

Beste,

Dit is een Ford motor uit 2015.

Afbeelding

Je kan duidelijk zien dat ook hier een injector is blijven pissen waardoor de zuiger aan de bovenzijde is ingebrand met deze gevolgen.
Een kameraad van mij heeft bij zijn 2 jaar oude Ford 2.0 motor, al 4 nieuwe injectoren moeten laten plaatsen, is wel onder garantie gebeurt en hij heeft nu 3 jaar garantie verlenging genomen.
Dat de Ford motoren slecht zijn zal ik niet beweren maar af en toe loopt het nog een keer fout, met techniek kan er veel verkeerd gaan.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
strooien
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door strooien »

De 2,2 gewoon NIET KOPEN er is keuze genoeg op de markt, een gewaarschuwd man is er twee waard :bang:
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door willemzon »

Zo dat is duidelijke taal. Ik weet niet of het een 2.2 motor is, moet ik even navragen. Het is in ieder geval een 114 kW 155 pk. Of zegt dat niets

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Bas vd laar »

Nee. Want die motor kan ook nog in een camper zitten die later is gemaakt en verkocht. Maar vijf jaar later lijkt me niet waarschijnlijk.
Dat begrijp ik. 2011, 2012 en misschien 2013 als het een erg oud model is.
Maar wat hebben ze dan wezenlijk veranderd aan die motor in 2010?
Ik heb Ford daar nog nooit iets over horen zeggen.
Of zijn het misschien de dealers die het verhaal de wereld in helpen dat vanaf 2010 de motoren wel goed zijn?
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door joske501 »

Beste,

Er zijn na 2010 wel degelijk wijzigingen gebeurt aan de motor. Ford zwijgt daar in alle talen over maar uit goede bron weet ik dat er versterkte zuigers zijn geplaatst en betere (zouden beter moeten zijn :?: ) injectoren.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Dafluc »

Anders even kijken op de site van de NKC. Die hebben daar een heel dossier over. Ook hier op het forum liepen de nodige draadjes. Ook van eigenaren met problemen. Voor zover ik weet waren er geen problemen met de 2.4.
Hier naar het topic: Klik.
Hier naar de site van de NKC: Klik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Kroppie »

wat het ook is, neem geen risico, er is genoeg anders te koop..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door jurgenc »

Ik zie geen probleem. De motor is niet van de betrokken serie. Het risico dat je zou nemen, is even groot dan wanneer je een ander merk koopt.
H20
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door travelscout »

Ben toch zo blij he, met al die adviezen om campers met deze motor NIET te kopen.

Zo dalen de prijzen tenminste van de uitvoeringen waar ik wel belangstelling voor heb :-)
Paul.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door de Jonckheer »

Ja, je kunt natuurlijk wel tot in lengte van jaren doorzeuren dat je geen Ford moet kopen maar dat wordt een keer eentonig en vervelend. Temeer omdat het nergens op slaat. Goed, in de genoemde jaren tot 2010 is er een serie geweest waar een paar slechte tussen zaten. Een paar want bij verreweg de meeste Transits van die jaren ging er niks kapot. En natuurlijk is het zuur als je net een slechte treft maar dat is na 2010 opgelost, klaar! En een foto van een kapotte motor helpt ook niet want dat suggereert dat er iets fout is met Ford motoren. Alsof er van andere merken géén motoren stuk gaan. Nou, dat kan met elk willekeurig merk gebeuren, incl merken als Porsche en Rolls Royce. Het is techniek weet je en dat kan altijd stuk. Dat is de reden dat er een periode garantie op zit. Ging er nooit iets stuk is garantie dus overbodig. Ik durf gerust te stellen dat het op dit moment niks uitmaakt welk merk je koopt, ze zijn allemaal goed. Dat geneuzel over Ford mag wat mij betreft wel een keer stoppen.
Plaats reactie