Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Ach, er zijn ook dure zakmessen. Kunnen ook levensgevaarlijk zijn.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Goedkope zakmessen ook, vooral die dingen die in kunnen klappen .
Ik heb 11 jaar in een Hymer integraalcamper rondgereden en nooit het idee gehad dat dat nu beslist een veilige auto was.
Van de originele Ducato was in het front zo'n beetje alles weggeslepen, zelfs de "luchtzak" voor de bijrijder was niet aanwezig.
Ook moderne zaken om het ding beter tussen de lijntjes te houden waren niet aanwezig.
We hebben het ding goed gebruikt en ook nog wel eens ergens tegen een paaltje gezet, het front kon wel wat hebben, zeer buigbaar en veerde zomaar terug bij snelheid 2 km/uur of wellicht nog lager.
Bij een hogere snelheid hebben we daarom maar niets uitgehaald
Je weet wat je koopt al ontbreekt het, wat veiligheid betreft, bij campers wel aan voorlichting en lijkt het in ieder geval een onbelangrijk detail in brochures en verkooppraatjes.
Campers worden relatief weinig gebruikt en al helemaal zelden voor dagelijks gebruik dus ja er gebeurd dan ook relatief weinig schokkends met die dingen, de fatale ongelukken krijgen dan wellicht (te) veel aandacht.
Wij gaan ook rustig in een antieke auto met vooroorlogse remmerij de weg op, ook daar zijn de veiligheidsvoorzieningen minimaal.
Maar net als met de camper maken wij daarin niet zoveel kilometers waardoor je kans bij ongein betrokken te raken hopelijk wat geringer is.
Nu hebben wij de camper ingeruild en rijden wij in een Ducato-bus omdat wij die ook als dagelijks vervoer gebruiken, nee er zit geen grote flatscreen in en alle overbodige luxe zaken zitten er ook niet in. Spartaans ding maar in onze bleving wel iets handiger en veiliger als onze vorge camper voor zoals we het ding nu gebruiken.
Dus laat je vakantie niet vergallen met slecht nieuws of lastige filmpjes, het is zoals het is en je hebt zo'n camper nu eenmaal dus kun je er beter maar van genieten.
Ik heb 11 jaar in een Hymer integraalcamper rondgereden en nooit het idee gehad dat dat nu beslist een veilige auto was.
Van de originele Ducato was in het front zo'n beetje alles weggeslepen, zelfs de "luchtzak" voor de bijrijder was niet aanwezig.
Ook moderne zaken om het ding beter tussen de lijntjes te houden waren niet aanwezig.
We hebben het ding goed gebruikt en ook nog wel eens ergens tegen een paaltje gezet, het front kon wel wat hebben, zeer buigbaar en veerde zomaar terug bij snelheid 2 km/uur of wellicht nog lager.
Bij een hogere snelheid hebben we daarom maar niets uitgehaald
Je weet wat je koopt al ontbreekt het, wat veiligheid betreft, bij campers wel aan voorlichting en lijkt het in ieder geval een onbelangrijk detail in brochures en verkooppraatjes.
Campers worden relatief weinig gebruikt en al helemaal zelden voor dagelijks gebruik dus ja er gebeurd dan ook relatief weinig schokkends met die dingen, de fatale ongelukken krijgen dan wellicht (te) veel aandacht.
Wij gaan ook rustig in een antieke auto met vooroorlogse remmerij de weg op, ook daar zijn de veiligheidsvoorzieningen minimaal.
Maar net als met de camper maken wij daarin niet zoveel kilometers waardoor je kans bij ongein betrokken te raken hopelijk wat geringer is.
Nu hebben wij de camper ingeruild en rijden wij in een Ducato-bus omdat wij die ook als dagelijks vervoer gebruiken, nee er zit geen grote flatscreen in en alle overbodige luxe zaken zitten er ook niet in. Spartaans ding maar in onze bleving wel iets handiger en veiliger als onze vorge camper voor zoals we het ding nu gebruiken.
Dus laat je vakantie niet vergallen met slecht nieuws of lastige filmpjes, het is zoals het is en je hebt zo'n camper nu eenmaal dus kun je er beter maar van genieten.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
ach, het meest gevaarlijk is gewoon leven, ga je gegarandeerd dood aan.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Hier nog een buscamper test , kijk zelf ?
Hans
- seth_space
- Berichten: 8667
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Gelukkig heeft een Ducato in tegenstelling tot bijv de Mercedes sprinter, fatsoenlijke remmen. Dat voorkomt bij juist en tijdig gebruik een hoop ellende. Als veiligheidskooi zijn alle bussen ondermaats.
https://youtu.be/5DrjZlDRj70
https://youtu.be/5DrjZlDRj70
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
gelukkig is de bus waar wij in gaan rijden een crafter, nog betere remmen volgens dit filmpje.
