Tip voor camper APK tijdens schorsing

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Cee Pee »

Het wordt natuurlijk meestal gedaan even repareren en dan pas afmelden.

Normaliter is dat ook helemaal geen probleem.

Het wordt pas een probleem als je met een geschorste auto naar de apk gaat, het klusje meerdere dagen gaat duren, je de pech hebt dat je de eerste dag gecontroleerd werd en je geen apk bewijs kunt overleggen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door tonic »

Controle op de dag van de APK-keuring

Is uw motorrijtuig geschorst en wordt u op de dag van de APK-keuring gecontroleerd? Dan sturen wij u een vooraankondiging van een naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting. Wij sturen u geen naheffingsaanslag als u schriftelijk kunt aantonen dat uw motorrijtuig die dag een APK-keuring had. U moet dit aantonen met een kopie van het officiële APK-keuringsrapport met daarop het kenteken van uw motorrijtuig en de datum van de APK-keuring. Het officiële APK-keuringsrapport kan een goedkeurings- of een afkeuringsrapport zijn.

Ik zou niet weten wat er onredelijk is aan deze regels!? Je hebt een aantal regeltjes bij een schorsing waar je aan moet voldoen. En dat is in uw geval niet gebeurd. Heel vervelend natuurlijk maar wel de realiteit.
En ik snap die regel wel een beetje. Iedereen zou gewoon met een geschorste auto kunnen gaan rijden. En wanneer men dan gefotografeerd wordt met terug werkende kracht naar een garage kunnen rennen voor een verklaring met 'hij was onderweg naar ons".
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Peter12 »

Wat is sowieso het probleem als ook het afkeuringsrapport geldig bewijs is? Dan heb je toch alles afgedekt en ben je alleen nog op de weg als het niet mag. In alle twee de andere gevallen heb je immers bewijs.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door EasyBee »

Voor die paar dagen ontschors ik hem, rijd er heen en als het de zelfde dag of een paar dagen is, daarna schors ik hem weer.
Voor die paar euro ga ik niet zitten stressen. Man, man, man wat een gedoe om een paar euro (als hij 15 jaar of ouder is).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kees_S »

Dat is dus helemaal niet nodig jouw ontschorsen en weer 23,xx euro dokken voor opnieuw schorsen. Goed aan de regels houden en ook een afkeurrapport eisen en er kan niets gebeuren.
Helaas zal in het bovenstaande geval de boete van zo'n 1000,- euro op de mat vallen en betaald moeten worden. Daar is overduidelijk de juiste procedure geschonden :bang:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door seth_space »

Een serieuze APK zal altijd een afkeur rapport afgeven. Daarop staan de aandachtspunten die je nodig hebt voor reparatie en herkeur.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Kees_S »

Ja zeker en indien je dan binnen 14 dagen terug bent met een gerepareerd voertuig moeten ze hem gratis herkeuren :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Peter LMC »

Dat gebeurd wel ja.
Maar moeten ze dat :?:
Betwijfel het ten zeerste.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door seth_space »

Dat is geen "moeten" maar een vorm van service die veel/groot aantal garages bieden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door tonic »

Als een voertuig wordt aangeboden voor een keuring en wordt afgekeurd. Dan is het bedrijf pas verplicht om een afkeurrapport af te geven als het voertuig het pand verlaat in afgekeurde toestand. Blijft het voertuig bij het bedrijf dan volstaat na reparatie een goedkeurrapport met reparatiepunten.
Dus in het bovenstaande geval zal je toch echt om een afkeurrapport moeten vragen om niet in de problemen te komen.
Een bedrijf zal nooit uit zichzelf het voertuig afkeuren in de computer terwijl hij bij het bedrijf blijft staan voor reparatie.
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door Bejosi »

Hallo allemaal,

ff een update van mijn bericht van 24 nov. 2020 en het artikel in Kampeerauto.

Ik heb een uitgebreid bezwaarschrift ingediend met een stuk van de garagehouder en de eigenaar van de stalling.
Verder heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn bezwaarschrift mondeling toe te lichten.
In het bezwaarschrift heb ik de nadruk gelegd op de onredelijkheid en het gebrek van de menselijke maat.
Heb ook gezegd dat ik, zuiver wettelijk, mss in overtreding was.

Het resultaat is in ieder geval, dat mijn aanslag geheel is vernietigd. Hiep hiep hoera. Wij hebben samen een dansje gemaakt.
Van de 1100 euro kunnen we[ hopelijk] nu weer leuke tripjes in de toekomst ondernemen.
Het heeft veel energie gekost, het was een stevige les, maar het heeft wel wat opgeleverd.

Voor degenen die interesse in mijn bezwaarschrift, wil ik dit graag mailen.

Grs. Bert
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door NoStress »

Van harte, geheel terecht lijkt mij.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door AadenAnke »

Dat is mooi! :cheers: maar wat is de uitspraak? Ik bedoel heb ook ooit weleens bezwaar gemaakt en toen werd ik schuldig bevonden zonder straf oplegging! Mooi dus geen boete maar dat is het dan. Is de uitspraak niet schuldig dan is iets van jurisprudentie voor anderen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Tip voor camper APK tijdens schorsing



Bericht door 309T16 »

Opvallend besluit! Gefeliciteerd :cheers:
Plaats reactie