Handleiding Niesmann & Bischoff Flair

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Handleiding Niesmann & Bischoff Flair



Bericht door kowa »

Als het goed is heb je een Alde kachel maar welk type kachel heb je in onze camper een Flair 6000i zit het type 3000 compact model 902.
Misschien kan ik je helpen.
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Handleiding Niesmann & Bischoff Flair



Bericht door Wolfshond »

Sorry voor de late reactie. Beetje erg druk geweest.
Wij zitten momenteel weer in Zweden.
Ik heb een hete lucht kachel ( E1800) die niet wil opstarten. de andere verwarming diet het inmiddels wel.
Bleek een foutje van mij te zijn.
De hete lucht kachel maakt bij het inschakelen wel de verwachtte geluiden maar na ongeveer 30 seconden schakelt het systeem uit en gaat de rode led branden.
Ik denk dat het een gas probleem is.

Misschien dat iemand nog een beter idee heeft om mij op weg te helpen.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Handleiding Niesmann & Bischoff Flair



Bericht door Gino608D »

Geen idee, maar die E1800 hoort niet standaard in je camper te zitten. Waarom zou je die willen gebruiken? Ik kan me voorstellen dat de Alde kachel niet veel meer doet als beide kachels gaan branden. Een heteluchtkachel zal de camper veel sneller op temperatuur hebben. Wil je een constante temperatuur dan zou ik alleen de Alde gebruiken. Ik ben bang dat je het water van de Alde kachel niet echt warm gaat krijgen, want deze stopt weer met branden als de E1800 de camper op temperatuur heeft.

Verder lopen de leidingen van de Alde verwarming door je dubbele bodem. Die zorgen er voor dat je watertanks niet bevriezen als het koud is.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Handleiding Niesmann & Bischoff Flair



Bericht door Andorus »

Ik heb in mijn vw transp. Ook een E1800 die moet precies 12v hebben anders gaat hij vaak niet aan , dan start ik even en doe dan de E1800 aan, dan doet hij het bij mij wel, je hoeft maar even je motor te laten lopen bv 10 - 20seconden, probeer dit eens ,succes Fred.
fred flair
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Handleiding Niesmann & Bischoff Flair



Bericht door Wolfshond »

Hallo Gino het is meer dat ik een kachel die er in zit wil laten werken. Net 2 weken in koude streken doorgebracht En het verwarming systeem werkt prima. Maakt alleen een beetje herrie. Lijkt de pomp te zijn. Misschien een ziek lager. Ga daar deze week even naar kijken.
Plaats reactie