Gezocht: handleiding Knaus Traveller (1993)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
trotste camper
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 16:26

Gezocht: handleiding Knaus Traveller (1993)



Bericht door trotste camper »

Ik ben opzoek naar een handleiding van de Fiat Knaus Traveller 2.5 bj 1993, ik zoek dus echt alles want ben in het bezit van dit ding maar snap helemaal niet hoe alles werkt en hoe het moet werken ( weet niet eens wat er bedoelt wordt met schoon en vuil watertank )

Kortom ik zoek dus een uitgebreide handleiding om mijn geweldig campertje reis klaar te maken.

ps mag in het duits liever geen engels
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: handleiding gezocht



Bericht door Cee Pee »

:eh: Als jij in je profiel aangeeft waar je ongeveer woont is er misschien wel een van de leden die vlak bij jou in de buurt woont en best wel een keertje text en uitleg wil geven.:wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: handleiding gezocht



Bericht door dieseltje+ »

Leesvoer. viewtopic.php?f=10&t=8464542&hilit=jip+en+janneke

Beetje om alvast op gang te komen.
En welkom op het forum.
Succes.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
KarelA
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 jul 2018, 10:10
Locatie: Zoetermeer

Re: handleiding gezocht



Bericht door KarelA »

Wij verkeren ongeveer in een zelfde situatie. We zijn sinds kort eigenaar van een Hymer B564 van 2002. Het lijstje met onbeantwoorde vragen werd steeds langer. Ik las in één van de camperbladen over een boek met de titel " Dus u wilt een camper" van Arie en Tineke De Ruijter. Ik heb het bij de bibliotheek kunnen lenen maar besliste al snel om het te kopen. Daar werden mijn vragen vaak duidelijk beantwoord. Het is voor ons een naslnagwerk geworden. Nu in de winkel voor €28,50 te koop en wellicht ook op de beurzen in Utrecht en Hardenberg. Niet goedkoop maar de prijs is het echt waard om aan te schaffen.
Gebruikersavatar
KarelA
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 jul 2018, 10:10
Locatie: Zoetermeer

Re: handleiding gezocht



Bericht door KarelA »

Nog even een "nabrander" ik zag dat mijn reactie onder het onderwerp "handleiding gezocht" staat. Ik zie regelmatig deze zoekpogingen. Voor onze Hymer B564 uit 2002 vond ik een Nederlandse handleiding op www.handleidingkwijt.com. Ons model vond ik er niet maar op deze site stond wel een handleiding van het bouwjaar 2002 voor de Hymer B524. Hij heeft 137 blz. En volgens mij voldoet deze zeer uitgebreide handleiding voor alle Hymers rond dat bouwjaar. Veel leesplezier.
trotste camper
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 16:26

Re: handleiding gezocht



Bericht door trotste camper »

Bedankt voor jullie antwoorden, ben inmidels in het bezit van de handleiding maar niet meer van de camper ( welgeteld 2 dagen gehad ) het was een bewuste keuze een oudje te kopen daar ik het super vind om het te pimpen. maar de desbetreffende camper was ons aangeboden met nieuwe apk ( bleek niet zo te zijn , papieren waren vervalst ) en verder hadden muizen er nogal in huisgehouden en was van stroomkabels en ringverwarming niet zo heel veel meer over en als klap op de vuurpijl was de bodem verrot ( hadden we dus niet na gekeken , hoe dom kun je zijn ) dit alles gemeld aan de verkoper dat we een oplossing willen hiervoor . Breng maar terug wil er geen nawerk van hebben . camper is dus terug bij de verkoper en die probeert nu zijn slechte naam goed te praten. ( vond meerder klachten over hem .. ik weet nu wel dat als we weer op pad gaan een zoeken dan oude kleding aan ( desnoods overal :-B en kruipen onder de camper om niet weer een verotte bodem tegen te komen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: handleiding gezocht



Bericht door dieseltje+ »

Beetje vervelend, hopelijk heeft het geen geld gekost, ....les voor de volgende zoektocht en een ervaring rijker. Klemtoon op rijker :-B
Het forum door spittend zijn er meerdere topic`s en berichten met aankoop tips.
Succes bij de volgende.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
FrankB
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 sep 2018, 9:57

Re: Gezocht: handleiding Knaus Traveller (1993)



Bericht door FrankB »

Heb je de handleiding nog?, zou deze graag wilen hebben als het gaat over de traveller 640 uit 1993

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Gezocht: handleiding Knaus Traveller (1993)



Bericht door macfocus »

Zo te horen ben je goed weggekomen met een vervelende situatie.
Overigens hebben wij een Knaus Traveller 630 uit 1992.
Handleiding kan ik momenteel niet bij, maar iemand een keer wegwijs maken in een dergelijke camper is geen probleem.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie