Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
aho
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 19:58

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door aho »

je vraagt naar een 'boek voor Dummies'. Ik herken jouw vragen als beginnende camperaar, op het forum staat heel veel informatie, maar soms is 'een verhaal' ook wel handig. Ik heb veel gehad aan het volgende boek, 'DUS u wilt een camper', zie https://www.dusuwilteencamper.nl/het-bo ... teencamper . En na het doorlezen van het boek ben ik op het forum op zoek gegaan naar allerlei onderwerpen waar ik meer over wilde weten. En daarnaast door vele keren weg te gaan vanzelf een lijstje opgebouwd wat wij handig vinden om mee te nemen.
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

Dank je wel! Het boek heb ik besteld :-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Bob Diesel »

lees het en je weet het
je bent echt een Dumie ,dat je het besteld hebt :mrgreen: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Gino608D »

Je moet het allemaal niet spannender maken dan dat het is. Wat je niet bij hebt koop je toch ergens onderweg. Ik ben bang dat je eerder te veel dan te weinig mee neemt.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Atoz »

In Nederland, België , Frankrijk heb je de action
In Spanje de chinees

Als ik alles wil meenemen wat handig kan zijn dan heb ik Nico(*) zijn bus nodig, met aanhanger.

* Niets persoonlijks, gewoon een beetje jaloers op al die bergruimte.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

Bob Diesel: Ja, ik ben echt een enorme dummie. Daar maak ik me geen illusies over. Het is ook niet niks wat ik van plan ben (alles verkopen en weg) en ik wil me graag zo goed als mogelijk voorbereiden. Deze camper wordt mijn huis voor lange tijd.

Gino680D: Ik ben realistisch en heb me er volledig op ingesteld dat ik flink wat beginnersfouten ga maken, ondanks de voorbereidingen. (bijvoorbeeld, waar ik me nu al druk om maak (je druk maken is vast ook een beginnersfout): hoe krijg je zonder een bijrijder in hemelsnaam je camper zo precies boven dat afvoerputje?? Hoort er allemaal bij en daar leer ik ook weer van (hoewel, tips over het afvoerputje zijn welkom). Daarnaast 'maak' ik het niet spannender dan het is, het ís gewoon heel spannend! Dit wordt mijn eerste camper en ik ga alles voor het eerst meemaken. En ja, ik vind dat spannend maar ik ga daar ook lekker van genieten. Met wat gevloek her en der :)

Guido: Alle landen hebben winkels?? Dat is mooi. Dan kan ik als echte beginner mijn camper lekker extra volstouwen met nutteloze troep :wink:

Dank jullie wel allemaal!! Ik waardeer alle tips heel erg.
Laatst gewijzigd door Oola op do 16 aug 2018, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Marco Polo »

Volstouwen is trouwens wel een tip.
Maar dan inderdaad op de plaats van bestemming.
Doe onderweg boodschappen.
Bijvoorbeeld bij zaken die aan de rand van een dorp of stad liggen zoals Lidls en Aldi’s
Kan je goed parkeren en je kan weer een paar dagen vooruit op een mooi plekje zonder dat je weer met de wagen op stap moet.
Van de grote supermarkt ketens zijn de adressen vaak als bestand voor je navigatie te downloaden.

Water en stroom is hetgeen waar je de aandacht in eerste instantie op zou kunnen richten.
Dat je voldoende van alles hebt om wat langer ergens vrij te staan.
Je hebt al tips gehad voor het water, qua slangen, koppelingen, Gieter etc.

Qua stroom moet je even ervaren wat je verbruik is.
Heb je voldoende stroompunten
Goeie accu’s van voldoende capaciteit etc.
Eventueel zonnepaneeltje.

Als je die 2 essentials goed voor elkaar hebt kom je al een heel eind.
Zaklampje, multitool, tie-raps en ducttape mee voor de noodreparaties en niemand maakt je meer wat
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

Wat betreft boodschappen heb ik op dit moment het idee dat ik die het beste steeds groot in moet kopen, gezien de informatie op het internet dat veel inbraken in campers plaatsvinden op de parkeerplaats van een supermarkt. Maar misschien valt dat in het echt wel mee. Ik reis alleen, als vrouw, en dan heb je je eigen veiligheid (en van alles dat je bezit op dat moment) altijd in het achterhoofd.
Laatst gewijzigd door Oola op do 16 aug 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

De "camper-die-het-misschien-gaat-worden" (morgen weet ik meer..) heeft op dit moment een zonnepaneel (100W) en twee huishoudaccu's. Ik moet inderdaad nog even goed gaan testen of ik met dat ene paneeltje uit kom. Ook aangezien ik vanuit de camper wil gaan werken en daarvoor liever niet steeds naar een camping wil gaan. Sleutelcursussen staan ook in de planning. En een paar vrachtwagenrijlessen. Ik wil zoveel mogelijk zelf kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Oola op do 16 aug 2018, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Kroppie »

ik reis ook alleen , en ga gewoon bij een supermarkt boodschappen doen, je niet al te veel zorgen maken , vergald je vakantie/reis plezier, ik let wel een beetje op waar ik de camper neer zet .
maar maak me verder niet druk om wat er misschien allemaal zou kunnen gebeuren.

en wat dat zonnepaneel betreft, belangrijkste is dat je weet wat je wil doen met de stroom, dan kunnen wij wel vertellen wat wel en niet kan

jos (man 70)
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

Ik heb waarschijnlijk een klein laptopje bij me met daarbij een SSD-schijf (of twee). Moet nog even uitzoeken wat die aan stroom willen hebben op een dag. Daarnaast de gewoonlijke dingen, verlichting. Geen tv, genoeg te zien denk ik zo :-) Wel boeken. Die zal ik lozen zodra ik ze gelezen heb, maar dat is echt mijn zwaktepunt als het om ontspullen gaat: ik kan moeilijk afstand doen van mijn boeken. Nou heb ik geen bijrijder (nou ja - een piepklein, nutteloos bijrijdertje van 6 kilo) dus ik kan zo'n 70kg aan boeken meenemen, dacht ik zo :wink:

En natuurlijk moet je sommige dingen loslaten wbt wat slechtwillenden met je huisje kunnen doen terwijl je er niet bij bent, maar het speelt wel door mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Kroppie »

zoek rustig uit wat die spullen gebruiken en hoe lang jij denkt ze op een dag te gebruiken , en geef ook een idee wanneer je die spullen wilt gebruiken, er zit een groot verschil in seizoenen wat zonopbrengst betreft, ook waar in europa speelt een rol.

zo te lezen is een e-reader niet aan jou besteed

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Oola
Berichten: 47
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 20:18

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Oola »

Ik houd inderdaad van zware stapels papier met een kaft eromheen en een e-reader is op termijn wellicht een mogelijkheid, maar voor nu vind ik het lastig om afstand te doen van de ongelezen boeken die ik al heb verzameld. En dat is irrationeel, maar hopelijk kan ik het me permitteren wat laadvermogen betreft.

Mijn plannen liggen op dit moment in het noorden. Engeland, Wales, Schotland, Ierland, Duitsland, Luxemburg, Noord-Frankrijk, Scandinavië. Mijn eerste testritjes zullen dit najaar en volgend voorjaar zijn (en wellicht in de winter), dus dan kan ik hopelijk goed zien wat de opbrengst van dat enkele paneel is in magere tijden. Ik reken nergens op.
Laatst gewijzigd door Oola op do 16 aug 2018, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beginnersvraag: standaard inboedel voor camper



Bericht door Kroppie »

laat maar weten als je meer weet, en nog meer wilt weten,

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie