Zoals elke Belg, ik denk zelfs elke mens, hou ik van lekker eten én van zelf koken. Let op er is een verschil tussen eten klaar maken en koken.
Ik ga graag uit eten, dat hoeft niet super chique te zijn, maar nieuwe gerechten, bereidingswijzes of verrassende combinaties ontdekken is echt mijn dada, in binnen en buitenland.
Ik pas wel voor avontuurlijk voedsel als insecten, slangen, krokodillen, McDonalds-toestanden etc... en hygiëne staat bovenaan mijn checklist bij de keuze van een eetgelegenheid. (niet enkel eetgelegenheid eigenlijk).
Zoals ik in mijn voorstelling schreef was dit één van de redenen om een camper aan te schaffen, ik hou er van om lokale markten te verkennen, groenten, fruit, vis ... pure smaken uit te kiezen maar als je logeert in een B&B, hotel... heb je niet de mogelijkheid om deze zelf te gaan klaarmaken.
Omdat ik hier al las dat sommigen allerlei kooktoestellen meenemen en omdat recente campers met allerlei moderne kooktoestellen uitgerust worden, wil ik een simpele vraag stellen: wat gebruik je eigenlijk het meest of exclusief en wat is echt overbodig?
Nog enkele bedenkingen:
1. autonomie is belangrijk, ik wil niet afhankelijk zijn van een kabel, die wil ik zelfs niet meenemen, dus vergeet alvast de microgolf.
2. ik hou niet van een hoge dosis CO2 aan mijn vleesje of visje, dus de barbecue is niet mijn beste vriend, ik gebruik die enkel om er "en papillotte" op te garen.
3. ik hou van visjes, vleesjes, kippetjes ... zolang er maar structuur in zit, dus liever geen gehakt dingen (of toch niet te vaak).
4. ik wil ook pasta en rijst kunnen koken, en mossels en veel groetjes
5. conserven of ander prefabvoedsel, gelieve zich te onthouden

Dus wat is echt nodig? Hoeveel potten / pannen? Wie heeft een gasoven in de camper? Hoe vaak gebruik je die? Hoeveel gaspitten heb je? Ik heb er drie op LPG, is dit voldoende? Is een dampkap noodzakelijk? Hoe sterk moet die zijn? Of is een sterke ventilator voldoende? Of kook je eerder buiten? Waarop dan? Hoe berg je dat op?
Ik stel dus veel meer vragen dan ik aanvankelijk dacht, sorry daarvoor.
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties, alvast bedankt.
Groetjes,
Evelynne