Is dit het begin van het einde...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Kroppie »

iemand interesse in een Burstner A570 op peugeot j5 2,5Td uit 1990 met nu pas 235.000km en een grote berg reserve onderdelen, hij is niet mooi wel goed, :-B :-B, doe maar een bod :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door jurgenc »

Magirus-Deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 11:47
Ook zoiets die zonnepanelen, na 20 jaar worden zij pas rendabel, alleen gaan zij maar 15 jaar mee.....

:bang:
Onzin. Je hebt bepaalde garanties tot 15 jaar. Je gaat er ook niet vanuit dat een auto met 2 jaar garantie de dag erna moet weggesmeten worden.
Mijn zonnepanelen zijn nu bijna 10 j en leveren nog altijd als nieuw.
In België liggen al heel wat installaties bijna 15 jaar.
Worden trouwens gratis mee verzekerd in de woningverzekering.
De omvormer is iets dat je vermoedelijk na een jaar of 15 moet vervangen of herstellen. Maar dat lijkt me toch ook niet onredelijk.
In België is de terugverdientijd voor de installaties zonder subsidie 8 jaar. Met de stijgende energieprijzen kan dat alleen maar korter worden.
H20
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door blizard »

Jurgen, kijk even naar een latere post, hij corrigeerde het naar windmolens...
Om on topic te blijven: het emotionele waarde van campers ligt vele male hoger dan klusbusjes, dus zullen ze daar absoluut rekening mee moeten houden. Daarnaast is het aantal kilometers in de meeste gevallen ook stukken lager
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Atoz »

Jongens... Meisjes....
Jullie eigen André Hazes zingt het: LEEF !
En hoe en wie of wat en waar en wanneer, het verziekt je / uw / ons leven.

Tenminste dat is wat ik doe of toch probeer zo veel mogelijk te doen. Leef!
En als een krant te vol staat, met nare berichten, doe ik ze dicht en lees wat technische documentatie.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door hathi »

deutz schreef:
ma 11 nov 2019, 22:29
Magirus blijft rijden!
Is sinds vorig jaar erkend als Nationaal Rijdend Erfgoed!!
Hier ook nog een Benz........ en Deutz dat moet je koesteren :-B. P.s. Mijn erfgoed heeft het geschopt tot euro 3,maar voor de mogelijkheid die er is voor Euro 4, ben ik maar gestopt,als de overheden.geen kant op willen,geef ook ik het op,het is toch de motor die vervuilt,of niet?....maar hier blijkt wel uit,hoezeer het alleen om geld gaat en minder om het milieu!
Hans
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Jan058 »

Beste mensen,
mijn camper is uit 2004 met een 2.3 JTD motor en had bij import een gele sticker.
Ik ga toch eens onderzoeken wat de mogelijkheden voor extra filters aanbrengen oplevert en kost.
Dan ga ik van 'gele' naar 'groene' sticker.
Kan ik een en ander enkele jaren uitstellen.
Het is alleen jammer dat de RDW mijn registratie niet aanpast.
En dat nu waarschijnlijk zeker niet meer gaat doen.

Groetnis,
Jan058
(hier wordt met plezier al 7 jaar zonnestroom geproduceerd, terugverdientijd na subsidie en BTW-teruggave 5 jaar).
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door hathi »

Kun je vergeten Jan,een heleboel geld,om enkel in (D) de stad in te mogen,en als er een rechtszaak van gemaakt dreigt te worden,zijn opeens de foto’s verdwenen,zo gaat dat hier,alles lijkt geoorloofd,als deze overheid ,in de knel dreigt te komen,ik heb er een naam voor een Rutje :-B zet de TV maar aan 13.15 Nederland 2 Radar het begint Nu
Hans
arnoldrm40
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 22:32

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door arnoldrm40 »

Onze Arnold is van bj 1985 met een mercedes 309 D met 5 cil 3.0 l motor ( een echte vieze dus ) we gaan het wel meemaken. De Duitse grens is voor ons niet ver weg met vele goed betaalbare camperplaatsen , we mogen zelfs tot dusver de milieuzone's binnen en voor de rest zullen we het wel zien. Want Nederland zal ook wel hier in het braafste kindje van de klas zijn.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door hathi »

De juiste instelling Arnold,alleen die laatste woorden moet zijn Willen zijn,Nederland is ook schijnbaar het enige land,met vieze grond en een stikstof probleem,laat je niet Rutje maken :-B
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 12 nov 2019, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Hans
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

De jongelingen van D66 willen max van 90 per uur en het congres stemt er nog mee in ook.
In Duitsland wordt de snelheid niet beperkt tot 130kmu omdat er geen meetbaar effect is.
Zelfs verlaging naar een max van 120km/u heeft maar een een heel klein effect.

Bron: https://www.auto55.be/nieuws/32068-snel ... EzIu_qG5xI
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door seth_space »

Men is op zoek naar maatregelen die samen effect hebben. Vele kleintjes maken ook een effect. De stilstand moet doorbroken worden. Blijven hangen in oud denken lost het duidelijk niet op. Dat heeft men tenslotte al zo lang gedaan en de problemen namen alleen maar toe.
Het zijn trouwens geen stappen die een partij zet. Daar hebben we een democratie voor. Als het doorgaat is er een meerderheid voor.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door Cee Pee »

Een echt democratie is het allang niet meer als dat zo was zaten er andere in de regering.
Nu mag degene die net iets groter is als zijn concurrent zelf kiezen welke " vriendjes" hij in de regering wil hebben en kan hij de partij die maar een fractie kleiner is gewoon buitenspel zetten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Ik heb ook geen enkel probleem met een verlaging van de maximum snelheid.
De handhaving ervan vind ik dan wel weer vervelend.

Ik geef strax op weg naar huis nog ff extra gas zolang het nog kan.
En de voorstanders mogen wat mij betreft nu al 90 gaan rijden. Rechts graag.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Is dit het begin van het einde...



Bericht door doov »

Cee Pee schreef:
di 12 nov 2019, 14:28
Een echt democratie is het allang niet meer als dat zo was zaten er andere in de regering.
Nu mag degene die net iets groter is als zijn concurrent zelf kiezen welke " vriendjes" hij in de regering wil hebben en kan hij de partij die maar een fractie kleiner is gewoon buitenspel zetten.
Maar dan hadden de "niet vriendjes" toch met elkaar in een regering kunnen gaan zitten? Zolang ze maar samen een meerderheid hebben. Of gedoogsteun organiseren mocht dat nodig zijn.
Dat lijkt mij de essentie van een parlementaire democratie.
Maar misschien heb ik niet goed opgelet bij maatschappijleer, vroegah.
Plaats reactie