Teken alarm

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Teken alarm



Bericht door Camperic »

Sandor Gora schreef:
do 28 feb 2019, 21:23
de hond wordt elke 1e van de maand gedruppeld. Dan haal ik ze makkelijk los met de tang.
Onze hond krijgt elke 3 maanden een Bravecto tablet en de teken die ik niet tijdig heb ontdekt vind ik vervolgens dood op de huid voordat ze gevaarlijk konden worden :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Teken alarm



Bericht door bupozaanstad »

Het is toch eigenlijk vreemd dat er voor huisdieren druppels / pillen zijn maar voor ons mensen niet. Je zou toch zeggen als je een hond Bravecto kan geven dan zou dit veterinaire middel toch ook voor mensen bruikbaar gemaakt moeten kunnen worden?
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Teken alarm



Bericht door linus »

Bravecto is puur vergif !!! :wink: je hond vergiften zodat ook de teken sterven :bang: daarom bestaat zoiets niet voor mensen. Mijn honden krijgen alleen wat absoluut noodzakelijk is om legaal te reizen en daarnaast als we in het zuiden zijn de scalibur halsbanden, maar als ze die dragen krabben ze zich na drie dagen ook suf :( omdat het gewoon vergif is :thumbdown: Dierenartsen en de farmaceutische industrie zullen proberen je alles te verkopen wat ze kunnen maar of het goed is voor je huisdier is een heel ander verhaal.
Gelukkig zijn mijn honden wit en zijn eventuele teken heel gemakkelijk op te sporen :mrgreen: Met teken heel goed oppassen maar denk niet dat je je dier een plezier doet door het vol te stoppen met alles wat de markt biedt !
Toni
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Teken alarm



Bericht door NoStress »

Heb ook jaren lang Teken moeten verwijderen (enduro ritten door de bossen te paard en hond).

Maar mijn beste tool is uiteindelijk mijn wijsvinger geworden.
Eenmaal het trucje onder de duim ( :lol3: :lol3: ) is het een kwestie van een tiental sec.
(en altijd bij de hand :lol3: :lol3: :lol3: :lol: )
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Teken alarm



Bericht door Camperic »

linus schreef:
do 28 feb 2019, 22:28
Bravecto is puur vergif !!! :wink: je hond vergiften zodat ook de teken sterven :bang: daarom bestaat zoiets niet voor mensen. Mijn honden krijgen alleen wat absoluut noodzakelijk is om legaal te reizen en daarnaast als we in het zuiden zijn de scalibur halsbanden, maar als ze die dragen krabben ze zich na drie dagen ook suf :( omdat het gewoon vergif is :thumbdown: Dierenartsen en de farmaceutische industrie zullen proberen je alles te verkopen wat ze kunnen maar of het goed is voor je huisdier is een heel ander verhaal.
Ik weet dat de meningen er over verdeeld zijn en verwachtte al zo'n reactie van iemand die er anders over denkt :mrgreen:
Dat mag :thumbup: zolang je me maar niet verwijt dat ik niet het beste met mijn hond voor zou hebben :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Teken alarm



Bericht door bupozaanstad »

Norwin na ook een tijd met de hand teken te hebben verwijderd en daarna met een tekentang ben ik overgestapt op de Enetorpet. Of de teek nou groot of juist nog klein is, hij komt er helemaal uit. Ik heb op een voorlichtingsavond over teken in Duitsland, waar voorlichtingsteams zelfs op campings uitleg geven, gehoord wat je beslist niet moet doen en een daarvan was met de hand verwijderen. Elke aanraking van de teek kan een "kots neiging" geven bij het diertje, met het tekenhaakje en de enetorpet irriteer je de teek het minste en voor hij de kans krijgt zijn maaginhoud er uit te gooien is hij al uit de huid.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Teken alarm



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Teken alarm



Bericht door Jan en Simonne »

bupozaanstad schreef:
do 28 feb 2019, 22:15
Het is toch eigenlijk vreemd dat er voor huisdieren druppels / pillen zijn maar voor ons mensen niet. Je zou toch zeggen als je een hond Bravecto kan geven dan zou dit veterinaire middel toch ook voor mensen bruikbaar gemaakt moeten kunnen worden?
Dat vind ik dus ook.
Het schijnt, dat je bij de medische dienst op Schiphol wel iets kunt krijgen tegen teken.
Het fijne weet ik er alleen niet van.

Die enetorpet zal ik gaan bekijken, bedankt voor de link.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Teken alarm



Bericht door bupozaanstad »

Er zijn ook diverse spray's in de handel en in Nederland is Deet het meest voorhanden, neem dan minimaal met 50% Deet. Ben je echter in Duitsland, België of Frankrijk koop dan daar een spray op basis van Picaridin / Icaridin deze werkt vele malen beter dan Deet en is ook langer werkzaam. In Nederland mag deze spray niet meer verkocht worden. Schoenen, sokken, broekspijpen en in geval van een korte broek de onderbenen in sprayen voorkomt dat teken je "lekker" vinden.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Teken alarm



Bericht door linus »

zolang je me maar niet verwijt dat ik niet het beste met mijn hond voor zou hebben
Mmmmmmm :eh: je hebt waarschijnlijk wel het beste voor met je hond en juist daarom begrijp ik niet dat je het dier willens en wetens vergiftigd, of geloof je echt dat dat wel meevalt zoals de producent en zelfs sommige dierenartsen (uit commerciele overwegingen :wink: ) beweren ?
Anton
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Teken alarm



Bericht door bupozaanstad »

Om nou te beweren dat iemand zijn hond aan het vergiftigen is gaat wel erg ver en daar is het topic mijn inziens niet voor opgezet. Hou hier lekker over op en post info hoe we als mens teken vrij kunnen blijven, iets waar het topic voor is opgezet.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Teken alarm



Bericht door Jan en Simonne »

Ach, er zijn ook mensen, die hun kinderen niet laten inenten...
Maar dat is een andere discussie.
Mijn hond krijgt druppels.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Teken alarm



Bericht door Camperic »

Er zijn voor- en tegenstanders die het niet met elkaar eens zullen worden.
Helemaal mee eens dat we die discussie hier niet moeten voeren :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Teken alarm



Bericht door Jelle »

Dafluc schreef:
vr 01 mar 2019, 9:54
De site van Enetorpet met alle info
Het lijkt er sterk op dat de Enetorpet gewonnen heeft wat betreft de beste vorm van Teken verwijderen :clap: Nee zonder geintjes er zijn mooie reacties op deze topic gekomen harstikke bedankt. :thumbup:

Trouwens dit onderwerp heeft mij langer bezig gehouden, vaak word het gebruik van vloeistoffen op de Teek aan brengen sterk af geraden, we hebben ook kunnen lezen dat met het gebruik van de Enetorpet de Teek niet de maag inhoud in je lichaam kan braken, die maar geen vloeistoffen gebruiken dat is met de Enetorpet niet nodig.

Nee ik heb geen aandelen in de Enetorpet. :bow:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie