Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 875
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Basher »

Wij hadden ze voor en achter op de Burstner (Fiat) en dat scheelde een hoop aanslag/vuil op de zijkant.
En inderdaad voor de Weinsberg (Peugeot) past de Fiatversie niet.
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Maarten 7
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 06 dec 2020, 17:43

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Maarten 7 »

Ik zou ze inderdaad willen plaatsen vanwege het opspattende water. Heb gelezen dat dit nadelige gevolgen kan hebben voor het elektrische opstapje en eventueel de bodem vanwege steenslag.

Maar ik zie eigenlijk alleen Peppers zonder spatlappen, dus wellicht is het ook niet nodig?
vespaman

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door vespaman »

Spatlappen zijn niet verplicht, maar scheelt wel een hoop vuil aan de zijkant en zeker de onderkant van de auto.
Geen idee hoe het gaat passen bij de nieuwe Fiat opbouw door de zijskirts die er standaard op zitten. Heb nog een setje liggen, ga het straks wel merken of het gaat passen.
Achterzijde is ook handig voor het opspatten van vuil en water tegen de opbouw. Het is een kwestie van "geloof" erin hebben. Merk zelf dat het veel minder smerig wordt. Maar ik ben ook extreem zuinig op mijn spullen, moet er veel te hard voor werken.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Klinkt goed.
Als je het voor elkaar gekregen hebt, dan zie ik de foto's graag tegemoet. :hug:
Zien is geloven :-B
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Ik heb regelmatig een bijdrage geleverd en lees zo nu en dan weer de nieuwe berichten. Dat blijf je doen als je een Pepper hebt :wink: . Helaas, heel veel en vooral ver zijn we er in het afgelopen rampjaar niet mee gekomen. Hopelijk 2021 de grenzen weer echt open. Recent met oud en nieuw de camper nog even gebruikt om met de hond een vuurwerkvrije zone op te zoeken. Mooie gelegenheid om de verwarming (e-Truma) eens goed te testen. Nou, die deed het. Zo'n e-versie (dat hij deels ook op electra werkt) is dan wel een meerprijs, maar het spaart heel veel gas. Aanrader dus. Ik lees de nodige bedenkingen over kwaliteit, krakende vloeren, kromme deuren, of Peugeot motoren wat zijn etc. Toegegeven, ook wij hadden wat aanloopprobleempjes. Maar die zijn allemaal keurig verholpen door de dealer. En het betrof met name de apparatuur (zoals die Truma...), exact dezelfde die ook in Hymers etc. wordt geplaatst. En ik heb van andere campereigenaren dezelfde verhalen gehoord over andere merken. Belangrijk is dus gewoon het hebben van een goede dealer, die bij gebleken problemen meteen helpt. Wij hadden die, en dat zullen de meeste wel zijn toch? Voor de rest kunnen we enkel genieten van onze Pepper en hebben we nergens het gevoel dat we iets missen, of ons moesten ergeren, of anders hadden moeten doen. En ik kan de lezer verzekeren, we hebben in de aanloop naar de koop werkelijk honderden campers bekeken en tientallen modellen uitvoerig bestudeerd en vergeleken. Ook veel duurdere merken, wij hadden de luxe ook daarvoor genoeg budget te hebben. Maar de veel mooiere interieurs vertaalden zich meteen in gewicht.... Hield je nauwelijks over voor belading tenzij je weer je C1 rijbewijs zou halen en de maximum massa liet verhogen. Of je kwam op slagschepen uit, waarmee het toeren door Italiaanse bergdorpjes weer zenuwslopend zou worden. Een camperbus was voor ons echter weer te krap. Alles afwegend kwamen we bij de Pepper uit. Onze keuze, en ik begrijp volkomen als anderen liever op andere modellen vallen. Daarmee is de Pepper echter niet de mindere.... Voorbeeld uit de praktijk: er kwam een - ook al nieuwe- Laika naast ons staan. De luxe spetterde eraf. Leren stoelen en bank, notenhout, dat werk. Prachtig. De eigenaar stond in de loop van de dag geïnteresseerd naar onze elektrische vouwfietsen op de trekhaak te kijken. Wat dat allemaal woog? Hoezo? Nou, hij had een groot probleem. Hij moest vreselijk inleveren op de belading. Een trekhaak ging al niet en zijn elektrische fietsen waren ook te zwaar. Hij ging al over de 3500kg heen met bijna niets. En hij kon het maximum gewicht slechts laten verhogen tot 3650 kg. Dat zette geen zoden aan de dijk en dan moesten ze ook nog voor hun C1 rijbewijs gaan. Toen ik hem liet zien wat wij allemaal nog aan luxe op de Pepper konden laten zetten (trekhaak, E&P hydraulische levelers, gas crash installatie etc) en alles nog ruim onder de 3500kg hielden liet hij een heel diepe zucht. Tja.... en daarom hebben wij de Pepper.
vespaman

