Gewraakte Fordmotor

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Dafluc »

En hoe lang geleden begon dit verhaal? De realiteit hebben de bezitters al lang onder ogen gezien. Ze hebben gewoon pech gehad. En om nieuwe eigenaren daarvoor te behoeden zullen we op deze gerichte vraag antwoord blijven geven. De Ford 2.2 van genoemde periode kun je beter laten staan. En wie de gok toch wil wagen, be my guest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13435
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door hathi »

Beter zou zijn de problemen te vermelden,van 10 jaar geleden,het advies deze te laten staan,past niet voor een moderator,dat noem ik beïnvloeding,en Een moderator is er niet voor adviezen,laat staan voor beïnvloeden?
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Dafluc »

Het is een feit dat er problemen waren met deze motor. Dat is niet iets wat ik verzin. Dus als iemand specifiek vraagt naar de probleemmotor van Ford dan is mijn antwoord dat dat de 2.2 is van genoemde periode. Dat heeft helemaal niets te maken met moderator zijn of niet. Als ik vervolgens zeg zelf niet voor een Ford te zullen kiezen is dat mijn persoonlijke overweging. Ook die mag ik als moderator gewoon hebben. Het is niet zo dat ik uit het niets hier ga zeggen wat mensen wel of niet zouden moeten doen. Beinvloeden? Alsof iemand dat klakkeloos zou aannemen. Het gaat om een vraag. En die werd o.a. door mij van een antwoord voorzien.
Afbeelding
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door jurgenc »

De camper in het openingsverhaal is van 2015. Niet van de betrokken serie.
Gelukkig zijn er geen fiat dashboards die na de garantieperiode problemen geven. Veel minder duur dan een motor te laten herstellen, maar kwam/komt toch wel aanzienlijk veelvuldiger voor als ik zo de Posts lees op het internet.
H20
strooien
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door strooien »

Het ging toch over de ford motor en niet over dasboard van fiats toch ???
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Ruud-572 »

hathi schreef:
di 04 feb 2020, 0:07
aangezien dit alles niet voor jouw van toepassing is,daar jouw Camper is ingevoerd
Het wordt steeds gekker... :wave:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door jurgenc »

strooien schreef:
di 04 feb 2020, 6:35
Het ging toch over de ford motor en niet over dasboard van fiats toch ???
Het ging toch ook over een onderstel van 2015 en niet over de gewraakte serie.
H20
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Kroppie »

en veel van die campers gaan langer mee dan 10 - 12 jaar, en als er dan nu 1 met weinig km,s word aan geboden lijkt het toch aantrekkelijk, dus wees alert/gewaarschuwd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13435
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door hathi »

Dafluc schreef:
di 04 feb 2020, 0:31
En hoe lang geleden begon dit verhaal? De realiteit hebben de bezitters al lang onder ogen gezien. Ze hebben gewoon pech gehad. En om nieuwe eigenaren daarvoor te behoeden zullen we op deze gerichte vraag antwoord blijven geven. De Ford 2.2 van genoemde periode kun je beter laten staan. En wie de gok toch wil wagen, be my guest.
Klopt allemaal .iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk,..maar je schrijft,dat men deze beter kan laten staan !.... en dat is een advies !..je zal het maar meemaken,zoals bv Ruud,als hij zijn Camper eventueel wil verkopen,en de aspirant koper krijgt via dit forum het advies om hem maar beter te laten staan,...terwijl het ( nu) een perfecte Camper is! In deze kun je nu eenmaal niet generaliseren,omdat je de voorgeschiedenis niet kent,ook kun je het nog omdraaien,als een Camper met de probleemmotor,na 10 jaar nog steeds goed rijd, zullen die problemen al wel opgelost zijn, dat zou ook kunnen,...dus de problemen aanhalen is prima,maar het advies om deze maar beter te laten staan,gaat me te ver....( mijn mening :-B )
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door de Jonckheer »

En daar ben ik het volledig mee eens. :thumbup:
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door ellan vannin »

Ik niet :wink: gewoon omdat het kan.
All4dogs
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Bendia »

hier 3de ( altijd nieuwe ) Ford Transit camper zonder ook maar één probleem , voor de Ford olie stokers , ga eens op Google zoeken " problemen Fiat X250 " je zal veel uren lees plezier hebben :idea:
Iedere Gek heeft zijn Gebrek
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door Kroppie »

en zo houden zelfs de ford mensen het onderwerp toch onder de aandacht :thumbup: :thumbup:, dank u

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Gewraakte Fordmotor



Bericht door ellan vannin »

:bow:niet direct 2.2 Ford motor gerelateerd maar zelf zeer slechte ervaring met Ford Transit Connect (motor).
All4dogs
Plaats reactie