Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Dafluc »

Hear hear :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door seth_space »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Huub56 »

Bij ons (net over de grens in Duitsland ) kregen we gisteren bericht dat ze voor 2028 alle gastoestellen gratis aanpassen aan gas uit Noorwegen of Rusland en stimuleren om over te stappen van olie op gas een Europa lijkt het wel
zeemeeuw

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door zeemeeuw »

Jervig schreef:
vr 21 dec 2018, 17:28
Je kan toch slecht volhouden dat we onbeperkt door kunnen gaan zoals we met z'n allen bezig zijn, dus transitie, JA! Alleen bij en door de buurman? NEE

Op een dragelijke manier zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen en het betaalbaar blijft, GRAAG.

Ennuh….even wat verder vooruit gedacht, dat eindeloos maar blijven afzeiken van politici krijgt straks iedereen zo genoeg van dat men kritiekloos z'n gang kan gaan. Hou de democratie hoog met waardevolle argumenten en maak bewuste keuzes, houd eens op met schoppen.

Groetjes,

Jeroen
Zie https://www.wanttoknow.nl/politiek/vals ... II7wquVBHw
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Kroppie »

zeemeeuw schreef:
vr 21 dec 2018, 17:26
ChristiaanvB schreef:
vr 21 dec 2018, 17:09
Ik heb al eens in een eerder draadje aangeven: zou je dus nu nog een nieuwe camper kopen? Die mag je over 11 jaar naar de sloop brengen, want die camper mag dan de weg niet meer op. Pittige afschrijving!

En oh ja, de luchtvaart wordt ontzien. Mag zelfs met honderden vluchten groeien.

Wie begrijpt het allemaal nog?

Groet, Christiaan
En weet je die elektriciteit moet nog steeds opgewekt worden. Nog een puntje wat doen we met al die batterijen, die ook verslijten.
Waarom zou waterstof geen betere oplossing zijn?
en hoe denk je dat je aan waterstof komt, komt ook niet vanzelf uit de lucht in je tank.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Dafluc »

Over de geciteerde site twee berichten hoger zie: http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Want_To_Know
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door seth_space »

Zeemeeuw.. misschien is dit een goed stuk voor je om eens te lezen:
https://klimaatverandering.wordpress.co ... ft-gelijk/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door ChristiaanvB »

Ik geloof niet zo zeer dat de discussie is of het wel of niet waar is of in welke gradatie, maar meer hoe we er op reageren.

Het is een mooi pleidooi om niet tegen politici tekeer te gaan en de democratie te respecteren. Edoch, als de burger het niet begrijpt dan werkt het niet. Daarom gaf ik als voorbeeld de paradox van enerzijds de auto eruit, anderzijds groen licht voor de luchtvaart. Begrijp het gewoon niet.

En ook vind ik dat je je als individu best mag afvragen wat het voor jezelf betekent. Vandaag mijn vraag: zou je nu nog een nieuwe camper kopen?



Groet, Christiaan

----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat niemand het voor 100% snapt. Of het voor 100% bij het goede eind heeft. Veel is moeilijk te voorspellen. Het is ook geen kwestie van gelijk hebben. Iedereen zijn mening. Maar ontkennen en wijzen naar anderen, daarvan weet ik voor mezelf zeker dat we daar geen tijd meer voor hebben.
Afbeelding
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door VAN-tastique »

Helmaal mee eens Jeroen!
Het begint hier met gemak een club van ouwe mopperkonten te worden.
Ook wij vinden camperen heel leuk, maar er is meer in het leven...
Ik ben al druk bezig om mijn eigen energiecentrale op het dak uit te breiden naar 46 panelen.
Stroom voor ons huishouden en de twee B&B blokhutten heb ik al genoeg, met de 16 extra panelen hoop ik straks zoveel mogelijk op eigen opgewekte stroom rond te rijden en net als in de camper wil ik die stroom ook in huis kunnen gebruiken als de zon even niet schijnt
Er komen steeds meer EV's op de markt met een hele mooie actieradius waar je ook prima mee op vakantie kunt gaan, en dan hoppen we gewoon van hut naar hut of van hot naar her 8-)
Inderdaad; ik zou me nog maar een keer bedenken voordat ik een nieuwe camper zou kopen....
Teake
Laatst gewijzigd door VAN-tastique op vr 21 dec 2018, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door seth_space »

Vandaag mijn vraag: zou je nu nog een nieuwe camper kopen?

Interessante vraag. Het maakt gezien de plannen al niet meer uit of het een benzine of diesel is.. beide zullen verboden worden.
Dan blijft dus bijv het idee over van Hoofdnoorman dat er een technische oplossing komt voor bestaande voertuigen in (zijn voorbeeld) de vorm van een electromotor per wiel met het accupakket op de plaats van de motor en aandrijving.
Dat men met een oplossing voor bestaande voertuigen moet komen lijkt onvermijdelijk omdat vele investeringen anders volledig waardeloos zouden worden met ernstige economische gevolgen.
Het massaal exporteren van "verboden" voertuigen naar andere werelddelen zou de maatregelen onzinnig maken aangezien de vervuiling dan gewoon een grens verderop plaats zal vinden met dezelfde wereldwijde milieu effecten.

Dus er is nog een wereld van discussie en oplossing richtingen te bedenken. Als we het met respect doen voor elkaars standpunten dan komt er vast een zinvolle oplossing.
Alleen roepen dat het fout is en met een mileuonvriendelijk geel kunsstof hesje een kou op te lopen is niet zinvol.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door bupozaanstad »

Dat hele milieu gedoe draait helemaal door en het is natuurlijk erg makkelijk om de burgers eerst te pakken. Onze Nederlandse heren in Den Haag willen de boot wel gaan trekken binnen Europa, over boot gesproken ga eens een dagje aan het Noordzee kanaal zitten en kijk eens wat voor enorme vervuiling daar plaats vind. De scheepvaart door het kanaal van IJmuiden naar Amsterdam vervuild de hele omgeving, je schrikt er van wat er uit die pijpen komt aan zwarte wolken. Dan hebben we hier natuurlijk de de vliegtuigen die van Schiphol en uiteraard ook naar Schiphol gaan. Vooral in de nacht lig je soms te "shaken" in je bed als er weer een 747 vracht toestel over komt op zo'n 1500 voet, of te wel tussen de 450 en 500 meter. Die vervuiling kan allemaal dit is natuurlijk commercieel belang en daar komen de Haagse heren niet aan. Zie je het al voor je een Boeing 747-100 met een startgewicht van 333 00 kg op accu's ;-)

Dan hebben we nog TATA Steel in IJmuiden waar regelmatig wat fout gaat zo ook op 31 oktober dit jaar, wat was de bevolking in de omtrek blij dat de wind uit het zuiden kwam en dat deze gifwolken richting zee gingen, wat had er gebeurt als de wind zoals meestal hier uit het westen was gekomen?? De vensterbanken kan je hier op maandag schoonmaken maar een paar dagen later kan je, je naam weer in het fijnstof schrijven, het is echt heel erg en ook niet vreemd dat er in deze regio veel meer patiënten zijn met long aandoeningen waaronder longkanker, gerelateerd aan fijnstof.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/234057/V ... zwavel-wtf

Natuurlijk mogen we ook niet spreken over de kolen / gas gestookte energiecentrales in Nederland en daar buiten want die moeten tenslotte de energie gaan leveren om de elektrische auto's te voeden. Iedereen komt tussen 5 en 7 uur in de avond thuis en prikt de auto aan de stekker dan kan je de verlichting wel vergeten want het elektriciteitsnet is daar totaal niet op berekend.

Wie ziet zich met een camper op een accupack naar Zuid Spanje rijden, een voordeel je hebt regelmatig een dag rustpauze, een dag pauze? Jazeker want er staan bij de laadpaal wel 50 of meer campers te wachten. Een auto met caravan kan je vergeten maar dat bevorderd de inkomsten van de hotel ketens.

Ze zijn echt helemaal gek geworden en onze Minister President de heer Rutte lacht zich rot want die heeft geen last van al deze idioterie, hij heeft immers geld zat. Ik zou wel eens willen zien hoe hij de maand rond zou komen met zeg eens 1700 euro in de maand :bang:

Nogmaals ze zijn knetter gek en draven maar door !!
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door ChristiaanvB »

seth_space schreef:
Vandaag mijn vraag: zou je nu nog een nieuwe camper kopen?

Interessante vraag. Het maakt gezien de plannen al niet meer uit of het een benzine of diesel is.. beide zullen verboden worden.
Dan blijft dus bijv het idee over van Hoofdnoorman dat er een technische oplossing komt voor bestaande voertuigen in (zijn voorbeeld) de vorm van een electromotor per wiel met het accupakket op de plaats van de motor en aandrijving.
Dat men met een oplossing voor bestaande voertuigen moet komen lijkt onvermijdelijk omdat vele investeringen anders volledig waardeloos zouden worden met ernstige economische gevolgen.
Het massaal exporteren van "verboden" voertuigen naar andere werelddelen zou de maatregelen onzinnig maken aangezien de vervuiling dan gewoon een grens verderop plaats zal vinden met dezelfde wereldwijde milieu effecten.

Dus er is nog een wereld van discussie en oplossing richtingen te bedenken. Als we het met respect doen voor elkaars standpunten dan komt er vast een zinvolle oplossing.
Alleen roepen dat het fout is en met een mileuonvriendelijk geel kunsstof hesje een kou op te lopen is niet zinvol.
Kijk zo'n technische oplossing dat vind ik nu echt een opbouwende en innovatieve gedachte. Daar krijg ik dan weer energie van!

En wat betreft de nieuwe camper: straks in september 2019 is er weer de caravan salon Düsseldorf. Heeft al het moois wat daar straks staat een houdbaarheidsdatum van 10 jaar?


Groet, Christiaan

----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door thole »

Er staat toch nergens in de voorlopige plannen dat voertuigen op fossiele brandstoffen verboden gaan worden?
Wat ik lees is dat er een streven is dat vanaf 2030 dergelijke voertuigen niet meer verkocht mogen worden.

Iemand die niet ziet dat we bezig moeten met een energietransitie voert een achterhoedegevecht.
En om dan naar Den Haag te wijzen is wel populair maar vergeet niet de de vandaag geprensenteerde plannen het gevolg zijn van internationale afspraken.
Hoe die afspraken ingevuld gaan worden is voor een groot deel wel aan een land zelf.
Daar zijn we in Nederland met zijn allen bij, goed dat gisteren de milieu organisaties zijn opgestapt, evenals de FNV. We moeten er voor zorgen dat de vervuiler betaalt en dat de lasten van de energietransitie niet bij de laagst betaalden terecht komen, verdeling naar draagkracht.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie