Pössl of Hobby?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door isoplus »

Wij hebben achter 1 grote zijruit, die gaat alleen open als het buiten boven de 28 graden c is.
Bij lagere temperaturen geven de ramen in de achterdeuren voldoende ventilatie in combinatie met het dakluik voor.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Adfur »

Wij hebben de harmonicaverduistering half open staan. Onze Globecar heeft achter ook nog gordijnen, zodat het lekker donker blijft en je de harmonica niet kapot maakt. Overigens zijn we wel blij met de achterzijramen als het heet is. Door de busbiker achterop kun je de achterramen niet openen alsde biker gesloten is.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door kampertjes »

Wij hebben de Possl roadcruiser, met lengtebedden dus en de douche in gangpad en 2 zijramen bij de bedden. Allemaal top. Zijramen gaan niet heel vaak open maar als het echt warm is wel.
De volgende wordt waarschijnlijk weer een Possl.
Ik zou je echt aanraden voor de langste versie te gaan met heavy chassis.
Mocht je nog vragen hebben, stel gerust.
Succes
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 303
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Hier ook een roadcruiser. Ramen aan de zijkant gaan eigenlijk nooit open. We zetten altijd het dakraam open en als het echt heet is de achterramen. Van mij hadden ze die weg mogen laten. Net zoals de achterramen. De ronde ramen zien er leuk uit. Maar als je dwars.ligt zou ik geen ramen wilen in de zijkant. Scheelt een stukje lengte.

Kwaliteit is denk ik bijna het zelfde. Kennis heeft een hymer nieuwgekocht en heeft ook steeds probleempjes. Heb zelf eerst een weinsberg gehad en dat was ook van de zelfde kwalitweit. Ik denk dat je moet kijken welke indeling en de gebruikte materialen je bevalt. Iedere merk heeft zijn voors en tegens.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door HJM »

PÖSSL is het geworden, veel gezocht en eindelijk een fijne bij onze Oosterburen kunnen vinden.
Thnx voor de ondersteuning en adviezen,
Groeten,
HJM
15705241184454661022338190489767.jpg
15705241184454661022338190489767.jpg (214.97 KiB) 282 keer bekeken
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Navigator »

Da's een mooie. Veel plezier ermee gewenst!
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Pössl of Hobby?



Bericht door Adfur »

veetee schreef:
zo 08 sep 2019, 13:23
De harmonicaverduistering is het eerste wat kapot gaat als je er met slapen met voeten of hoofdkussen telkens tegen aan komt.
In onze Globecar zitten bij de achterramen zowel harmonica's, als een gordijn wat weinig licht doorlaat. Door de harmonica's half open te zetten en het gordijn dicht, gaan ze niet kapot.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie