Is dit het begin van het einde...
Re: Is dit het begin van het einde...
iemand interesse in een Burstner A570 op peugeot j5 2,5Td uit 1990 met nu pas 235.000km en een grote berg reserve onderdelen, hij is niet mooi wel goed, , doe maar een bod
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Is dit het begin van het einde...
Onzin. Je hebt bepaalde garanties tot 15 jaar. Je gaat er ook niet vanuit dat een auto met 2 jaar garantie de dag erna moet weggesmeten worden.Magirus-Deutz schreef: ↑ma 11 nov 2019, 11:47Ook zoiets die zonnepanelen, na 20 jaar worden zij pas rendabel, alleen gaan zij maar 15 jaar mee.....
Mijn zonnepanelen zijn nu bijna 10 j en leveren nog altijd als nieuw.
In België liggen al heel wat installaties bijna 15 jaar.
Worden trouwens gratis mee verzekerd in de woningverzekering.
De omvormer is iets dat je vermoedelijk na een jaar of 15 moet vervangen of herstellen. Maar dat lijkt me toch ook niet onredelijk.
In België is de terugverdientijd voor de installaties zonder subsidie 8 jaar. Met de stijgende energieprijzen kan dat alleen maar korter worden.
H20
Re: Is dit het begin van het einde...
Jurgen, kijk even naar een latere post, hij corrigeerde het naar windmolens...
Om on topic te blijven: het emotionele waarde van campers ligt vele male hoger dan klusbusjes, dus zullen ze daar absoluut rekening mee moeten houden. Daarnaast is het aantal kilometers in de meeste gevallen ook stukken lager
Om on topic te blijven: het emotionele waarde van campers ligt vele male hoger dan klusbusjes, dus zullen ze daar absoluut rekening mee moeten houden. Daarnaast is het aantal kilometers in de meeste gevallen ook stukken lager
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Is dit het begin van het einde...
Jongens... Meisjes....
Jullie eigen André Hazes zingt het: LEEF !
En hoe en wie of wat en waar en wanneer, het verziekt je / uw / ons leven.
Tenminste dat is wat ik doe of toch probeer zo veel mogelijk te doen. Leef!
En als een krant te vol staat, met nare berichten, doe ik ze dicht en lees wat technische documentatie.
Jullie eigen André Hazes zingt het: LEEF !
En hoe en wie of wat en waar en wanneer, het verziekt je / uw / ons leven.
Tenminste dat is wat ik doe of toch probeer zo veel mogelijk te doen. Leef!
En als een krant te vol staat, met nare berichten, doe ik ze dicht en lees wat technische documentatie.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Is dit het begin van het einde...
Hier ook nog een Benz........ en Deutz dat moet je koesteren . P.s. Mijn erfgoed heeft het geschopt tot euro 3,maar voor de mogelijkheid die er is voor Euro 4, ben ik maar gestopt,als de overheden.geen kant op willen,geef ook ik het op,het is toch de motor die vervuilt,of niet?....maar hier blijkt wel uit,hoezeer het alleen om geld gaat en minder om het milieu!
Hans
Re: Is dit het begin van het einde...
Beste mensen,
mijn camper is uit 2004 met een 2.3 JTD motor en had bij import een gele sticker.
Ik ga toch eens onderzoeken wat de mogelijkheden voor extra filters aanbrengen oplevert en kost.
Dan ga ik van 'gele' naar 'groene' sticker.
Kan ik een en ander enkele jaren uitstellen.
Het is alleen jammer dat de RDW mijn registratie niet aanpast.
En dat nu waarschijnlijk zeker niet meer gaat doen.
Groetnis,
Jan058
(hier wordt met plezier al 7 jaar zonnestroom geproduceerd, terugverdientijd na subsidie en BTW-teruggave 5 jaar).
mijn camper is uit 2004 met een 2.3 JTD motor en had bij import een gele sticker.
Ik ga toch eens onderzoeken wat de mogelijkheden voor extra filters aanbrengen oplevert en kost.
Dan ga ik van 'gele' naar 'groene' sticker.
Kan ik een en ander enkele jaren uitstellen.
Het is alleen jammer dat de RDW mijn registratie niet aanpast.
En dat nu waarschijnlijk zeker niet meer gaat doen.
Groetnis,
Jan058
(hier wordt met plezier al 7 jaar zonnestroom geproduceerd, terugverdientijd na subsidie en BTW-teruggave 5 jaar).
Groet! Jan058
Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058
Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058
Re: Is dit het begin van het einde...
Kun je vergeten Jan,een heleboel geld,om enkel in (D) de stad in te mogen,en als er een rechtszaak van gemaakt dreigt te worden,zijn opeens de foto’s verdwenen,zo gaat dat hier,alles lijkt geoorloofd,als deze overheid ,in de knel dreigt te komen,ik heb er een naam voor een Rutje zet de TV maar aan 13.15 Nederland 2 Radar het begint Nu
Hans
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32
Re: Is dit het begin van het einde...
Onze Arnold is van bj 1985 met een mercedes 309 D met 5 cil 3.0 l motor ( een echte vieze dus ) we gaan het wel meemaken. De Duitse grens is voor ons niet ver weg met vele goed betaalbare camperplaatsen , we mogen zelfs tot dusver de milieuzone's binnen en voor de rest zullen we het wel zien. Want Nederland zal ook wel hier in het braafste kindje van de klas zijn.
Re: Is dit het begin van het einde...
De juiste instelling Arnold,alleen die laatste woorden moet zijn Willen zijn,Nederland is ook schijnbaar het enige land,met vieze grond en een stikstof probleem,laat je niet Rutje maken
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 12 nov 2019, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hans
Re: Is dit het begin van het einde...
De jongelingen van D66 willen max van 90 per uur en het congres stemt er nog mee in ook.
In Duitsland wordt de snelheid niet beperkt tot 130kmu omdat er geen meetbaar effect is.
Zelfs verlaging naar een max van 120km/u heeft maar een een heel klein effect.
Bron: https://www.auto55.be/nieuws/32068-snel ... EzIu_qG5xI
In Duitsland wordt de snelheid niet beperkt tot 130kmu omdat er geen meetbaar effect is.
Zelfs verlaging naar een max van 120km/u heeft maar een een heel klein effect.
Bron: https://www.auto55.be/nieuws/32068-snel ... EzIu_qG5xI
- seth_space
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Is dit het begin van het einde...
Men is op zoek naar maatregelen die samen effect hebben. Vele kleintjes maken ook een effect. De stilstand moet doorbroken worden. Blijven hangen in oud denken lost het duidelijk niet op. Dat heeft men tenslotte al zo lang gedaan en de problemen namen alleen maar toe.
Het zijn trouwens geen stappen die een partij zet. Daar hebben we een democratie voor. Als het doorgaat is er een meerderheid voor.
Het zijn trouwens geen stappen die een partij zet. Daar hebben we een democratie voor. Als het doorgaat is er een meerderheid voor.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Is dit het begin van het einde...
Een echt democratie is het allang niet meer als dat zo was zaten er andere in de regering.
Nu mag degene die net iets groter is als zijn concurrent zelf kiezen welke " vriendjes" hij in de regering wil hebben en kan hij de partij die maar een fractie kleiner is gewoon buitenspel zetten.
Nu mag degene die net iets groter is als zijn concurrent zelf kiezen welke " vriendjes" hij in de regering wil hebben en kan hij de partij die maar een fractie kleiner is gewoon buitenspel zetten.
Re: Is dit het begin van het einde...
Ik heb ook geen enkel probleem met een verlaging van de maximum snelheid.
De handhaving ervan vind ik dan wel weer vervelend.
Ik geef strax op weg naar huis nog ff extra gas zolang het nog kan.
En de voorstanders mogen wat mij betreft nu al 90 gaan rijden. Rechts graag.
De handhaving ervan vind ik dan wel weer vervelend.
Ik geef strax op weg naar huis nog ff extra gas zolang het nog kan.
En de voorstanders mogen wat mij betreft nu al 90 gaan rijden. Rechts graag.
Re: Is dit het begin van het einde...
Maar dan hadden de "niet vriendjes" toch met elkaar in een regering kunnen gaan zitten? Zolang ze maar samen een meerderheid hebben. Of gedoogsteun organiseren mocht dat nodig zijn.Cee Pee schreef: ↑di 12 nov 2019, 14:28Een echt democratie is het allang niet meer als dat zo was zaten er andere in de regering.
Nu mag degene die net iets groter is als zijn concurrent zelf kiezen welke " vriendjes" hij in de regering wil hebben en kan hij de partij die maar een fractie kleiner is gewoon buitenspel zetten.
Dat lijkt mij de essentie van een parlementaire democratie.
Maar misschien heb ik niet goed opgelet bij maatschappijleer, vroegah.