Elektrische camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Elektrische camper



Bericht door Raimon »

Een camper is toch om vrij te staan maar hoe ga je dit dan ooit opladen ooit.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische camper



Bericht door Marco Polo »

Staat toch in het verhaaltje; een netwerk van oplaadpunten.
In NZ moest dat wat verbeterd worden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische camper



Bericht door Marco Polo »

Overigens is uit een ander stukje op dezelfde site op te maken dat de verhuurbranche in NZ er vanuit gaat dat men met campers toch voornamelijk op campings gaat staan waar men de beschikking heeft over oplaadpunten.
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Elektrische camper



Bericht door Lecram »

Even afgezien of elektrisch rijden nu duurzaam is of niet, als ik een elektrische camper kan rijden met een fatsoenlijke range en snelladen, verkies ik die boven een brandstofauto. Ik heb naast mijn Viano MP mijn tweede BMW i3, en moet zeggen dat dit veel beter rijdt dan een brandstofauto. Alles aan een elektroaandrijving is absoluut superieur boven een brandstofmotor. Het rijdt veel soepeler, is stil, weinig onderhoud, erg snel, zeer weinig onderdelen die kapot kunnen, enz. Het enige nadeel is de huidige accutechnologie, maar dat gaat snel veel beter worden.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Elektrische camper



Bericht door EasyBee »

Met 120 KWH accu capaciteit en 6000W aan zonnepanelen van Alaska naar Patagonië https://youtu.be/VMeqMmERtL0
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Elektrische camper



Bericht door Vopper »

Lecram schreef:
ma 13 mei 2019, 22:53
Even afgezien of elektrisch rijden nu duurzaam is of niet, als ik een elektrische camper kan rijden met een fatsoenlijke range en snelladen, verkies ik die boven een brandstofauto. Ik heb naast mijn Viano MP mijn tweede BMW i3, en moet zeggen dat dit veel beter rijdt dan een brandstofauto. Alles aan een elektroaandrijving is absoluut superieur boven een brandstofmotor. Het rijdt veel soepeler, is stil, weinig onderhoud, erg snel, zeer weinig onderdelen die kapot kunnen, enz. Het enige nadeel is de huidige accutechnologie, maar dat gaat snel veel beter worden.
Dat verbeteren van de accutechnologie wordt al meer dan 10 jaar voorspeld, zie nog weinig verbetering. :bang: :bang:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper



Bericht door Kroppie »

beter kijken , vooral naar de actieradius die is beduidend verbeterd in de laatste jaren, nu de prijs nog.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Elektrische camper



Bericht door Lecram »

Vopper schreef:
di 14 mei 2019, 12:26
Lecram schreef:
ma 13 mei 2019, 22:53
Even afgezien of elektrisch rijden nu duurzaam is of niet, als ik een elektrische camper kan rijden met een fatsoenlijke range en snelladen, verkies ik die boven een brandstofauto. Ik heb naast mijn Viano MP mijn tweede BMW i3, en moet zeggen dat dit veel beter rijdt dan een brandstofauto. Alles aan een elektroaandrijving is absoluut superieur boven een brandstofmotor. Het rijdt veel soepeler, is stil, weinig onderhoud, erg snel, zeer weinig onderdelen die kapot kunnen, enz. Het enige nadeel is de huidige accutechnologie, maar dat gaat snel veel beter worden.
Dat verbeteren van de accutechnologie wordt al meer dan 10 jaar voorspeld, zie nog weinig verbetering. :bang: :bang:

:wave: Vopper
Weinig verbetering? Ik kocht begin 2014 een BMW i3 met 21 kWh accucapaciteit, afgelopen december kocht ik dezelfde auto met 42 kWh capaciteit. De accu is niet groter geworden in omvang. Dat is in 5 jaar tijd een verdubbeling. Hoezo geen verbetering?
De ontwikkelingen van accu's heeft tientallen jaren stilgestaan omdat er geen noodzaak voor was. Nu worden miljarden geïnvesteerd en dat leidt tot een versnelling van de technologische ontwikkeling.
Als je de ontwikkelingen een beetje volgt, weet je wat er aan zit te komen. De solid state accu is al bijna productie klaar.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrische camper



Bericht door hathi »

Precies Lecram, op de autosalon in Genève stond de geheel elektrische Viano, gebruiksklaar. Dus is de Camper dit jaar ook in aantocht (Düsseldorf?)
Hans
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Elektrische camper



Bericht door Dutch Traveler »

Er gaan toch leuke dingen gebeuren. Ik kijk er alvast naar uit.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elek ... esenteerd/

De stekkerbussen tot L4, gaan bij het orgineel van Fiat, de Ducato, in het Italiaanse Val di Sangro gebouwd worden.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Elektrische camper



Bericht door seth_space »

Interessant inderdaad. Uit een van de bijdragers in jouw link:
Top dat ze eindelijk gaan komen. Ze rijden al in Amsterdam als Fiat Ducato, een aantal gespot bij Truckland Amsterdam, de zo genaamde veldtest auto’s......actieradius ligt echt rond de 250 kilometer inclusief belading. Laadvermogen op basis van de nieuwe wetgeving voor een L3H2 versie ongeveer 850 kilo.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische camper



Bericht door Marco Polo »

Welke nieuwe wetgeving?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper



Bericht door Cee Pee »

Voorlopig totaal ongeschikt om in een paar dagen door te trekken naar het zuiden.
En om met 850 kilo laadvermogen er een camper interieur en ook nog wat bagage in te krijgen lijkt mij ook onmogelijk.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Peter LMC »

Marco Polo schreef:
wo 15 mei 2019, 18:06
Welke nieuwe wetgeving?
https://www.tln.nl/actueel/nieuws/Pagin ... start.aspx

Heb je niets aan.
Is voor elektrische bestelwagens en alleen in NL
Plaats reactie