Alarm: tips?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Marybel
Berichten: 19
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 20:40

Alarm: tips?



Bericht door Marybel »

Goedenavond,

Ben geïnteresseerd in een alarm dat al in werking treedt op het moment dat een inbreker tegen het raam tikt of aan de deur sjort. Ben minder geïnteresseerd in een alarm dat pas afgaat op het moment dat de deur of het raam open is (open wordt gemaakt). Alarm moet ook goed functioneren met hond. Nu heb ik gehoord van Defa alarm, iemand andere tips dan Defa alarm?

Bij voorbaat dank! :bow:
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Alarm



Bericht door JoopBrekken »

In een vorige camper had ik micro schakelaartjes achter alle deursloten gemaakt. Als iemand probeerde een deur te openen dan ging het alarm af, behalve als ik met de sleutel de schuifdeur ontgrendeld had.
Omdat het een heel gepruts is om dat goed te maken bij de volgende camper niet meer gemaakt.
Nu kan ik de IR buitenlampen alarm laten geven. Maar dat geageerd ook op een kat....dus gebruik het nooit :-?
Wel nog een ander alarm systeem met magneet kotakten op alle ramen en deuren.
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op zo 12 jan 2020, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Marybel
Berichten: 19
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 20:40

Re: Alarm



Bericht door Marybel »

Joop, dat alarm met magneetcontacten...pas als het raam of de deur opengebroken is gaat het alarm af?
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Alarm



Bericht door JoopBrekken »

Helaas dan pas ja. Maar ook als aan 1 kant van een raam getrokken wordt. De grotere ramen hebben 2 magneet kontakten. Hoe gevoeliger een alarm, hoe meer kans op vals alarm.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Alarm



Bericht door eef van baal »

Deze melder maakt je licht aan als er iemand rond je camer loopt.
ik heb zo iets thuis als ik 3½ meter van de censor binnen het pad oploop gaat binnen de lamp aan.
of het met hond wat is weet ik niet omdat ze behoorlijk scherp reageren.

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Alarm



Bericht door Dafluc »

Dus bij elke vogel, overvliegende vlinder, langswaaiend blad, voorbij kuierende egel, overstekende kikker....
Afbeelding
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Alarm



Bericht door JoopBrekken »

Bij onze ir melders moet "het beest" gelijk of groter zijn als een kat.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Alarm



Bericht door Bob Diesel »

Heerlijk
op vakantie in een cel, met bewaking :-?
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Alarm



Bericht door eef van baal »

dat vindt ik dus ook, als ik dat allemaal moet hebben ga ik niet meer met de camper op pad.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Alarm



Bericht door hwendt »

Ik zou die alarmen die u wilt hebben snel vergeten.
Ik weet gevallen van sneeuwballen tegen de camper/auto gooien dan gaat het alarm leuk af, ze parkeren naast u en gooien hun deur wat hard dicht. Door de druk gaat uw alarm af, ze ontdekken dat met voetballen een bal tegen de camper komt en uw alarm gaat af... ruzie met 1 van de buren... u moet om 02.00 uur uw bed uit wamt uw alarm gat af...

Stel uw vraag daar waar u de meeste antwoorden krijgt vanuit professioneel oogpunt. (Autobeveiliging) via Google bel en u krijgt de juiste antwoorden

Na 10 jaar politie meldkamer is mij bekend hoe dit systeem werkt. Meestal niet goed dus.. :cheers:


Hugo die weet dat goedkoop in deze duurkoop gaat worden
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Alarm: tips?



Bericht door Aloys »

En als dan midden in de nacht het loos alarm af gaat, is meteen iedereen wakker op de camperplaats of camping... :(
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Alarm: tips?



Bericht door TestCase »

En gaat een (auto)alarm af, letterlijk niemand komt kijken/helpen/checken. Alarm werkt dus ook alleen maar wanneer jezelf in/bij de camper bent.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Alarm: tips?



Bericht door B1gcheese »

Met dat soort alarmen moet je altijd af vragen wat je doel is. Wil je dat anderen hierop reageren? Vergeet het maar, als er een alarm afgaat gaat niemand er op af. En zoals de anderen al aangeven: de kans op valse alarmeringen is groot dus ik denk dat iedereen er snel klaar mee is.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Alarm: tips?



Bericht door Zadowolony »

Ik had een mobeye voor de camper gekocht, maar vond het toch teveel gedoe. Dus weer verkocht. Hoop dat de sticker van onze Mechelaar op de bus voldoende afschrikt
Plaats reactie