Alleen is het zo dat het belangrijkste onderdeel voor de remwerking de banden zijn. Dus om het verschil echt te zien zouden ze alle drie dezelfde banden moeten hebben.
Is er ergens iets te vinden over de crash kwaliteiten van verschillende bussen? Kan ik zo snel niet vinden.
Alleen is het zo dat het belangrijkste onderdeel voor de remwerking de banden zijn. Dus om het verschil echt te zien zouden ze alle drie dezelfde banden moeten hebben.
Is er ergens iets te vinden over de crash kwaliteiten van verschillende bussen? Kan ik zo snel niet vinden.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Ik heb eens in Duitsland een training gehad met allerlei bussen en campers in allerlei omstandigheden.seth_space schreef: ↑do 04 feb 2021, 9:21Gelukkig heeft een Ducato in tegenstelling tot bijv de Mercedes sprinter, fatsoenlijke remmen. Dat voorkomt bij juist en tijdig gebruik een hoop ellende. Als veiligheidskooi zijn alle bussen ondermaats.
https://youtu.be/5DrjZlDRj70
Daar gingen we tot het gaatje.
Indien je zo'n filmpje serieus neemt (waar is die Ducato?) dan neem je die remmenconclusie Ducato/Sprinter juist niet serieus, toch?
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Volgens mij,gaat het,en (met foto’s erbij ),alleen om de zwakte van de carrosserie,en wel omdat de neus zo kort is,zit er ook een veel te korte kreukelzone,zelfs de pedalen komen nog omhoog naar binnen,bij een fikse aanrijding,ga er maar in zitten en overtuig je zelf,dus er is nog werk aan de winkel, maar dat gaat weer ten koste van de prijs,ook veiligheid moet je betalen. https://m.youtube.com/watch?v=cibwyhcLEwc. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3ab4fe6/
Hans
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
- Locatie: Twente
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Ik vind de ruimte tussen mijn knieën en het dashboard indrukwekkend klein.
De filmpjes zijn een extra waarschuwing om defensief te rijden.
De filmpjes zijn een extra waarschuwing om defensief te rijden.
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
En verder stelt het ook niet veel voor,zoals je hier ziet even hard moeten remmen
Hans
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dat is wat te kort door de bocht. Maar je kan ook stellen: ik test de bussen met de banden waarmee ze geleverd worden want daar rijden ze in eerste instantie mee rond.Ramonn schreef: ↑do 04 feb 2021, 13:23gelukkig is de bus waar wij in gaan rijden een crafter, nog betere remmen volgens dit filmpje.
Alleen is het zo dat het belangrijkste onderdeel voor de remwerking de banden zijn. Dus om het verschil echt te zien zouden ze alle drie dezelfde banden moeten hebben.
Is er ergens iets te vinden over de crash kwaliteiten van verschillende bussen? Kan ik zo snel niet vinden.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Is dat zo? Ik heb een keer, toen er op de snelweg tot stilstand behoorlijk afgeremd moest worden, bijna een Hymer (Fiat Ducato) van een recent bouwjaar achterin gehad. De man vertelde toen we uitgestapt waren dat hij met het zweet in z'n handen het maar net aan redde. Ik maakte met mijn bus niet eens een noodstop want dan had ie er op zeker in gezeten. Nee, die Fiat remmen hoef je geen hoge pet van op te hebben.seth_space schreef: ↑do 04 feb 2021, 9:21Gelukkig heeft een Ducato in tegenstelling tot bijv de Mercedes sprinter, fatsoenlijke remmen. Dat voorkomt bij juist en tijdig gebruik een hoop ellende.
https://youtu.be/5DrjZlDRj70
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Dat zegt toch helemaal niks de Jonckheer. Mischien had hij niet meteen door dat jij rende en remde hij 2 seconden later. En dan rem jij matig maar moet hij al een noodstop maken.
Daarnaast mischien zweet die man al peentjes als hij naar het rempedaal kijkt en jij pas als een halve cm van je band rokend op het asfalt ligt.
Dat is hetzelfde als zeggen: er had hier vanmorgen een Mercedes een ongeval. Ik heb een Renault en nog nooit een ongeluk gehad. Dus de remmen van de Renault zijn beter.
Daarnaast mischien zweet die man al peentjes als hij naar het rempedaal kijkt en jij pas als een halve cm van je band rokend op het asfalt ligt.
Dat is hetzelfde als zeggen: er had hier vanmorgen een Mercedes een ongeval. Ik heb een Renault en nog nooit een ongeluk gehad. Dus de remmen van de Renault zijn beter.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Crashtest Zweedse Travikverket (semi-integraal/integraal)
Maar goed, het is geen Volvo
Dus altijd wat minder natuurlijk