Beveiliging nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door Vertrokken2 »

Bij de meeste campers kun je vrij gemakkelijk onder het keukenblok een verborgen ruimte maken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door AadenAnke »

Lades worden er meestal uit getrokken en omgekeerd. Ik ben ooit eens bij een kennis geroepen toen hij op vakantie was en ik de sleutel van zijn huis had. Wat een kolere zooi er was. Vast gesteld (via camera beelden) 2 man minder dan3 minuten binnen alle kasten en laden leeg bedden afgehaald was maanden omgekeerd echt alles maar dan ook alles door zocht! Foto lijstjes kapot gegooid. Dan wordt je echt stil. Weg, 2 laptops 1 tablet en de tv en het alle trieste de ketting van oma met de spaarpot van de kids! Winkelwaarde van het gestolen iets van 8.000 schade in huis meer dan 20.000. Leg het gewoon op tafel en ze slopen minder! Volgens de schade expert van de verzekering zou het ze niet meer dan een 4a500 opleveren. Triest als het je overkomt, maar vergeet dat je het kan voorkomen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door bupozaanstad »

Een kluis, hoe goed die ook verankerd is in de camper bied ook geen bescherming meer. In Entrevaux is ingebroken in onze vorige camper. Hij stond bij het stationnetje waar de stoomtrein naar Digne aankomt en vertrekt, erg druk en een toeristen trekker maar toch was het raak. Icom HF zender en Icom portofoon, fotolens, wat geld en een bos sleutels gejat, plus dat echt alles overhoop is gehaald. Dan moet je ook nog aangifte doen in je beste Frans, ik was blij dat er een agent was die goed Engels sprak. Volgens deze agent kwam het vaker voor dat er campers werden open gebroken in de regio en dat ze gebruik maken van elektrisch gereedschap, wat aan de kluis ook wel is te zien.
Bijlagen
IMG_1404_resize.JPG
IMG_1404_resize.JPG (78.48 KiB) 495 keer bekeken
IMG_1395_resize.JPG
IMG_1395_resize.JPG (79.85 KiB) 495 keer bekeken
IMG_1406_resize.JPG
IMG_1406_resize.JPG (65.33 KiB) 495 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6056
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door TestCase »

Ik heb ook een paar 'verborgen' te stelen zaken zoals oud mobiel en tablet, portemonnee met verlopen bankpasjes/creditcards en weinig geld, verzin maar.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door hurktoilet »

Over de waarde van een kluisje: zo'n ding beschermt ook enigszins tegen brandschade. Is je camper in vlammen opgegaan, heb je tenminste de papieren nog :bang:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door veetee »

Dat valt ook nog maar te bezien, vrees ik, ik zie bij geen van de kluisjes uit de link van ‘t Busje ook maar iets staan over brandwerend, brandvertragend etc.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door lukka63 »

@ bupozaanstad wat een ravage zeg doet me denken aan heel wat jaren geleden nog met personenauto bij Valence op doortocht naar Spanje.
Gestopt bij een mac stonden achteraf op een parkeerplaats hadden er niet zo goed gevoel bij , dus maar even wat halen en naar toilet dat was genoeg om heel de auto leeg te halen , gelukkig hadden we wel geld en papieren nog.
Tegenwoordig heb ik zo iets geen goed gevoel is door rijden.

En als ik berichten zo lees toch maar geen kluis, en onze herder vaker mee 😉.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door veetee »

Die herder is beste beveiliging denk ik... :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door Kroppie »

ja, en dan de camper vol met schapen. :-B
een herdershond is genoeg denk ik mits ie geen worst lust.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door johan1950 »

Diverse bedrijven bij ons in de buurt stoppen met beveiliging door honden.
Deze zijn te kwetsbaar en leggen vaak het loodje bij een inbraak.
Johan en Ina Gols
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door twente1946 »

je kunt alle beveiligingen aan laten brengen, een lier - aanhangwagen - en weg is de camper.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door twente1946 »

je kunt alle beveiligingen aan laten brengen, een lier - aanhangwagen - en weg is de camper.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door veetee »

Met een versnellingsbakslot (Bearlock) is toch wat moeilijker, moet je eerst opkrikken en met ‘hondjes’ onder de wielen werken. Nemen ze ‘m toch mee kun je ‘m misschien nog op de tracker volgen.
Zoals ik al eerder zei, voorkomen kun je het nooit, als ze willen kunnen ze altijd inbreken of de hele camper stelen, je kunt het alleen wat moeilijker maken dan je buurman, dan nemen ze de gemakkelijkste prooi...
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Beveiliging nieuwe camper



Bericht door seth_space »

johan1950 schreef:
do 02 jan 2020, 16:35
Diverse bedrijven bij ons in de buurt stoppen met beveiliging door honden.
Deze zijn te kwetsbaar en leggen vaak het loodje bij een inbraak.
Mogelijk maar absoluut niet vergelijkbaar met een camper. Daar zal een inbreker de weg van de minste weerstand zoeken en een blaffende grommende herder oid zal voldoende zijn om een camper verder te kijken.
Bij bedrijven spreek je over veel grotere belangen en waardes.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie