Geflitst in Frankrijk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door doov »

seth_space schreef:
do 23 mei 2019, 0:06
En rem bij elke flitspaal wel af tot 90km/u.
Dat is dus een vreselijke gewoonte.
Gewoon op je snelheid letten en niet anderen in gevaar brengen door onverwacht te remmen.
Flitsen is een vreselijke gewoonte.
Remmen is in ons DNA vastgelegde schrikreactie. De evolutie zet je niet zo maar even opzij.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Kroppie »

te hard rijden is ook een vreselijke gewoonte, en ach ,wie niet horen wil moet maar voelen, en bij elke flitser remmen?, zit je meer op flitsers te letten dan ergens anders op

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door doov »

Door die in ons DNA vastgelegde schrikreactie rem je dus ook als je niet te hard rijdt.
Zo werkt dat nu eenmaal met oerinstincten.
Provence013
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 23:11

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Provence013 »

Peter LMC schreef:
do 23 mei 2019, 10:12
Ben eind maart geflitst in Frankrijk.
En wat denk je :?: :?:
Kassa.
Je mag, daar terplekke, op de RN dus nog maar 80 km.
En ik reed, na correctie, 81 km.
Deze 1 km koste mij € 45.00 . :bang:
En dat vind ik nu jammer van mijn geld. :bang:
Toch weer een half tankje diesel. ::S
Na correctie 81: wilt dus zeggen op de teller bijna 90. Eigen schuld, dikke bult.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Navigator »

Een correctie van 9 kilometer of 10 procent is wel erg met de Franse slag 'Provence'. Hij zal rond de 85 gereden hebben.

Zou van dit soort boetes een corrigerende werking uitgaan of is het zakkenvullerij........?

In Nederland:
Schermafbeelding 2019-05-23 om 12.16.46.png

In Frankrijk (Bron ANWB)
Schermafbeelding 2019-05-23 om 12.28.45.png
Laatst gewijzigd door Navigator op do 23 mei 2019, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door WimZ »

doov schreef:
do 23 mei 2019, 11:55
Door die in ons DNA vastgelegde schrikreactie rem je dus ook als je niet te hard rijdt.
schrikken van een flitser doe je alleen als je gewend bent te hard te rijden. Als je gewend bent normale snelheid te rijden merk je flitsers niet eens op.
Provence013
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 23:11

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Provence013 »

Navigator schreef:
do 23 mei 2019, 12:16
Een correctie van 9 kilometer of 10 procent is wel erg met de Franse slag 'Provence'. Hij zal rond de 85 gereden hebben.

Zou van dit soort boetes een corrigerende werking uitgaan of is het zakkenvullerij........?

In Nederland:

Schermafbeelding 2019-05-23 om 12.16.46.png


In Frankrijk (Bron ANWB)

Schermafbeelding 2019-05-23 om 12.28.45.png
Correctie met 5 km/h. wilt zeggen gemeten snelheid 86 km/h dus dat is op de teller bijna 90 (afwijking teller) Als ik op mijn teller 90 zie en ik mag maar 80, dan weet ik dat een bekeuring in handbereik is.
En zakkenvullerij: nee. Als je niet aan de regels kunt houden, dan moet je betalen. Zo zit de maatschappij in elkaar.
Ik heb jaren geleden in Nederland een boete gehad omdat de tijd op het parkeerticket met 5 minuten verlopen was. Ze waren de bekeuring nog aan het uitschrijven, echter geen verhaal meer mogelijk. Te laat is te laat was het antwoord.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door doov »

Wat is in dit verband een "normale" snelheid?

En snelheid die natuurlijk aanvoelt , geen gevaar oplevert en toch de kast laat flitsen om , zoals Navigator al aangaf, de staatskas te spekken?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Geflitst in Frankrijk



Bericht door appellover »

Alleen de trajectcontrole A2 levert meer dan 50 miljoen per jaar op.
Die Fransen hebben ook geld nodig nu de gele hesjes hoop plannen onmogelijk hebben gemaakt.
Ik vind de diesel in Frankrijk nog steeds heel duur.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Provence013
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 23:11

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Provence013 »

Ik denk dat we in een eindeloze discussie gaan geraken.
Op sommige plaatsen kan men inderdaad een snelheidsbeperking in vraag stellen, maar als de beslissing genomen is om de max. snelheid op 80 km/h te zetten dan moet je deze beslissing aanvaarden en als je het niet doet ook de gevolgen dragen. Men kan toch moeilijk voor elke stukje weg gaan bepalen wat de ideale maximum snelheid is ...
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door cor heku »

In Frankrijk worden alle campers die op een 100-weg , tijdens 100 rijden geflitst.(bij een flitskast natuurlijk) Daarna wordt er in het systeem gekeken op welk rijbewijs de camper staat. Is de camper opgewaardeerd, dus boven 3500 kg, dan is C- rijbewijs nodig en valt de camper onder vrachtwagenverkeer. dit mag niet sneller dan 80! ,ook op 100-wegen, dus een bekeuring. Is de camper in de categorie onder 3500 kg dan geen bekeuring. Of je moet daadwerkelijk over de plaatselijke toegestane maximumsnelheid gaan.
Zelf al herhaaldelijk geflitst en nog nooit iets thuis gehad.
Cor
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door doov »

Men kan heel makkelijk voor elke stukje weg bepalen of er wel of niet een flitskast moet staan.
Inderdaad een eindeloze discussie.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Het ter discussie stellen van een geldende maximum snelheid kun je inderdaad eindeloos doen. Heeft totaal geen nut, maar dat terzijde. Was ook niet het onderwerp. Laat mij daarom het laatste woord hebben over dit onderdeel van dit draadje. Houden we er nu gewoon over op. Denk dat het verder rond is. Tenzij iemand nog iets interessants te melden heeft natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Geflitst in Frankrijk



Bericht door freddorr »

Is de camper opgewaardeerd, dus boven 3500 kg, dan is C- rijbewijs nodig en valt de camper onder vrachtwagenverkeer. dit mag niet sneller dan 80! ,ook op 100-wegen,
Dit is m.i. pertinent onwaar. Het al of niet behoren tot vrachtverkeer is niet gerelateerd aan he bijbehorende rijbewijs maar aan de inschrijving bij de RDW. Onze camper, >3500 kg, staat daar geregistreerd als personenwagen en dus gelden de relevante regels daar voor. Uitgezonderd Duitsland waar je bij een inhaalverbod voor vrachtwagens dus niet mag inhalen ondanks dat de snelheid dezelfde limieten heeft als een personenwagen.
Staat je camper niet geregistreerd als personenwagen, maar als bedrijfswagen, dan gaat de eerder genoemde stelling wel op.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie