Tholen: een mooie camperplaats, maar...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Abri079 »

Vanavond weer € 32,50 bespaart door niet naar het theater te gaan.
Het gedrag van diverse forumleden biedt zoveel vermaak dat ik hen hartelijk wil bedanken voor hun optreden alhier. :clap:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Kroppie »

en je hoeft je uitgaans tenue niet aan. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door RobertMertens »

Blijft dus dat er regeltjes zijn, of we dat nu leuk, nuttig of onzinnig vinden, het is niet anders.
De opstellers van die regeltjes hebben in principe een handhavingsplicht, ook dat is niet anders.
Moeten die handhavers teveel optreden dan krijgen die er ook de ziekte in en zullen zij hun uiterste best doen de regeltjes af te schaffen.
In dit topicgeval dus, zou een sluiting van de CP het vervelende gevolg kunnen zijn omdat iemand 'lak" heeft aan die regeltjes en zijn wij weer een aantal cp-plaatsen armer.
Met andere woorden: hoe vervelend dat voor sommige mensen ook is, houd je svp aan de regeltjes dan blijven die cp's hopelijk bestaan en verpest je het niet voor een ander.
Robert.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door 1934 »

Nog ff dan is de na oorlogse generatie uitgestorven ,babyboom weer voorbij scheelt een berg azijnpissers en komt er weer plaats,de veel te dure plastic campers zullen niet zo eenvoudig hun weg gaan vinden naar de jeugd,zogezegd de volgende generatie die bij lange na niet genoeg geld kunnen verdienen om deze hobby te bekostigen en die gewoon tot ergens diep in de 70 met zijn tweeën moeten werken omdat ze nu eenmaal deel uit maken van het NEEderlandse systeem !!!

Tja ,niet boos worden he,de verdraagzaamheid is VER te zoeken in regeltjes land NEEderland en ja juist daarom zijn we vaak heeeeeeelllll veel (en ver weg) weg (wat overigens ook gewoon zoveel mogelijk belemmerd word door regels,want een beetje vrij denken en doen strekt niet met de uitgezette koers die de overheid heeft bepaalt (postadres briefadres langer als 8 mnd onderweg enz enz).

De blauwe brief komt wel gewoon hoor en word ook gewoon betaald hoor,ben absoluut geen azijnpisser Maar wil niet in het keurslijf van het systeem zitten en mijn inziens camperen we daarom toch allemaal een beetje,gevoel van vrijheid enz enz.Wel of niet vrijstaand of betalend op camping of cp,alleen in de Zweedse bossen of in Spanje met 400 in het veel te koude Cullera in de winter enz enz of in ons mooie Zeeland met 5 verschillende controlerende instantie,s !!.



Kortom een ieder vult het in zoals hij of zij het zelf ziet,ik probeer alle situatie,s met respect en wat verdraagzaamheid te benaderen (polderen heet dat toch) azijn blijft in de kast,bier raki of tsipourou komt bij ons uit de koelkast voor een ieder hoor,slapen parkeren camperen en stilstaan doen we met respect voor de natuur en de overige mensen enz enz inmiddels al heel wat mooie landen en mensen gezien en ontmoet,dus wij gaan nog zeker een jaartje of 25 door wat ons betreft,inmiddels de 4x4 camper verkocht en nu iets groters aan het bouwen,met in ons achterhoofd dat vrachtauto,s ook overal kunnen komen dus wij ook !


Veel plezier onderweg en wie weet tot ziens de koffie,bier of tijd voor een vriendelijk praatje je klopt maar aan :cheers: :cheers:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Meine »

Nederland is vol, we zitten elkaar op de nek en daarom irriteren we elkaar. 5 camperplaatsen in de jachthaven in Tholen, meer zit er kennelijk niet in, maar er is behoefte aan meer. Nederland op z'n smalst, de ruimte is op en niet iedereen kan meer leven zoals hij dat zou willen. Daar hoort uiteraard een woud van regeltjes bij om deze benauwende krapte in goede banen te leiden.

In mijn situatie heb ik als aankomende gepensioneerde de konsekwentie getrokken, ik ben bezig naar de Eifel te verhuizen. Daar is de ruimte. De camper, de auto's en de motorfietsen, ze passen allen op het eigen terrein. Het huis is gelegen aan een beekje en is vrijstaand en ruim. De tuin is flink groot en de omgeving is prachtig. En dat voor de prijs van een benauwd gribus appartementje zonder parkeerplaats in Nederland.

Op 300 meter afstand is vlak bij de supermarkten en aan het riviertje de Kyll de camperplaats van Junkerath. Zo groot dat er altijd plaats is. Maar parkeer je je camper op het dorpspleintje (waaraan ik woon) bij het kerkje van Glaadt, dan zal dat niemand storen. Vrijheid blijheid, ruimte zat.

Kankeren alleen heeft geen zin, hebben ze in Tholen geen plek voor je, blijf er lekker weg. Wordt het overvolle regelzieke Nederland je te benauwd, ga er weg als je er niet meer hoeft te zijn voor je werk. Het Nederland van een halve eeuw geleden bestaat niet meer. Heb je de kans, ontvlucht het, het wordt namelijk alleen maar steeds voller en dus erger.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 1:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Aloys »

We stonden daar vroeger vaak vlakbij, bij het zwembad in Stadtkyl. Ik ben geschrokken hoe het daar de laatste 20 jaar
achterruit gegaan is. Het zwembad is dicht. Volgens mij is dat een gebied waar veel jonge mensen uit wegtrekken, zoals
delen van Friesland en noordoost Groningen bij ons. Qua natuur wel een mooi gebied...

Op elk land is wel wát aan te merken. Zo klaagde laatst iemand dat de zorg in Duitsland zo duur is. Waar in de wereld zijn
mensen het gelukkigst? Stonden wij niet in de Top 10, na Scandinavië?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Meine »

Janmetdoka wat je zegt is helemaal waar, maar als ik zeven dagen in de week tijd krijg hoef ik niet op zondag de benzine maaier te starten. Overigens heb ik rondom erg prettige buren. Als wij er niet zijn en we komen terug, dan blijken de vuilnisbakken geleegd te zijn. Een andere buurman trekt met zijn graafmachine even de overtollige struiken uit mijn tuin en 's avonds wordt mijn dak even gerepareerd voor een vriendenprijsje.

De soep wordt duidelijk niet zo heet gedronken als dat ze opgediend wordt qua regelgeving. Ik vind dat ik het erg getroffen heb met de manier waarop er daar met elkaar wordt omgegaan. Ik heb dat in Nederland nooit zo gemerkt.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door de Jonckheer »

Ik vind dat zo'n dooddoener dat er geen ruimte is in Nederland want dat gewoon niet waar. Enorme bedrijventerreinen worden aangelegd en volgebouwd met afgrijselijke blokkendozen, daar is altijd wél ruimte voor. Op plekken met veel ruimte vind je de lulligste camperplaatsen. Er is geen prioriteit voor, dat is een heel ander verhaal. Waarom dat zo is weet ik niet maar haal er niet ruimte gebrek bij want dat zal best wel hier en daar van toepassing zijn maar meestal niet!
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Meine »

Alois, dat is waar, het gebied loopt leeg en het zwembad in Stadtkyll is dicht. Het overdekte zwembad in Junkerath is echter 500 meter bij ons vandaan en het is volgens Nederlandse begrippen spot goedkoop. Op zich is het echter in Junkerath ook niet beter, er is daar veel leegstand. Om te wonen kiezen mensen voor Glaadt, aan de andere kant van de Kyll. Ook Dahlem is populair.

De betaalbare huizen ten gevolge van de leegloop heeft een invasie van Nederlanders opgeleverd. Dat heeft al snel tot een flinke kennissenkring geleid.

Op zich kan ik je de camperlaats in Junkerath zeer aanraden, maar ook op het dorpspleintje in Glaadt is het prima staan. Tussen de beide locaties in is het goed eten in de Glaadterhutte.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door Meine »

de Jonckheer schreef:
za 10 aug 2019, 8:12
Ik vind dat zo'n dooddoener dat er geen ruimte is in Nederland want dat gewoon niet waar. Enorme bedrijventerreinen worden aangelegd en volgebouwd met afgrijselijke blokkendozen, daar is altijd wél ruimte voor. Op plekken met veel ruimte vind je de lulligste camperplaatsen. Er is geen prioriteit voor, dat is een heel ander verhaal. Waarom dat zo is weet ik niet maar haal er niet ruimte gebrek bij want dat zal best wel hier en daar van toepassing zijn maar meestal niet!
Ruimtegebrek is:

- elke dag in de file
- geen parkeerruimte, of heel veel betalen.voor parkeerruimte
- te weinig huizen en daardoor ook te dure huizen
- kleine huizen met mini tuintjes (Vinex)
- overregulering, elke vierkante meter heeft een bestemming
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door appellover »

Heb al lange tijd het idee dat Frankrijk,Spanje,Portugal,Italië subsidie gebruiken om camperplaatsen aan te leggen ,de kleinste dorpjes met prachtige gratis plaatsen .Regelmatig staan er bordjes bij hoeveel subsidie ze ontvangen hebben van de EU.
Stond in de Spaanse krant dat er in Spanje 200 camperplaatsen bij komen omdat de vooral oudere camperraars veel geld uitgeven ??
Nou is dat wel vaak zo ,gratis cp en dan lekker eten in restaurant als dat er is .Hoewel vaak dorpen waar helemaal geen restaurant is maar wel prachtige cp.
En Meine ben het helemaal met je eens ,Nederland is prachtig land als je moet werken ,maar als je voldoende hebt gewerkt ,snel vertrekken .Ik stopte met 55 en de dag na mijn afscheid op mijn werk was ik vertrokken uit NL.
Nooit moment spijt van .


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Tholen: een mooie camperplaats, maar...



Bericht door isoplus »

Joske heeft een bootje losgegooid en nu drijft het stuurloos door overbevolkt camperland :wink:
Het is natuurlijk onzin dat er in Nederland geen ruimte meer is, wel moet je er voor verhuizen en ander werk zoeken, en als pensionado is het al helemaal niet ingewikkeld.
In Groningen, Friesland, Drenthe en de Achterhoek zijn nog wel betaalbare huizen en er is ook werk.
We willen kennelijk met zijn allen op een kluitje zitten om wat voor reden dan ook.
Natuurlijk kan en mag je naar een ander land verhuizen als het je hier niet bevalt maar het is onzin om te beweren dat je in Nederland niet kunt wonen en werken of met pensioen kunt zijn.
Die buitenlandse dorpjes waar Nederlanders weer samenklitten en de dienst gaan uitmaken en dan weer heibel krijgen met de inheemse bevolking, wie kent die verhalen niet :-B
Wij zijn kennelijk een volkje met korte lontjes misschien moeten we daar eens aan werken?
Plaats reactie