Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Audiofiel »

Voor wie zijn geschorste camper wil aanmelden bij de Belastingtelefoon Auto voor de dag van de APK: dat is per 1 juli 2020 niet meer nodig. Zojuist gesproken met een medewerker van de Belastingdienst. Van hun eigen website is de tekst inderdaad verdwenen, maar bij de Rdw schijnt hij er nog te staan (ze hebben inmiddels bericht gekregen).

Verdere regels blijven gelijk: alleen rijden op de dag van de keuring en bewijs van afspraak keuring bij je hebben.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Dafluc »

Ik geloof je op je blauwe ogen. Maar ik zou zoiets toch ergens zwart op wit willen zien. Dure grap als het niet goed gaat.
Afbeelding
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kees2 »

Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Dat was toch altijd al zo?
Niks nieuws onder de zon.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Dafluc »

Dank je wel Kees.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Audiofiel »

Dafluc schreef:
ma 06 jul 2020, 10:32
Ik geloof je op je blauwe ogen. Maar ik zou zoiets toch ergens zwart op wit willen zien. Dure grap als het niet goed gaat.
Ik heb de Belastingtelefoon Auto 2 uur geleden zelf aan de telefoon gehad. Hoeveel bewijs wil je? De oude webpagina is inderdaad ook weg.

Dit is hoe de pagina er op 12 april nog uitzag:
Oude pagina Belastingtelefoon Auto.png
Oude pagina Belastingtelefoon Auto.png (232.73 KiB) 224 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Audiofiel op ma 06 jul 2020, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Audiofiel »

Cee Pee schreef:
ma 06 jul 2020, 11:00
Dat was toch altijd al zo?
Niks nieuws onder de zon.
Nee, dat was dus niet altijd zo. Zie de schermafbeelding hierboven. Je moest je voertuig aanmelden op de dag van de APK.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Dafluc »

Beste Audiofiel. Hoeveel bewijs wil ik? Ik wil een link zodat ik kan controleren of de informatie klopt. Want ik kan niet onder een bekeuring uitkomen door te zeggen dat een forumlid het aan de telefoon toch echt zo heeft doorgekregen. Dat is absoluut niet persoonlijk naar jou hoor. Maar 'ik heb gehoord van een kennis die gesproken heeft met iemand die' enzovoort werkt gewoon niet. De link die Kees heeft gepost is wat mij betreft duidelijk. Daar staat zwart op wit: U hoeft ook niet te melden dat u tijdens de schorsing naar de APK-keuring gaat. Kijk op rdw.nl voor aanvullende voorwaarden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door hathi »

Sorry maar het kan aan mij liggen,maar waarom zou je een Camper laten keuren die in de schorsing zit ? Je maakt een afspraak voor de Apk,die dag ontschors je en rijd je naar de afspraak ?, ... er voor zorgen dat de Apk niet verloopt TIjdens de schorsing,daar zijn ook mogelijkheden voor
Hans
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door saagstree »

Dat staat in het begin van mijn verhaal.
De APK was al verlopen en je moet de camper eerst laten goed keuren voor je hem weer aanmeld.
Stel dat er wat mee is dan is hij aangemeld zonder geldende apk.
Heb ik gehad moest 3 weken op reparatie wachten.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door hathi »

Nou en,mag dat niet dan ( aanmelden) ?......er is ook nog een tijdlimiet alvorens er een eventuele bon komt voor verlopen Apk,en die is ,zo uit m,n hoofd minimaal een maand,en dan heb je de datum van ontschorsen als ijk punt,volgens mij onnodige discussie
Hans
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Audiofiel »

@Dafluc: Ik heb je de link gegeven en laten zien dat er eerst andere informatie stond. Kennelijk is dat niet genoeg. Sorry, maar duidelijker kunnen ze het niet maken bij de belastingdienst.

@hathi: Als je ontschorst loop je kans op een boete. Dat is puur administratief en als je daartegen in verzet moet, kost je dat veel tijd. Je kunt wel gelijk hebben, maar gelijk krijgen is altijd lastiger. Keuren tijdens de schorsing voorkomt dan veel ellende. Na de (goed)keuring kun je hem alsnog ontschorsen, desnoods diezelfde dag.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door FrankJC »

Audiofiel schreef:
ma 06 jul 2020, 11:25
Ik heb de Belastingtelefoon Auto 2 uur geleden zelf aan de telefoon gehad. Hoeveel bewijs wil je?
Mijn ervaring is dat de mensen van de Belastingtelefoon(Auto) niet allemaal over dezelfde kennis beschikken en elkaar soms/vaak tegenspreken, informatie verkregen via de Belastingtelefoon beschouw ik niet als "bewijs".
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Audiofiel »

Ik heb het idee dat ik net zo goed tegen een boom kan praten als mijn tip hier delen... :bang:

Zelf heb ik vanochtend een half uur in de wacht gestaan, de medewerker heeft minutenlang alles uitgezocht en kwam terug met dit - voor mij - zeer plausibele verhaal dat het per 1 juli 2020 niet meer nodig is om vooraf te melden. Gecombineerd met de informatie van hun eigen webpagina waar 3 maanden geleden nog stond dat dat wel moest en nu niet meer, is dat voor mij voldoende.

Het was enkel mijn bedoeling om anderen te behoeden om een half uur voor niets in de wacht te staan... :silent:
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Plaats reactie