Welke camperverzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door noneku »

Wij waren met onze vorige camper bij Nkc verzekerd. Vol casco. Tijdens schorsen belasting verzekering teruggezet naar wa extra. Na de schorsing weer vol casco

Met onze huidige camper bij Safe trip. Die bied deze mogelijkheid niet.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Camperic »

Je hebt de verzekering met bijbehorende voorwaarden bewust afgesloten (hoop ik). Nu ze jou niet goed uitkomen ga je de verzekeringsmaatschappij en tussenpersoon beschuldigen :roll:
Kies de verzekering die bij de huidige omstandigheden beter bij je past of verzeker niet wanneer je dat risico durft te lopen (incl. verlies opgebouwde schadevrije jaren) ..... of ga er op uit met camper in "eigen bubbel" zoals anderen ook doen.

Bij een verzekering waar schorsen niet mogelijk is zit dat overigens vaak verrekend in de premie.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door seth_space »

Als je van plan bent je verzekering op te zeggen.
Schadevrije jaren blijven na het opzeggen van een autoverzekering één jaar geldig. Kies je voor het opschorten van een autoverzekering, dan blijft het aantal schadevrije jaren drie jaar geldig.
Dus telkens voor 11 maanden opzeggen en Evt een wa tussendoor.
Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Vervolgens niet moeilijk gaan doen als je camper beschadigd raakt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Het zijn altijd ,,de,, anderen , mij overkomt niks :angel:

Laat ons oudje , nu die voor het eerst in 15 jaar gestald en geschorst is maar lekker verzekert staan

Ik zou met zo,n premie echter ook iets anders zoeken ,, voor minder als de helft moet ook lukken :wink:
have a safe trip :thumbup: :wave: goede reis is de vertaling :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2632
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door jan- »

Mijn verzekering is nu ineens met 20% verhoogd. De verzekering maakt niet duidelijk waarom. Je zou verwachten dat juist de verzekeringen geen last hebben van Corona. Inkomsten gaan gewoon door en ik zou verwachten dat de uitgaven minder zijn, want ik denk dat er minder vaak ver naar het buitenland gereisd wordt. Of zouden velen hun verzekering tijdelijk verlaagd/geschorst hebben?
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door camilo »

Ik heb de camperverzekering en de reisverzekering helemaal opgezegd. Scheelt dik 100 euro per maand en ja, ik weet het: áls er wat gebeurt, dan ben ik niet gedekt. Maar de premies enerzijds en de risico's anderzijds waren niet langer in overeenstemming. Heel merkwaardig trouwens dat een verzekeraar zijn premie verhoogt; in Duitsland is volgens artikelen in de "Autobild" juist in verband met de gevolgen van covid19 bij verscheidene verzekeraars de premie verláágd! Jammer genoeg was ik net te laat met het ook opzeggen van het clublidmaatschap. Voor het clubblad heb ik geen cent over; in één nummer van de ProMobil staat meer interessants dan in een hele jaargang van het clubblad. Dus dat gaat later dit jaar ook nog eens besparing van zo'n 70 euro opleveren. Sowieso een veel voordeliger verzekeraar gevonden voor als het reizen zonder beperkingen weer mogelijk is.
Laatst gewijzigd door camilo op vr 01 jan 2021, 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2632
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door jan- »

Ah, zie je wel:(o.a.) jij ben de boosdoener :P Volgens mij hebben we het over dezelfde verzekering
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door camilo »

Dat denk ik ook, dat we dezelfde verzekering hebben/hadden! Ik heb m'n onvrede over de premie en de onmogelijkheid om in verband met covid 19 de verzekering op te schorten per mail duidelijk gemaakt. Dienaangaande werd ik gebeld; opschorten zou echt niet mogelijk zijn (alsof een tussenpersoon met een portefeuille met duizenden polissen geen vuist zou kunnen maken naar de verzekeraar) en er werd geprobeerd me bang te maken met een verwijzing naar een recente brand in een stalling (iets wat voor de verzekeraar juist een goede reden zou moeten zijn om het opschorten van de dekking aan te moedigen!) De stellingname van de tussenpersoon in kwestie (ik noem dus geen namen) is geschikt de indruk te wekken dat het eigen belang (de provisie) zwaarder weegt dan het belang van de verzekerde clubleden. Een schoolvriend van mij werkte bij een grote transportverzekering en vertelde dat het uitgangspunt van de maatschappij waar hij bij werkte niet was "hoe helpen we de verzekerde zo goed en snel mogelijk" maar: "hoe komen we onder de dekking uit".
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door AadenAnke »

Dat verzekeringen een hekel hebben aan uitbetalen lijkt mij logisch! Verzekeren doe om dat je de schade niet kan dragen te dekken. Mijn casco dekking zou ik geen moment overwegen te schorsen. De wa? Is ook wat hoor stel dat er in jouw wagen iets fout gaat en die vliegt in de brand daardoor gaat het huis van de buren ook in de fik wordt je aansprakelijk gesteld? Kan je de schade van de buren betalen? Nee hij blijft lekker verzekerd hoor ook deze 5 a 6 maanden dat hij stilstaat

Gr. Aad
georgethuis

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door georgethuis »

Als Pirke64 zijn vragen bij een aantal verzekeraars stelt, kan hij straks een uittreksel aan ons presenteren.
Zijn wij ook weer actueel geïnformeerd, en kan hij huiswerk voor ons maken!
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Welke camperverzekering?



Bericht door AadenAnke »

George :thumbup:

Gr. Aad
Plaats reactie