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door vespaman »

Voor iedereen die de Pepper maar een B-keus vindt. Zie bijgaand filmpje op Youtube. De meest verkochte nieuwe camper in NL is toch echt de Weinsberg Pepper editie. Kennelijk valt hij goed in de smaak bij het publiek en niet alleen in NL....

https://youtu.be/ae9upemt7lk
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door de Viking »

Weinsberg Pepper MF 2020 De meeste verkochte halfintegraal camper van NLD met frans bed indeling

https://www.youtube.com/watch?v=BX8fSoflSyM
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Albert-K schreef:
vr 08 jan 2021, 11:37
Ik heb regelmatig een bijdrage geleverd en lees zo nu en dan weer de nieuwe berichten. Dat blijf je doen als je een Pepper hebt ...

... liet hij een heel diepe zucht. Tja.... en daarom hebben wij de Pepper.
Ongelooflijk: Dit verhaal hadden wij kunnen schrijven! Tot op de letter (bijna) exact zoals het met ons is gegaan. Alleen stond er geen Laika naast ons, maar een Hymer.... :lol3:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door CaradoT135 »

Hoe zwaar is de camper als deze vakantieklaar is?
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Dit is wat wij (globaal) meenemen:
Fotoapparatuur, 2x elektrische fiets, airfryer, laptop en iPad, keukeninventaris incl skottelbraai, bergwandelspullen, 2x alu gasfles, 2x hydraulische rik, eten voor een week (volle koelkast), flessen wijn en bier uiteraard, voldoende kleding, schoenen, toiletspullen,
En dat alles voor 2 personen.
Verder nemen we ook een volle watertank mee (120 L staat me bij) want we willen graag vrij staan, en we vertrekken wel met een lege grijswatertank (dat dan weer wel).
Alle fysieke boeken hebben we vervangen voor 2x Koboreader :-) en we hebben ook één zonnepaneel (120 Wp) en een 2000A sinusechte omvormer (heb ik vast gemonteerd met een eigen stopcontact). Verder heb ik nog een gereedschapskoffer met de noodzakelijke spullekes erin. En nog wat allerhande kleine dingen om te camperen, zoals iedereen die heeft.

We komen dan bij elkaar op 3.386 kg. We hoeven dus niet na te denken of we wel overladen zijn als we toch nog wat mee willen nemen (aardappelen bijvoorbeeld :lol3: )

Netjes toch?
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door CaradoT135 »

Keurig!
Dillennet1
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 6:15

Niet model Ducato



Bericht door Dillennet1 »

Goedemorgen,

Even voorstellen, mijn naam is Karel Grasmeijer. We hebben nu 4 jaar een oude Knaus integraal waar we heerlijk mee rondgetoerd hebben. Het is een vierpersoons camper en onze kinderen zien er niet is :(. Daarom hebben wij besloten om over te stappen naar een Weinsberg Caracompact Pepper 600 MEG.

Wij hebben met de kerst d nieuwe Caracompact Pepper besteld en onze oude Knaus ingeruild. Gisteren werd ik door de dealer gebeld of het een probleem is voor ons dat we een geheel nieuw model Ducato als bus krijgen voor de Weinsberg. Specs had hij nog niet, alleen dat de wagen meer passieve veiligheid heeft en een geheel nieuw uiterlijk. Wij hebben geen keus omdat het huidige model niet meer gemaakt word tegen de tijd dat onze bestelling geleverd wordt.

Weet iemand hier iets van de nieuwe specs en misschien een foto. ik vind alleen een vaag getekende impressie.

Ik hoor het graag.

Vriendelijke groeten,

Karel Grasmeijer
Bijlagen
Ducato-2021-2022-169FullWidth-80499830-1752805.jpg
Ducato-2021-2022-169FullWidth-80499830-1752805.jpg (138.87 KiB) 507 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Kroppie »

ik denk dat Fiat nederland u heel veel kan en misschien ook wel wil vertellen over het nieuwe model, als zij dat niet kunnen of willen dan heeft een ander waarschijnlijk ook geen gegevens, succes.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Bob Diesel »

Wat denk je hier van :wink:

.
BEDCC97A-5D37-4258-BC17-AB6D6237830E.jpeg
BEDCC97A-5D37-4258-BC17-AB6D6237830E.jpeg (153.75 KiB) 486 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie