Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Even klagen: Fiat Nederland, pfffffff



Bericht door de Jonckheer »

iSonic schreef:
za 02 mar 2019, 7:22
't Busje schreef:
do 28 feb 2019, 20:32
Je bent geen klant van Fiat Nederland, maar van het bedrijf waar je je bus gekocht hebt en/of waar je bus in onderhoud is.
Lezen! De dealer verwijst hem door naar fiat Nederland...
Ja, dat is zo ondertussen standaard. Vrijwel elke ondernemer/winkelier die iets verkoopt en waar de klant zich vervoegd vanwege klachten wordt doorverwezen naar de importeur/fabrikant. Ik heb dat zelf al tig keer meegemaakt. Maar het klopt niet, je moet bij de verkoper zijn, punt! Zo staat het in de wet. Ze hebben geen zin in service verlenen alleen in verkopen, zo makkelijk en zo veel als maar mogelijk. Daarna wordt er alleen maar moeilijk gedaan en doorverwezen, walgelijk.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff...



Bericht door kampo »

Inderdaad normaal je moet bij de verkoper zijn.
Besef dat je in een hele zwakke positie staat.
Jammer dat je er niet eerder aan gedacht hebt. Een camperbus heeft eigenlijk altijd 3500kg nodig, of nog meer ...
voor 3300kg betalen en daarna voor dat geld 3500kg willen krijgen ?

Natuurlijk kan je ook bij Fiat Nl terecht.
Maar de vraag zal je overal juist moeten stellen.
Zonder gedetailleerde gegevens zullen ze je nooit een antwoord geven.
Dus maak die fout niet en stuur hun meteen een compleet dossier met een kopie van alles wat ze nodig hebben.
Of laat het opstellen van het dossier aan een professional, tegen betaling.
Groeten Kampo
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff...



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff...



Bericht door Marco Polo »

Fiat NL is vaak wel van goed wil.
(Misschien bij wat eenvoudiger vragen).
Moet soms wel even doorvragen.
Althans mijn ervaring.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff...



Bericht door ChristiaanvB »

Het punt is bij mij niet zo zeer dat ik wel of niet de juiste persoon tref, ik tref gewoon niemand. Want de klantenservice zegt "u wordt morgen hierover teruggebeld" en dan morgen "u wordt echt morgen hierover teruggebeld" en dan morgen "nou ik ga er persoonlijk op toezien dat u morgen wordt teruggebeld, etc.

En tja, had dan gelijk een 3.500 kg gekocht... Als ik alles in mijn leven vooraf zou weten...

Maar zoals al eerder gezegd, er is al een email naar WDT en gelezen de goede ervaringen hier gaat dat hoop ik helemaal goedkomen nu.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff...



Bericht door kampo »

Heb je ondertussen een dossier opgesteld met de benodigde gegevens ?
Bij WDT zullen ze je dezelfde vragen stellen.
Natuurlijk hebben ze daar iets meer interesse in jou geval want ze kunnen er iets aan verdienen.

Bij een mail naar Fiat moet je
- juist en kort samenvatten waarover het gaat
- vertellen aan wie die vraag gericht is
- al de noodzakelijke dossier gegevens meesturen
- je vriendelijk opstellen.
Indien geen antwoord na een paar dagen nog eens terugsturen.
Groeten Kampo
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Even klagen: Fiat Nederland, pfffffff



Bericht door iSonic »

de Jonckheer schreef:
za 02 mar 2019, 7:58
iSonic schreef:
za 02 mar 2019, 7:22
't Busje schreef:
do 28 feb 2019, 20:32
Je bent geen klant van Fiat Nederland, maar van het bedrijf waar je je bus gekocht hebt en/of waar je bus in onderhoud is.
Lezen! De dealer verwijst hem door naar fiat Nederland...
Ja, dat is zo ondertussen standaard. Vrijwel elke ondernemer/winkelier die iets verkoopt en waar de klant zich vervoegd vanwege klachten wordt doorverwezen naar de importeur/fabrikant. Ik heb dat zelf al tig keer meegemaakt. Maar het klopt niet, je moet bij de verkoper zijn, punt! Zo staat het in de wet. Ze hebben geen zin in service verlenen alleen in verkopen, zo makkelijk en zo veel als maar mogelijk. Daarna wordt er alleen maar moeilijk gedaan en doorverwezen, walgelijk.
Ach als je het over een groot probleem hebt oke. Om een vraag over de ttm verwacht je gewoon antwoord van de dealer of fiat Nederland. Zo koelijk is die vraag niet te beantwoorden. Ttm opzoeken en bij de Europese goedkeuring kijken naar het gewicht. Staat daar ook 3300 dan ben je (bij hun) klaar. Zou een eitje moeten zijn voor zowel de dealer Ans fiat Nederland.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [GOED GEKOMEN]



Bericht door ChristiaanvB »

De eerlijkheid gebied even te melden dat er nu toch een keurige email van Fiat Nederland is gekomen waarin zij nog wat aanvullende gegevens opvragen en aangeven er daarna mee aan de slag kunnen. Dus zij waren misschien wat te traag en ik misschien wat te ongeduldig.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [GOED GEKOMEN]



Bericht door Kroppie »

er zal bij fiat wel iemand ook op camperforum kijken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]



Bericht door DiffRental »

Gisteren naar aanleiding van het niet kunnen vinden van mijn wagen in het onderdelen programma van Fiat een mailtje gestuurd naar de Fiat professional klantendienst.
Zojuist een telefoontje gemist uit Italië en daarop direct een Email of ik terug wilde bellen ivm het dossier dat ze aangelegd hebben.
Direct terug gebeld en ze gaan het uitzoeken waarom mijn chassisnummer niet bekend is in het onderdeel programma.
De afloop dus nog niet bekend maar tot nu loopt het allemaal goed.
:thumbup: voor de klantendienst :)
Groeten Peter
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]



Bericht door jurgenc »

Wanneer ik mijn camper pas gekocht had (nieuw), werd hij ook niet herkend op de site van fiat. Pas nadat hij door een officiële fiat onderhoudsgarage werd aangemeld, kon ik met mijn chassisnummer op de site terecht.
H20
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]



Bericht door Peer5m »

Enkele jaren geleden vond Marien, monteur bij Honda Breda uit dat er in het chassis nr. op kenteken een vergissing
was gemaakt. Een B was verwisseld met een 8.
Vanaf toen was het mogelijk bij renault info te krijgen over dit oudje.
Mogelijk heeft iemand iets aan deze info.

Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]



Bericht door DiffRental »

jurgenc schreef:
di 12 mar 2019, 19:38
Wanneer ik mijn camper pas gekocht had (nieuw), werd hij ook niet herkend op de site van fiat. Pas nadat hij door een officiële fiat onderhoudsgarage werd aangemeld, kon ik met mijn chassisnummer op de site terecht.
Dan zal daar misschien het probleem zitten, wagen is niet binnen geweest bij Fiat.
Wagen staat wel aangemeld in het systeem voor de garantie want ze konden de datum 1e in gebruikname zien.
Ben benieuwd of ze dit dan gaan activeren zonder dat de wagen in onderhoud is geweest.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2330
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Even klagen: Fiat Nederland pfff... [Goed gekomen]



Bericht door rbisdom »

Zojuist gebeld door en medewerker van Fiat met de mededeling dat de gevraagde B-fab kaart wordt aangevraagd en deze kan ik volgende week afhalen. Wel betalen, dat wel (120 euro).
Maar alle medewerking, echt.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie