Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager

Algemene campervragen en -opmerkingen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Wie heeft er een Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager achter op de camper?
Ik overweeg er een te plaatsen, ipv de ‘normale’ (zonder lift) drager die er nu op zit - deze zit nogal hoog en ik krijg de e-bikes er maar met zeer veel moeite op getild.

Met name de vraag hoe gemakkelijk het handmatig omhoog draaien gaat, want de Fiamma is niet elektrisch bedienbaar. Er is een vergelijkbare drager van Thule, die heeft wel een motortje, maar de Fiamma mag 60 kg hebben, en de Thule ‘maar’ 50 kg. Onze e-bikes wegen 28 kg p.st. ...
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door FredV »

Van dit 60 kg type worden onder verschillende merknamen en naverwante prijzen aangeboden. Wanneer gezocht onder E-Bike drager Camper worden meerdere leveranciers zichtbaar en gebruiken dezelfde video.
https://www.youtube.com/watch?v=xG86en2 ... ture=share
Knibbel
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Die had ik natuurlijk al gezien. Maar... er zit zo’n € 500 prijsverschil tussen deze en de Thule (die voor mij dus net wat te licht is). Maar mijn vraag over hoe licht/zwaar het met de hand opdraaien van de Fiamma gaat is hiermee nog niet beantwoord: wat ik dus wil weten is of het echt nodig is extra te investeren in elektrische bediening of dat je het met het zwengeltje wel afkan (als dat dus al niet te zwaar gaat).
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door 't Busje »

Wij hebben een elektrische Thule (€ 950 inclusief montage), want onze e-bikes wegen 21 kg zonder accu. Wij hebben geen moment getwijfeld tussen de elektrische en de handmatige uitvoering. Nu kan je hem nog wel handmatig omhoog draaien, maar kan en wil je dat over vijf jaar ook nog? Over de gebruiksduur gezien praat je over een paar tientjes per jaar.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Ik denk dat ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld heb... :wtf:

Ik heb absoluut geen probleem met de prijs van de elektrische Thule, maar die mag maar 50 kg hebben. De Fiamma 60 kg, maar die is er niet gemotoriseerd. De andere gemotoriseerde merken zijn veel duurder, dus de vraag is: "hoe makkelijk of moeilijk draai je die Fiamma handmatig omhoog?". Als dat draaien te zwaar is zal ik in zo'n duurder gemotoriseerd merk moeten investeren. Jammer dat onze e-bikes net wat te zwaar zijn voor de Thule (nee, lichtere e-bikes kopen zit er niet in, we zijn met deze heel tevreden).
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door myway »

Het probleem is ook nog eens dat de een het prima te doen vindt en de ander vindt het loodzwaar
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Precies. Ik had al van iemand gehoord dat het heel zwaar ging, maar die was reumatisch, dus niet echt representatief. En dus op zoek naar andere - hopenlijk positievere - ervaringen. Het is toch een heel bedrag om zo op de gok uit te geven...
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door pschreur »

Wij hebben deze achterop onze camper, en met 4 mountainbikes er op is hij voor mij nog prima op te draaien.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door jepebe »

Ik heb een handmatig te bedienen carrybike lift van fiamma die het door jou genoemde gewicht mag dragen. Ik zit daarover zelfs 4 kilo heen.

Het omhoog en omlaag draaien gaat heel soepel. (Ik ben fit, fris, fruitig en 50 jaar oud.) Ik (i.e., mijn bikelift) til er drie gewone fietsen en een ebike mee. Als je de zwengel van een luifel kunt bedienen, dan lukt dit zeker ook.

Omlaag is een beetje een dingetje, het spul klikt enigszins in elkaar en bij omlaag draaien is het handig om na een paar slagen even het rek een hulpje te geven met omlaag zwaaien. Dit moet twee maal gebeuren, daarna hangt het gewicht voldoende in de hefinstallatie.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Mooi! Kijk, daar hebben we wat aan!

Bedankt! :cheers:
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door 't Busje »

Het ging mij niet om de Fiamma of de Thule, maar om de vraag of je over vijf of tien jaar niet zegt "had ik toch maar ....".
Bij de aanschaf van onze e-bikes wilde ik een herenfiets, maar de verkoper vroeg toen of ik dacht dat ik over vijf jaar nog mijn been over het zadel zou kunnen zwaaien. Dat was een eye-opener, die ik nu voortdurend in het achterhoofd houd. Je doet een flinke investering, die dus zijn waarde in de toekomst moet behouden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door veetee »

Begrijp ik. Maar ook weer extra kosten, de elektriek kan ook weer kapot, weer een verbruiker erbij, draad trekken etc. etc.
En ik ben ook nog (redelijk) fit, en een beetje lichaamsbeweging kan nooit kwaad... :lol:
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door 't Busje »

Wij waren ook redelijk fit en sport(t)en regelmatig. Maar uit het niets kreeg mijn wederhelft ruim 3 jaar geleden hartritmestoornissen en dan is zelfs een kleine inspanning te veel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Ervaringen Fiamma Carry-Bike LIFT 77 E-Bike fietsendrager



Bericht door jepebe »

ik heb daaar ondanks mijn frisse fruitigheid wel over gedacht. Ik heb t nog niet geprobeerd maar denk dat een electrisch boormachientje aan het uiteinde van de zwengel wel werkt. Die kan met een accu of (die heb ik standaard in de camper liggen) met een lang snoer op de omvormer. De black n decker die ik meeheb moet ik daarmee nog eens testen. Dan hoef je geen snoeren te trekken
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie