Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Camperic »

jepebe schreef:
ma 20 jan 2020, 11:16
De verduistering past niet op de maxxfan. Ik weet niet of maxxfan iets verduisterends heeft, anders het luik met zwarte kap kopen.
MaxxFan heeft zelf een verduistering te koop, maar die is niet zo stevig (zie berichten hier op CF) en of de huidige verduistering niet past kun je vanaf achter het toetsenbord niet beoordelen. Aangezien MaxxFan zelf toen nog geen verduistering leverde heb ik een Fiamma frame met verduistering gemonteerd en dat sluit perfect aan :idea: :wink:
Een niet-lichtdoorlatende kap zou ik niet kopen. Met een smoke kap ben je al veel licht kwijt overdag.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door mama »

In mijn vorige had ik de smoke versie , en dat is duister .
Er bestaat ook een binnenkader met verduistering , zelfs mét ledverlichting of zonder ledverlichting .
Nu heb ik een melkwitte vanwege een fout van de dealer .
Ik heb er géén verduistering onder zitten , en vind het ook niet nodig voor ons .
Maar dat is iedereen zijn eigen keuze .
Uw dakraam gaat er goed uit hoor , dat mag géén probleem geven , het mijne dat ik er uitgehaald heb ligt hier nog op zolder .
DonCamillo
Berichten: 157
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 9:41
Locatie: Epe

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door DonCamillo »

Hier ook een Maxxfan fan.
Bij ons zit hij ook boven de bedden achterin en bevalt ons erg goed. Zelfs op een heel lage stand hadden we in de warmste nachten van de laatste zomer genoeg verkoeling en hij gebruikte dan 1-2 Ampere. We hebben hem trouwens bijna uitsluitend op standje blazen naar buiten staan in verband met tocht, ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt? Als hij aanstaat voel je bij de andere dakluiken en/of de deur duidelijk de luchtstroom naar binnen komen.
Hij paste mooi op de plek van een Heki dakluik en de verduistering kon prima overgezet worden. Alleen de knop van de handbediening moet er dan afgedraaid zijn, want die steekt teveel uit naar beneden. Dat is geen probleem, want je zet de knop er zo weer op. Maar meestal gebruiken we de afstandsbediening.
Wij hebben de heldere kap genomen en we zouden weer daarvoor kiezen. Verduisteren kun je altijd met de verduistering.
Heel handig is dat hij vrijwel altijd open staat voor ventilatie, ook als we de camper een tijdje niet gebruiken. De andere dakluiken op een kier laten altijd veel rommel binnen van de bomen.
Het komt weleens voor dat we bij het wegrijden door andere camperaars er op gewezen worden dat er nog een luik open staat, kunnen we weer uitleggen dat het zo hoort in het Spaans of Frans...

Verder is hij heel stil. Het enige wat me irriteert is het geluid van het open- of dichtzetten van het luik. Net of je met je nagels over het bord krast en behoorlijk hard ook. Leuk als dat eens 's nachts per ongeluk gebeurt bij het bedienen...
Hebben jullie dat nou ook en weet iemand daar een oplossing voor?
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Bas vd laar »

Hebben jullie dat nou ook en weet iemand daar een oplossing voor?
Die elektromotor die de kap opent maakt inderdaad teveel geluid, daar zouden ze eens iets aan moeten doen.
Gelukkig duurt het openen maar 3 seconden of zo.
Je kunt er volgens mij niets aan doen, tenzij je de handbediening gebruikt.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door mama »

Persoonlijk vind ik dat niet , het zoemen vind ik zelfs heel goed , of is de mijne stiller ?
Misschien het geluid eens opnemen met de smartphone , en hier posten ?
Moet ik wel zoeken of er zoiets op mijne smartphone staat , want die staat al vol , en nog maar een 800mb over .
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Bas vd laar »

Nou, zoemen zou ik het niet echt willen noemen :lol:
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door mama »

DonCamillo schreef:
ma 20 jan 2020, 17:21
Net of je met je nagels over het bord krast en behoorlijk hard ook.
Dit in de quote is het toch helemaal niet hoor .
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Kees_S »

Omdat wij bijna altijd aan de landstroom staan zijn wij overgestapt op een dakairco van www.luikenaircos.nl. Deze biedt toch net even wat meer koeling en kan ook verwarmen in de winter. Maar voor vrij staan is en blijft de Maxfan een goede keuze.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Cee Pee »

Je had de haakjes al zelf weggehaald, nu werkt de link wel.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Kees_S »

Ja, ja. Altijd even testen of alles oké is.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Peter LMC »

Nooit geweten dat er vlakbij mij deze airco zaak is.
Ben je naar hem toe geweest of op locatie monteren :?:
Welk merk en type heb je laten monteren Kees.
En wat is de volume van je camper? :?:
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Kees_S »

Sandor Luiken is bij mij aan huis komen monteren. Hij komt dat gratis doen binnen 100 km van Veldhoven.
Onze camper is half-integraal van 7.83 meter en de dakairco is een Dometic FreshJet 2200.
Laatst gewijzigd door Kees_S op za 25 jan 2020, 22:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Peter LMC »

Natuurlijk mag dat Kees. :D
Bedankt.
Alleen dat laatste regeltje, ja dat is :?:
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan of dergelijke: de moeite waard?



Bericht door Camperic »

DonCamillo schreef:
ma 20 jan 2020, 17:21
We hebben hem trouwens bijna uitsluitend op standje blazen naar buiten staan in verband met tocht, ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt?

Wij hebben de heldere kap genomen en we zouden weer daarvoor kiezen. Verduisteren kun je altijd met de verduistering.

Verder is hij heel stil. Het enige wat me irriteert is het geluid van het open- of dichtzetten van het luik.
Wij vrijwel altijd op zuigen (naar buiten blazen :wink: ). Als het echt te warm is dan op blazen, want dan is een verkoelende windstroom voelen wel aangenaam.

Toen we de MaxxFan kochten was een heldere kap nog niet leverbaar. De volgende keer kiezen we daar waarschijnlijk wel voor, maar alleen i.c.m. goede verduistering.

Het geluid bij openen en sluiten is inderdaad (te) luid. Dat is jammer, zeker omdat het luik bijv. ook weleens automatisch sluit wanneer je dat niet wilt en het dan ook weer moet openen. Dat nadeel weegt echter niet op tegen de voordelen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie