Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dit was een stukje van voor de Zweedse crashtest
https://www.promobil.de/werkstatt/siche ... ntegriert/
Toen waren er geen crashtests bekend maar ook uit de praktijk waren nauwelijks ervaringen te halen omdat camperaars zeer zelden bij (zware) ongevallen betrokken zijn.
Misschien dat dit alleen voor Duitse camperaars geld natuurlijk
Slaap lekker
https://www.promobil.de/werkstatt/siche ... ntegriert/
Toen waren er geen crashtests bekend maar ook uit de praktijk waren nauwelijks ervaringen te halen omdat camperaars zeer zelden bij (zware) ongevallen betrokken zijn.
Misschien dat dit alleen voor Duitse camperaars geld natuurlijk
Slaap lekker
- Zadowolony
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Lekker geslapen in mijn buscamper en gelukkig weer wakker geworden
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Als je hiermee,maar niet wil zeggen,dat een buscamper veiliger zou zijn dan een org cabine met opbouw,want dat is niet zo,die slapen net zo heerlijk
Hans
- Zadowolony
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Laat ik wel het gevoel hebben dat dit veiliger is.........hathi schreef:Als je hiermee,maar niet wil zeggen,dat een buscamper veiliger zou zijn dan een org cabine met opbouw,want dat is niet zo,die slapen net zo heerlijk
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
De meeste ongevallen gebeuren in en om het huis. Alle aanleiding om weer op pad te gaan!
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dan is een Ducato bus toch duidelijk een stuk sterker wat cabine constructie betreft.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Besten,
Mooie les hieruit, twijfel over een buscamper wel of toch semi is nu opgelost
Tweede les die ik eruit haal: een camper is net een motorfiets....je wilt gewoon geen ongeluk krijgen, dus wil je voorrang? "Ik ben lekker op pad dus stress lekker ergens verder, ga je gang".
HJM
Mooie les hieruit, twijfel over een buscamper wel of toch semi is nu opgelost
Tweede les die ik eruit haal: een camper is net een motorfiets....je wilt gewoon geen ongeluk krijgen, dus wil je voorrang? "Ik ben lekker op pad dus stress lekker ergens verder, ga je gang".
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋♂️, maar we werken hier aan.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Vind eigenlijk dat standaard Fiat bus ook wel ver ingedrukt wordt zeker het cabinedeel.
De peugeot houd zich eigenlijk vrij goed nog maar het camperinterieur geeft gewoonweg problemen.
Naar mijn idee maakt het niet uit wat voor camper je hebt want het interieur kan nooit zo'n klap hebben.
Mijn transit mk2 zal het vast ook niet super doen en ga het ook niet proberen, wel gemaakt van echt dik staal nog.
De peugeot houd zich eigenlijk vrij goed nog maar het camperinterieur geeft gewoonweg problemen.
Naar mijn idee maakt het niet uit wat voor camper je hebt want het interieur kan nooit zo'n klap hebben.
Mijn transit mk2 zal het vast ook niet super doen en ga het ook niet proberen, wel gemaakt van echt dik staal nog.
- the kapitein
- Berichten: 331
- Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Derde les. Nooit harder dan 50 kmph rijden met die tupeware campers.HJM schreef:Besten,
Mooie les hieruit, twijfel over een buscamper wel of toch semi is nu opgelost
Tweede les die ik eruit haal: een camper is net een motorfiets....je wilt gewoon geen ongeluk krijgen, dus wil je voorrang? "Ik ben lekker op pad dus stress lekker ergens verder, ga je gang".
HJM
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Afgezien van de drang naar groot, groter en nog groter: moet je je eens voorstellen hoe men campers stukken veiliger zou maken als men de ruimte zou hebben om daar een paar honderd kilo veiligheidsvoorzieningen aan te mogen treffen. Zo gek lijkt me dat niet, nu er kennelijk sprake is van een verruiming van het B rijbewijs van 3.500 kg naar 4.250 kg in het geval van elektrische bestelbussen. Een steviger constructie lijkt mij niet de grootste kostenpost bij de fabricage van een camper. Helaas weegt mijn camper, lengte 6,39 meter, reisklaar al meer dan die 3500 kg, dus voor extra veiligheidsvoorzieningen, zoals bijvoorbeeld een rollbar, is geen ruimte meer. Ik moet dus wel zó op pad in m'n karretje van karton en piepschuim.....
- Mickel Moen
- Berichten: 5259
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Je kunt het eigenlijk zo ook wel bedenken, maar met name dat laatste filmpje laat zien, dat het gevaar niet alleen van buiten komt, maar zeker ook van binnen.
Meubilair wat op geen enkele manier hier op berekend is of tegengehouden wordt. Voorwerpen o.a. uit bovenkastjes die als projectielen gelanceerd worden.
Het is bijzonder dat met al die huidige veiligheidseisen dit soort campers nog de weg op mag.
Meubilair wat op geen enkele manier hier op berekend is of tegengehouden wordt. Voorwerpen o.a. uit bovenkastjes die als projectielen gelanceerd worden.
Het is bijzonder dat met al die huidige veiligheidseisen dit soort campers nog de weg op mag.
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
je zou kunnen concluderen dat het alleen een theoretisch issue is.
Dat er in de dagelijkse praktijk nauwelijks gewonden en of doden vallen specifiek door de gebruikte constructies.
Dit soort constructies worden al sinds de jaren 80 gebruikt - of eerder. - en veel lijkt er in die tijd niet veranderd.
(Behalve dat constructies stijver gebouwd kunnen worden door moderne technieken en materialen),
Dat er in de dagelijkse praktijk nauwelijks gewonden en of doden vallen specifiek door de gebruikte constructies.
Dit soort constructies worden al sinds de jaren 80 gebruikt - of eerder. - en veel lijkt er in die tijd niet veranderd.
(Behalve dat constructies stijver gebouwd kunnen worden door moderne technieken en materialen),
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
aan de ene kant willen de mensen het maximale en aan de andere kant staan ze te dringen om heel veel geld te mogen betalen voor het minimale.
, mens is onbegrijpbaar.
jos
, mens is onbegrijpbaar.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen