Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door gjvonk »

Met uitzondering van de motoren en de versnellingsbak keuzemogelijkheden zijn er volgens mij verder geen technische verschillen tussen Ducato enerzijds en de Boxer en Jumper onderstellen anderzijds, of vergis ik mij nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
vespaman

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door vespaman »

Basher schreef:
do 08 okt 2020, 1:29
Wij hebben de bovenste, dus echt Peugeot. :-B :-B
2020 was nog met Peugeot onderstel etc.
2021 model wordt het met Fiat ducato.
De Fiat staat al bij de dealers in de showroom, of er al uitgeleverd zijn, geen idee.
Mijn 2021 model komt in mei 2021.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Marinus schreef:
do 17 sep 2020, 17:00
Mijn zoon heeft een WEINSBERG CARACOMPACT 600 MF EDITION [PEPPER] bouwjaar 2020.
Deze uitvoering heeft maar twee slaapplaatsen, twee eenpersoonsbedden of tweepersoons Frans bed.

Van de dinette kun je echt geen extra slaapplaats maken.
Wij hebben de Pepper en van de dinette is best een derde slaapplaats te maken. De kussens zijn alleen kneiterhard, dus slapen als op een plank.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
lassche
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lassche »

Ik kwam op een Duits forum een verwijzing naar deze site tegen:

https://www.knaus-wohnmobil-probleme.de/

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Brrrrrrrrr ... Horror, zulke websites.

Maar ik denk dat er altijd wel wat bij iedere camperbouwer op aan te merken valt.
Zonder alle feiten te weten, neem ik even deze info gewoon even tot me. Wel heel vervelend voor de iegenaar dat zijn camper wegrot.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Anjao schreef:
wo 16 sep 2020, 21:15
Hallo,
Wij zijn geïntereseerd in de Weinsberg Pepper. Ik wil graag weten of van de zitgroep een 3e bed te maken is en of dit dan ook nog redelijk comfortabel is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.
Groetjes Anja
Ik heb een Weinsberg Pepper bouwjaar 2019, met nog een dwarsgeplaatst 2p bed achterin. Bewust voor gekozen omdat daardoor de woonruimte voorin groter was met extra stoel. En met die indeling heb je voorin ook een officieel extra bed. Was even puzzelen hoe die op te klappen, maar uiteindelijk vonden we onder het matras van het 2p bed de verbindingsplank die nodig was. Tja, je kunt er op slapen, maar een vakantiebed voor meerdere weken is het zeker niet. Ik heb ook een zelfgebouwd opbouwstuk gezien in deze Pepper waarmee er zelfs een 2p bed van dat derde bed te maken was. Dacht ik eerst aan om ook zelf te maken, maar uiteindelijk gebruiken we de camper eigenlijk maar met z'n tweeën. De kinderen gebruiken hem mogelijk ook, maar de kleinkinderen slapen dan in een snel bijzettentje. Overigens heb ik het idee dat modellen met dwarsgeplaatste bedden niet meer worden gemaakt. En de huidige modellen geen 3e bed meer bieden. Tenzij je zelf iets handigs bedenkt.

V.w.b. die discussie over Fiat Ducato of Peugeot motor. Wij hebben dus de laatste, 163 PK, en die loopt geweldig. Al heel wat steile wegen bedwongen. OK, je moet adblue tanken, maar jeetje, dat is 1 x per jaar hooguit (een volle tank gaat bijna 10.000 km mee). En meestal zal de dealer het doen bij onderhoud. Dat spul is werkelijk overal te krijgen, dus mocht de tank onverhoeds toch leeg dreigen te lopen, afslag eerste de beste benzine station. Tenzij je misschien de Zijderoute of zo gaat doen. Maar dan komt er wel iets meer bij kijken.

V.w.b. die "smalle" douche: we zijn in juni en augustus/september van dit bizarre jaar toch nog weg geweest met de camper. Nederland, stukje Duitsland. In juni waren de campingdouches nog dicht en moesten we voor het eerst gebruik maken van de douchecel. Smal? Alles is relatief, hangt ook van je eigen omtrek af.... Wij hebben uitstekend gedoucht. Ergo: toen de publieke douches weer open gingen zijn we blijven douchen in onze camper. Wel zo hygiënisch eigenlijk. En geen gesjouw meer met al je badspullen naar een gebouw waar de modder van je voorganger nog op de douchevloer kleeft. We gebruikten ongeveer 20 ltr water per douchebeurt. Dus je watertank trek je echt niet in een keer leeg. Wel lekker als je een afvoerput op je plek hebt. Slang (paar euro bij je kampeerwinkel) op de afvoerpijp koppelen, naar de afvoerput leiden, kraan vuilwatertank openen, verder geen omkijken meer naar. Maar met een Fiamma tank, relikwie uit onze caravantijd, kun je je vuilwatertank ook prima legen. ongeveer 3 x vullen en lopen naar de afvoerput. Dit als je langer op een camping blijft. Blijf je overal relatief kort dan red je het wel tot de serviceplek.

