Semi-integraal of integraal?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Semi-integraal of Integraal?



Bericht door laika kreos 3009 »

Wij rijden een half integraal van 7 meter 79 (de derde half integraal op rij). Mijn broer heeft een integraal van 7 meter 39. Optisch aan de buitenkant en ook in de camper lijkt zijn camper groter. Het brede voorraam zorgt hiervoor. Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit. Het is maar waar je voor gaat. Uiteindelijk heeft de prijs een zeer belangrijke rol gespeeld om toch te kiezen voor een half integraal. Wij hebben nog steeds geen spijt van die beslissing.

Groeten,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Semi-integraal of Integraal?



Bericht door jurgenc »

Wij hadden een half integraal en nu een integraal camper. Beide waren 6,99 m.
Verbruik van onze integraal is ietsjes minder dan van de half integraal. Beschouw dit maar als een non issue.
Het hefbed van de halfintegraal blokkeert de zituimte meer dan bij de integraal.
Voordeel integraal: betere isolatie, beter benutten van de ruimte in de stuurcabine (ondanks het feit dat de stoelen even ver uiteen staan, maar errond heb je meer ruimte. Wij benutten die ruimte dus wel, ondanks dat die voor anderen blijkbaar niet bestaat.). Geen knutselwerkjes nodig om de stalen stuurcabine te verbinden met de camperopbouw.
Nadeel: ik vind een integraal een beetje op een aquarium lijken en hij is duurder.
H20
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Semi-integraal of Integraal?



Bericht door Marco Polo »

Isolatie en dus comfort van de integraal cabine (zonder dubbel glas) viel ons dan weer wat tegen. Scheelde niks met onze semi integraal.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Transitje »

Wij rijden een camperbus en ik vind dat ik daar achter het stuur een goed uitzicht heb naar voren, ik kan de weg tot redelijk dicht voor de bus overzien. Ik heb een paar keer plaatsgenomen in de bestuurdersstoel van een integraal, wat mij opviel was dat ik zo'n eind van de voorruit af zat en dientengevolge een veel groter stuk wegdek voor de camper niet kon zien, ook de hoeken waren voor mij slechter in te schatten.
Het kan natuurlijk verbeelding zijn, maar het was voor ons wel de reden waardoor een integraal af viel, ondanks de grote binnenruimte, het rijden en minder parkeerruimte nodig hebben gaf de doorslag om weer voor een bus te kiezen.
Ik vind zo'n integraal overigens wel erg mooi. :thumbup:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Semi-integraal of integraal?



Bericht door Marco Polo »

Wij hebben onze integraal weer terug laten brengen van 3,5 ton naar zijn oorspronkelijke gewicht van 4250kg.
Hiervoor hebben we beiden groot rijbewijs moeten halen.
Met name mijn echtgenote voelt zich nu zekerder qua rijden met camper.
(In het algemeen).
Misschien een tip als je wat moeite hebt met het rijden met een grote wagen ;-)
(Niet zozeer de gewichtsopwaardering maar een paar uurtjes rijles op een groot voertuig :-)).

Het rijden en manoeuvreren is een kwestie van gewenning en ervaring opdoen.
Zou mijn keuze meer af laten hangen van de binnenruimte als het puur om een recreatievoertuig gaat.
Zeker als je ook buiten het zomerseizoen met de wagen op pad gaat.
Als je hem dagelijks voor woon-werk, of als enige voertuig gebruikt of alleen maar stadscentra afrijd kan de keuze anders uitpakken natuurlijk.
PatrickValerie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 0:01

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door PatrickValerie »

Dank jullie wel voor de reacties.
Persoonlijk vind ik de look zeer aantrekkelijk en het ruimere gevoel dat een integraal geeft. Aan het stuur is wat mij betreft een plaats waar ik veel ga zitten en ik hou wel van het "cockpit gevoel".
Hij is duurder in aankoop, wat onze keuze betreft zal dat ongeveer een 10000 euro schelen maar dat gaat op latere termijn ook deels weerspiegelen in een eventuele verkoop veronderstel ik.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door annoh »

Er is, of er was, een firma in Duitsland die veilige voorkanten maakt voor bepaalde types integraal campers. Even google gebruiken.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Jan en Simonne »

Is.
Niesmann Bischoff bouwt een crashbox in.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door seth_space »

Het vervangen van de voorzijde van een integraal door een veilig variant lijkt me een erg kostbare ingreep.
Los daarvan zal alleen een voorzijde niet helpen. De kooiconstructie en de keukelzones zijn een geintegreerd deel van een cabine en niet zomaar in te bouwen in een integraal. Zo is de motor bevestiging zo uitgevoerd dat bij een aanrijding de motor niet naar binnen wordt gedrukt maar naar onderen schuift.
Dan zal de integraal vanaf het begin opgezet moeten zijn als veilige kooiconstructie. Dat zou je gezien de prijs eigenlijk ook mogen verwachten van elke fabrikesintegraal camper.
Helaas zijn er geen crashtesten met sterren voor integraal campers . De enige crashtest die te vinden is op youtube is een integraal hymer met lage snelheid.

De genoemde crashbox is een aardig begin maar geen complete vervanging van alles wat weggesloopt is. Zie foto.
crashbox.png
crashbox.png (880.88 KiB) 612 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Jan en Simonne »

Er staat ook ergens een crashtest met een Flair, ik heb geen link.
Je zult er even zelf op moeten zoeken, als je geïnteresseerd bent.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door camilo »

Die crashtesten van Hymer en Flair stellen niks voor: ze vonden plaats met de helft van de snelheid waarmee de NCAP personenauto's test! En voor alle duidelijkheid: bij een twee keer zo hoge snelheid komt een viermaal zo hoge hoeveelheid energie vrij. Wat dat betreft is de poeha van het filmpje van met name de Flair crashtest eigenlijk beschamend. Ik stel me dan ook niet al te veel voor van de veiligheid van mijn integraal (en die heeft tenminste nog een soort rollbar) Die rollbar wordt tegenwoordig i.v.m. het gewicht ook maar weggelaten. Nog iets anders: de enorme breedte van de A-stijlen van sommige integralen belemmert het uitzicht. Bij het naderen van een rotonde kun je daardoor -bijvoorbeeld- een met vergelijkbare snelheid op de rotonde rijdende auto totaal missen omdat die verdwijnt achter de linker A-stijl.
Laatst gewijzigd door camilo op di 08 jan 2019, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Marco Polo »

Naar voren buigen leren ze je dan op de vrachtwagenopleiding :D

Promobil heeft dan een keer een crashtest gedaan met een camper maar geeft ook aan dat er nauwelijks testen bekend zijn.

Geven als tips op veiligheidsgebied een goede gewichtsverdeling over de wagen en letten op losliggende onderdelen in de wagen. Dat schijnt voor het meeste letsel te zorgen in geval van ongelukken.
Verder gebeuren er heel weinig ongelukken met campers.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Zwerfsteen »

Jan en Simonne schreef:
di 08 jan 2019, 11:46
Is.
Niesmann Bischoff bouwt een crashbox in.
Vanaf de 2018 modellen pas heb ik begrepen.
Groet,
Leny en Pieter
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Semi-integraal of integraal?



Bericht door Jan en Simonne »

Bij ons zit hij er in, 2015 model.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie