Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dan is er natuurlijk nog de vraag wat wil je? Een flinke frontale botsing overleven en de rest van de tijd in het verpleegtehuis door brengen of direct het loodje leggen omdat je nek gebroken wordt door de 24" flatscreen die met een 50 km door de camper vliegt en tegen de achterkant van je kop komt! Die 4 schroefjes waar die mee ophangt en het wandmeubel waaraan zullen de klap niet overleven. Wat moet dan nog zonder camper. Gewoon zoals het vroeger ook ging en we allemaal groot mee geworden zijn. Als kleine jongen naast pa op de voorbank en remde hij stak hij zijn rechterarm uit om je tegen te houden, heeft bij mij en mijn pa altijd goed gewerkt. Met een 100.000km per jaar heb ik in de laatste 29 jaar een keer of 5 een kleine schade gehad spiegel kras of parkeerdeukje allemaal verhaal schade op tegenpartij als die te vinden was. Dus hoe groot is de kans?? Ongeveer net zo groot als de hoofdprijs in de Staatsloterij? Daar speel ik ook al jaren in mee heb een paar keer een eigengeldje gehad en verder niets. Ik weet dat mijn camper qua passieve veiligheid niet een uitblinker is, dat compenseer ik door goed afstand te houden en mijn snelheid lager te houden dan Max Verstappen en zijn vrienden en verder ga ik ervan uit dat het goed komt! Zo niet dat is dan pech. Maandag of dinsdag weer verder trekken vanuit Zuid Frankrijk langzaam naar huis, moet de 18e weer werken
Gr. Aad
Gr. Aad
-
- Berichten: 18588
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
- Locatie: Provincie Groningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Voor elke auto geldt natuurlijk, dat alle losse voorwerpen naar voren knallen bij een frontale aanrijding.
je kunt er alleen maar voor zorgen, dat de boel binnen zo opgeruimd mogelijk is, als je gaat rijden.
Overigens is er onze integraal camper standaard een crashbar ingebouwd, plus nog wat veiligheid dingen.
Die is inderdaad zwaarder dan 3500 kilo.
Geen idee, welke andere integralen dat ook hebben eigenlijk.
En een ongeval heeft natuurlijk niet altijd te maken met de eigen rijstijl.
Er kan ook een tegenligger de macht over het stuur verliezen en op jouw weghelft terecht komen.
je kunt er alleen maar voor zorgen, dat de boel binnen zo opgeruimd mogelijk is, als je gaat rijden.
Overigens is er onze integraal camper standaard een crashbar ingebouwd, plus nog wat veiligheid dingen.
Die is inderdaad zwaarder dan 3500 kilo.
Geen idee, welke andere integralen dat ook hebben eigenlijk.
En een ongeval heeft natuurlijk niet altijd te maken met de eigen rijstijl.
Er kan ook een tegenligger de macht over het stuur verliezen en op jouw weghelft terecht komen.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Ook een minimale kans dus.
Meeste ongevallen met campers zijn botsingen waarbij de camper op zijn voorganger inrijd heb ik wel eens begrepen.
Wakker blijven en afstand houden
Het verhaal van de crashtest is dus zeker relevant maar de meeste camperaars zijn voorzichtige rijders.
Dit in tegenstelling tot de “linkerbaan coureurs” op de snelweg in de ochtendspits
De werkbusjes, al dan niet met zware aanhanger.
Busjes en campers. Duidelijk andere primaire doelgroep en risico’s.
Meeste ongevallen met campers zijn botsingen waarbij de camper op zijn voorganger inrijd heb ik wel eens begrepen.
Wakker blijven en afstand houden
Het verhaal van de crashtest is dus zeker relevant maar de meeste camperaars zijn voorzichtige rijders.
Dit in tegenstelling tot de “linkerbaan coureurs” op de snelweg in de ochtendspits
De werkbusjes, al dan niet met zware aanhanger.
Busjes en campers. Duidelijk andere primaire doelgroep en risico’s.
- Mickel Moen
- Berichten: 5259
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Tja,
Ik heb deze filmpjes ook even op het Weetjewelforum geplaatst.
In reactie dit al erg oude filmpje.
Toch wat meer vertrouwen in mijn busje.
Ik heb deze filmpjes ook even op het Weetjewelforum geplaatst.
In reactie dit al erg oude filmpje.
Toch wat meer vertrouwen in mijn busje.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Mickel,daar kan ieder geintregeerde Camper nog een puntje aan zuigen,maar omdat er relatief weing schades zijn,heeft het ook (te)weinig aandacht
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Groot gelijk,
Gaat niets boven een solide modelletje Kost een paar centen maar dan heb je wel een ster op de neus en allerlei moderne veiligheidfeatures
Gaat niets boven een solide modelletje Kost een paar centen maar dan heb je wel een ster op de neus en allerlei moderne veiligheidfeatures
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Maar alleen als het een V8 met open pijp is.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Toch is het een punt om bij stil te staan,wil je een nieuwe Camper kopen,een schutbord,met een paar strips,houden echt niet veel tegen,zeker als het verband in de A stijl weg is
Hans
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
ach, en als er uiteindelijk een keus gemaakt is dan hebben zaken als, mooi, luxe, comfort, meeste opties, pk,s, kleur, prijs de grootste rol gespeeld, bij die keuze.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Is toch ook het belangrijkste voor een recreatie voertuig
En iemand die zo’n recreatievoertuig ook voor dagelijks gebruik aanschaft koopt echt geen grote witte rijdende doodskist.
En iemand die zo’n recreatievoertuig ook voor dagelijks gebruik aanschaft koopt echt geen grote witte rijdende doodskist.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
het belangrijkste is dat het voor de koper de goede keus is geweest.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dat filmpje van mickel is natuurlijk heel aardig. Maar in de Zweedse test hadden ook die inzittenden het niet overleefd. Het zijn bij de semi integraal en evt een buscamper, de onderdelen in de leefruimte die de slachtoffers creëren.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
kortom, bij een flinke crash heb je gewoon pech, overleef je het met weinig blijvend letsel heb je mazzel.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- rollercoaster
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
- Locatie: hart van Nederland
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
en daar betaal je dan flink voor.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
groet,
Nico.