Nederland was voor de afwisseling best weer eens leuk, maar mensen, wat zullen we blij zijn als we de camper weer echt kunnen gebruiken waar die voor bedoeld was. Weken trekken door de laars van Italië, Lissabon eindelijk eens over land bezoeken, de Noorse Lofoten bewonderen, muggen meppen aan de meren van Zweden. Zucht.... even wachten nog.
peppercar
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 20 nov 2020, 11:45

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door peppercar »

m motorhomes in Tielt heeft ervaring met ombouwen dinette tot 1 pers bed.
hawi
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 21:39

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door hawi »

Goeden dag,

Wij hebben sinds kort een nieuwe Camper en wel een Weinsberg Pepper 2020 met Peugeot motor 160 PK

Wat mij opvalt en waarschijnlijk meerdere is de deur van het Toiletcompartiment aan de buiten kant Of het ligt aan mij maar ik kan deze deur bijna niet sluiten en werkelijk een domme sluiting Wie heeft daar meer ervaring mee Ik zou dat graag willen weten of dit normaal is Anders kan ik dit bij mijn dealer reclameren dat de sluiting defect is of niet of nauwelijks dicht kan Na 6 keer of meer lukt het soms.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@Hawi,

Bij de Weinsberg Carasuite van 2019, hebben wij het ook "een beetje" ervaren.
Nu na cassette terug plaatsen, eerst deur op slot, dan deur dicht en handle indrukken.
Het is een 2 scharnieren en 1 slot helaas, niets onder en boven en ja het lijk of deur "krom" is.
Wij hebben het aangenomen als het hoort zo, maar bij een volgende service beurt zal ik het toch aan kaarten bij dealer.

blijf gezonde - groeten Jaap
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door camilo »

Toevallig liep ik een week of vier geleden een Weinsberg dealer binnen. Eigenlijk was ik op zoek naar een campingtafeltje maar mijn aandacht werd getrokken door een Weinsberg integraal. Aangezien die sensationeel goedkoop zijn (lijken?), zeker in vergelijking met mijn Hymer Integraal, die 14 jaar geleden al zo'n 15.000 euro duurder was, toch even goed bekeken. Ik speel al wat langer met het idee van een nieuwe integraal, maar dan een met een automaat en airbags. Op het eerste gezicht leek die Weinsberg heel wat, maar met een Hymer-oog bekeken straalde de armoede er van af. Maar wat me vooral opviel was het kraken van het interieur, elke stap gaf een kraakgeluid, echt uit het interieur, niet uit de vering of zo. Het is kennelijk toch een geval van "alle waar naar zijn geld". Aan de andere kant, misschien was het kraken iets exemplarisch of verdwijnt dat gekraak met het gebruik.
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Basher »

Hebben een "Pepper" op Peugeotbasis van 2019, maar het sluiten van het cassetteluikje is bij ons geen probleem.
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Geert Huizing »

camilo schreef:
do 03 dec 2020, 11:54
Op het eerste gezicht leek die Weinsberg heel wat, maar met een Hymer-oog bekeken straalde de armoede er van af.
Zo dan, wat een arrogantie zeg. :shock:
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@Geert Huizing,

Ach wij zijn met onze Weinsberg zeer tevreden, er zal overal en altijd iets zijn.
Wij hebben in verhouding kaal ook veel geld betaald, en met de extra´s die we genomen hebben nog veel meer.
Wij genieten van ieder moment dat we onderweg en op plaatsen zijn, zijn tevreden met wat we hebben en weten beiden waarvoor we gewerkt hebben.

Die mijnheer heeft een Hymer, die de Weinsberg afkraakt heeft het licht gezien ook goed, en wij hopen "hij leefde nog lang en gelukkig ".
Maar lees ik nu in de tijd dat ik op forum zit onder een naam afschrift " Nooit meer een Hymer " (Niet de man die het slechte commentaar schrijft), blijkt dat er ook aan die ook wat mankeren kan.

groeten Jap van Duijn
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Geert Huizing »

@Jaap,

Bij elk campermerk win je wat en laat je wat, ook bij Weinsberg, Hymer, en ook bij onze Burstner, maar zolang je tevreden en blij bent met je camper is het toch prima. Ik vond het alleen ongepast dat er zo werd geschreven, vandaar mijn reactie.
Groet,
Geert
Plaats reactie