Moncayo Mediterraneo

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Iedereen bedankt voor de reacties, helaas hebben we gisteravond toch besloten om deze niet te kopen. De (met name) negatieve ervaringen die op internet te vinden zijn over dit merk maakten dat we het niet aandurven. We zoeken dapper verder!
Bedankt in ieder geval!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

Dat kan ik me voorstellen . Toch een kanttekening , er zijn veel mensen die overal negatief commentaar of een ongefundeerde mening op/over hebben.
Moncayo is een b merk zoals mc Louis enz, zal dus ook een stuk goedkoper moeten zijn.
De auto is onder de meeste campers dezelfde , de opbouw is bij de moncayo het aandachtspunt . Als je deze goed ( laat ) gaat meten kan je niet zoveel gebeuren . Ik heb afgelopen zomer in Frankrijk heel veel Spanjaarden met moncayos gezien . Mensen waren allemaal tevreden.
Zou een camper dus nooit afwijzen op verhalen op internet , wel op eigen feitelijke waarnemingen .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Klopt hoor, we hebben echter nog geen ervaring met camperen zelf, zou de eerste worden. Wel al veel gecampeerd met caravan, vouwwagen etc. Steeds uitgesteld omdat de kosten voor een camper toch van een andere categorie zijn als bv een caravan. Maar komen er steeds op terug dus nu echt serieus aan het rondkijken. Het blijft veel geld, maar zoveel uitgeven bij een particulier, (die ongetwijfeld heel goed voor zn camper gezorgd heeft), zonder enige garantie maakt me toch echt wat nerveus.....mijn man heeft hier overigens een stuk minder last van :lolno:
Dus toch maar een weekendje naar het hoge noorden denk ik, want daar zijn wat meer camperbedrijven dan hier in het zuiden.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

Dan de laatste tip van vandaag AfbeeldingAfbeelding.
In het noorden zou ik vooral bij de dealers wegblijven. Zijn een aantal grote met bedenkelijke reputaties. Wellicht slim u in te kezen op dit forum over de do en don’t van een camperaanschaf (is niet zo moeilijk ) en bij de koop de camper te Laten keuren door bv https://www.mijnautocoach.nl.
Dan heeft u een beter en onafhankelijker advies dan bij aanschaf bij een dealer.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Arjan b
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:35

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Arjan b »

Hier al meerdere jaren op stap met een Moncayo (semi integraal bj2002) en tevreden over de kwaliteit en gebruikersgemak.
Advies is om gewoon meerdere campers te bekijken en zelf te bepalen wat bij je past.
Kijk naar layout en materialengebruik.
Groot voordeel voor ons was dat de Moncayo iets lager was dan andere campers en hierdoor past deze wel in onze garage.
groet Arjan.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Face »

Als men regelmatig de kitnaden inspecteerd wil ik niet zeggen dat het lekbakken zijn. Elke camper moet men inspecteren op kitnaden. Hebben zelf een Mc louis die er ook voor bekend staan. Vorig jaar alle kitnaden vervangen. Nu hebben we hem ingeruild en de dealer heeft hem getest op vocht.......helemaal niets ....perfect, en dat voor een camper uit 2004.
Zo is het ook met Moncayo.
Koelkast , boiler truma, dat zijn universele dingen die in vele campers zitten. Heel moeilijk zijn de opbouw delen te verkrijgen daar Moncayo niet meer bestaat. Kast en interieur delen zijn nooit hetzelfde dus niet universeel..
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo/vochtmeting



Bericht door Jansen3107 »

Toch na wat positieve reacties opnieuw overwogen. Camper blijft onze intresse houden. Er is nu een vochtmeting uitgevoerd waarbij twee punten(voorzijde links boven en rechtsboven) oranje zijn, overige is alles groen.
Iemand hier ervaring mee toevallig? Kan dit te maken hebben met kit aden die aan vervanging toe zijn?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

dat vindt ik lastig te beoordelen, ik ken de waarden en de meting niet, welke vochtmeter is gebruikt?
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Het is een inspectierapport van een Bovag garage. Gemeten op ruim 40 punten waarbij er dus twee oranje blijken te zijn. Geen idee wat voor meter ze gebruiken😬
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door peter »

ik zou gewoon het bedrijf dat de keuring heeft uitgevoerd even contacten. hen vragen waar deze waarden voor staan en wat het issue is.
overigens is het wel een bekende plek waarop de camper lek zou kunnen gaan. als hij echt vocht in de alkoof heeft is het wellicht verstandig hem te laten staan.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Face »

Deze campers geven het meest problemen bij de overgang van cabine naar de opbouw waar een strip of kitnaad over zit. en dan met name aan de linker of rechterkant. Bij onze Mc louis glen 264 heb ik een extra strip van rvs laten maken en deze over de bestaande strip heb geplaatst. Daar lekt hij nooit weer.
Laatst gewijzigd door Face op wo 07 nov 2018, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door isoplus »

Het bedrijf dat de keuring verricht heeft kan toch even melden wat de schade inhoud en wat reparatie gaat kosten?
Als je een camper zoekt om vakantie te houden, niet kopen.
Als je een camper zoekt om aan te klussen moet je inzicht zien te krijgen in de omvang van de schade en je eigen mogelijkheden om de schade te (laten) repareren.
Heb je geen idee gewoon een andere zoeken er zijn er genoeg.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door de Jonckheer »

Kleuren willen zeggen: groen is oké, oranje twijfelachtig en rood foute boel. Vermoedelijk is er dus weinig of niets aan de hand, mogelijk een beginnende lekkage welke makkelijk van buitenaf te herstellen is, dus nieuwe kit naden. Gewoon doorvragen tot je weet hoe het zit.
Jansen3107
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 10:06

Re: Moncayo Mediterraneo



Bericht door Jansen3107 »

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties! Mijn man heeft contact gehad met het bedrijf wat de inspectie gedaan heeft en eea lijkt mee te vallen.
Dus vanavond even in beraad wat we ermee gaan doen👍🏼
Plaats reactie