Overgewicht campers/caravans
-
- Berichten: 2574
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Overgewicht campers/caravans
De Zwitsers kunnen moeilijk doen weet ik uit eigen ervaring.
Toen we nog motorzijspan reden, de Honda gw reed op lpg dat gaf vreemde gezichten aan de pomp, de Zwitsers zetten toen het hele tankstation af en de politie kwam moeilijk doen.
Alles was in orde, lpg vermeld op kenteken dus open de pomp wat ook gebeurde.
De agent praten over gevaar enz pfffffff
Wel veiligheids bril op en handschoenen aan.
Toen we nog motorzijspan reden, de Honda gw reed op lpg dat gaf vreemde gezichten aan de pomp, de Zwitsers zetten toen het hele tankstation af en de politie kwam moeilijk doen.
Alles was in orde, lpg vermeld op kenteken dus open de pomp wat ook gebeurde.
De agent praten over gevaar enz pfffffff
Wel veiligheids bril op en handschoenen aan.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Overgewicht campers/caravans
Moeilijk doen? Ze doen gewoon hun werk het zou veel vaker moeten gebeuren. Was het zo afgelopen.
- seth_space
- Berichten: 8593
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Overgewicht campers/caravans
Je hebt blijkbaar de essentie gemist.
Alles was in orde, lpg vermeld op kenteken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Overgewicht campers/caravans
Volgens mij hebben we het hier over gewicht. En dan wordt er gesteld dat die Zwitsers moeilijk kunnen doen. Met als voorbeeld een LPG installatie.
Dus welke essentie?
Dus welke essentie?
- seth_space
- Berichten: 8593
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Overgewicht campers/caravans
In dat voorbeeld ging het niet over het gewicht maar over het "moeilijk doen".
Lpg was het probleem, niet gewicht.
Lpg was het probleem, niet gewicht.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- seth_space
- Berichten: 8593
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Overgewicht campers/caravans
Ik zou het voorbeeld nog maar eens goed lezen
En ja je hebt wel goed opgemerkt dat dit topic inderdaad over gewicht gaat
En ja je hebt wel goed opgemerkt dat dit topic inderdaad over gewicht gaat
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 07 sep 2021, 21:44
Re: Overgewicht campers/caravans
Dag allen,
Ik heb dit jaar nog de MTM van 3200 kg naar 3400 kg gekregen.
Een hele weg afgelegd, maar toch in orde gekomen.
Hoe?
Vooreerst woon ik in BE . Homologatiedienst Fiat geeft toestemming onder de volgende voorwaarden: achteras voorzien van bladveren en banden voorzien van een C achteraan.( dit op badis van chassisnummer)
Met die toestemming naar de technische keuring.
Zij maken een volledig dossier op en dit dossier gaat naar de Vlaamse gemeenschap voor goedkeuring .(260,00€) Gelukkig was het dossier in orde en na 10 dagen had ik een nieuwe sticker met de MTM van 3400 kg. Ik moest eerst wel mijn voertuig terug inschrijven met de aangepaste gewichten. ( 26,00€)
Dus een kleine 300,00€ maar een opwaardering van je camper.En je hebt wat reglementair meer laadcapaciteit. In mijn geval een nuttig laadvermogen van 410 kg ipv 210 kg.
Ik heb dit jaar nog de MTM van 3200 kg naar 3400 kg gekregen.
Een hele weg afgelegd, maar toch in orde gekomen.
Hoe?
Vooreerst woon ik in BE . Homologatiedienst Fiat geeft toestemming onder de volgende voorwaarden: achteras voorzien van bladveren en banden voorzien van een C achteraan.( dit op badis van chassisnummer)
Met die toestemming naar de technische keuring.
Zij maken een volledig dossier op en dit dossier gaat naar de Vlaamse gemeenschap voor goedkeuring .(260,00€) Gelukkig was het dossier in orde en na 10 dagen had ik een nieuwe sticker met de MTM van 3400 kg. Ik moest eerst wel mijn voertuig terug inschrijven met de aangepaste gewichten. ( 26,00€)
Dus een kleine 300,00€ maar een opwaardering van je camper.En je hebt wat reglementair meer laadcapaciteit. In mijn geval een nuttig laadvermogen van 410 kg ipv 210 kg.
Re: Overgewicht campers/caravans
Welk bouwjaar hebben we het over?
Ik heb zelf een corfu op een 230 uit 1999
Mvg Jan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb zelf een corfu op een 230 uit 1999
Mvg Jan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Overgewicht campers/caravans
Beste allen.
Ik kom er na veelvuldig lezen niet uit.
Wellicht kan een ervaren medeforummer me helpen.
Ik ben benieuwd of ik “zomaar” tot 3500 kan laden.
Op kenteken staat:
Gewicht 2480
Gewicht rijklaar 2580
Maximaal gewicht 0
Het is een prehistorische en omgebouwde situatie die wel netjes gedaan is en 40 jaar (!!!) bij dezelfde eigenaar in onderhoud geweest is.
Maar…heb ‘m recent aangeschaft en op de weegbrug gezet en hij weegt zonder mij, met lege watertank en halfvolle dieseltank al 3200 kg.
We gaan met gezin (samen 200kg) een half jaar in deze camper wonen in Portugal.
Er moet dus nogal wat mee…
Ik zou in theorie de bus volgetankt tot 3300 kunnen beladen en “de rest” thuis laten of in een aanhangwagen kunnen doen.
Want als ik het goed doorlees is 3500 kg gewoon 3500, toch?
Over veiligheid maak ik me minder druk. Het is een voormalige afsleepwagen. Iveco 35-10 met dubbellucht en die mocht vast meer dan 1000 afslepen (aanname natuurlijk).
En kom ik in de problemen met wat nu op kenteken vermeld staat?
Ik wil het veilig maar hoef geen slapende honden wakker te maken.
Dank voor meedenken!
Ik kom er na veelvuldig lezen niet uit.
Wellicht kan een ervaren medeforummer me helpen.
Ik ben benieuwd of ik “zomaar” tot 3500 kan laden.
Op kenteken staat:
Gewicht 2480
Gewicht rijklaar 2580
Maximaal gewicht 0
Het is een prehistorische en omgebouwde situatie die wel netjes gedaan is en 40 jaar (!!!) bij dezelfde eigenaar in onderhoud geweest is.
Maar…heb ‘m recent aangeschaft en op de weegbrug gezet en hij weegt zonder mij, met lege watertank en halfvolle dieseltank al 3200 kg.
We gaan met gezin (samen 200kg) een half jaar in deze camper wonen in Portugal.
Er moet dus nogal wat mee…
Ik zou in theorie de bus volgetankt tot 3300 kunnen beladen en “de rest” thuis laten of in een aanhangwagen kunnen doen.
Want als ik het goed doorlees is 3500 kg gewoon 3500, toch?
Over veiligheid maak ik me minder druk. Het is een voormalige afsleepwagen. Iveco 35-10 met dubbellucht en die mocht vast meer dan 1000 afslepen (aanname natuurlijk).
En kom ik in de problemen met wat nu op kenteken vermeld staat?
Ik wil het veilig maar hoef geen slapende honden wakker te maken.
Dank voor meedenken!
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Re: Overgewicht campers/caravans
Heb je alle technische gegevens op deze website https://ovi.rdw.nl/
geraadpleegd?
Als ik het kenteken van onze laatste camper daar invoer, kan ik op het tabblad [tecnisch] de gewichten en de maximale aslasten voor en achter vinden. Of is daar ook niets geregistreerd?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
geraadpleegd?
Als ik het kenteken van onze laatste camper daar invoer, kan ik op het tabblad [tecnisch] de gewichten en de maximale aslasten voor en achter vinden. Of is daar ook niets geregistreerd?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Overgewicht campers/caravans
Er is niets geregistreerd.
Alles staat op 0.
Ook de trekhaak.
Alles staat op 0.
Ook de trekhaak.
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Re: Overgewicht campers/caravans
Ik had ook zo’n bijzonder geval een MB307D uit 1985 eigen gewicht 2450 rijklaar 2550 max vooras 3500 max achteras 3500 max totaal 3500 max trekgewicht 3500 daar mocht dus alles mee zeg maar. Het is wel zo dat die oudjes best stevig zijn. Om gewichten anders dan 0 op je kenteken te krijgen zal erg lastig worden succes
Gr Aad
Gr Aad
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 22 mei 2021, 13:37
Re: Overgewicht campers/caravans
Ik denk ook dat alles mag en kan en maak me ook niet snel druk. Ben alleen benieuwd of er ervaringen zijn. Ik denk dat de 35 van de 35-10 die op het kenteken staat genoeg zegt. Maar wat zeggen Spaanse dienders van een “leeg” kenteken?
In bezit van Iveco Daily zelfbouw uit 1979
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.
Voorheen Hanomag F20 1968 en Fiat Ducato 1997. Beide zelfbouw buscampers.