Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 875
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Basher »

Wij hebben eerder 13 jaar een Bürstner gehad en nu dus een ruim jaar de Weinsberg.
Beide zeer tevreden over. Kwaliteit mankeert in ons geval niets aan.
Ben ik zeker een simpele ziel, ondanks het feit dat we al heel veel campers hebben gezien en toch geen andere willen :-B :hug:
Zelf bewust de keuze gemaakt.
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Zadowolony »

Ik heb een hymer (bus), maar ik zie heus wel dat ook hier niet alles perfect is.

Heb ook jaren in een een Mercedes gereden, die heb ik weg gedaan omdat ik de garage zo arrogant en de automonteur chirurg tarieven rekende (eerst lease auto van de zaak en had ik het niet in de gaten, later particulier ).
Rij nu in een Opeltje Karl en dat rijd ook lekker.
Past ook beter in de portemonnee nu er niet meer gewerkt wordt
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door camilo »

Kennelijk kwam mijn reactie verkeerd over. Ik bekeek de Weinsberg met een welwillende blik, zo van "zou dit mijn volgende camper kunnen zijn". Maar het kraken van het interieur bij het belopen van de vloer in een gloednieuwe camper, in de showroom, was voor mij het niet te missen signaal dat dit 'm nooit zou worden. Wie met een Weinsberg-oog een Hymer, of Carthago, of Frankia bekijkt ziet waar die pakweg 20.000 euro prijsverschil vandaan komt. Alle waar naar zijn geld. Zelf denk ik dat "goedkoop" later "duurkoop" blijkt te zijn geweest.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Eura1 »

camilo schreef:
vr 04 dec 2020, 9:44
Wie met een Weinsberg-oog een Hymer, of Carthago, of Frankia bekijkt ziet waar die pakweg 20.000 euro prijsverschil vandaan komt. Alle waar naar zijn geld. Zelf denk ik dat "goedkoop" later "duurkoop" blijkt te zijn geweest.
Sommige mensen zien dat , anderen of leken in de camperwereld niet . Ga kijken aan de fabrieken van Carthago of Frankia of Hymer of Morello of ...
Overal is er een wachtlijst om herstellingen uit te voeren , al dan niet fabrieksfouten . In duurdere modellen zie je niet altijd waar die meerprijs in zit , motor , chassis , uitrusting ..... . Wat niet wil zeggen dat het plezier bij een “ low budget “ klasse minder is dan bij een duurdere versie .
Grtz
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door de grebbe »

Tja, wij hebben sinds maart een Pepper, ik kan dansen springen en op mijn kop staan maar er kraakt en piept helemaal niets. En over het luikje van de toiletcassette; een klapje boven en onder met de muis van je hand en hij zit dicht, wen er maar aan dan stoort het je ook niet meer. :wink:
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

Ja De Grebbe.

Omdat het zo ter sprake kwam noemde ik dus het toilet luikje.
Ben mij daar vandaag in gaan verdiepen en wat blijkt een en ander is af fabriek niet geheel juist gemonteerd.
Niet wachten op dealer, maar nu zelf gecorrigeerd en ook daar dus geen last van.
We hebben verder totaal geen kraken en piepen gehoord - we dragen wel beiden EEN hoor apparaat.
En om nu de camper een "low budget " te noemen met prijs van 108000,= € dat vind ik toch wel ver gaan.

Maar het zal wijselijk en wenselijk zijn dat deze discussie - die nooit tot een einde komt - af te sluiten, met de woorden:

"mag een ieder die met zijn verdiende geld een voor haar en hem gelukkig zijn met de aanschaf en laten we allen, echt allen hopen dat we een volgend jaar meer met ons bezit naar tevredenheid weer op weg kunnen". amen.

groeten Jaap
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lassche »


Eura1 schreef:
camilo schreef:
vr 04 dec 2020, 9:44
Wie met een Weinsberg-oog een Hymer, of Carthago, of Frankia bekijkt ziet waar die pakweg 20.000 euro prijsverschil vandaan komt. Alle waar naar zijn geld. Zelf denk ik dat "goedkoop" later "duurkoop" blijkt te zijn geweest.
Sommige mensen zien dat , anderen of leken in de camperwereld niet . Ga kijken aan de fabrieken van Carthago of Frankia of Hymer of Morello of ...
Overal is er een wachtlijst om herstellingen uit te voeren , al dan niet fabrieksfouten . In duurdere modellen zie je niet altijd waar die meerprijs in zit , motor , chassis , uitrusting ..... . Wat niet wil zeggen dat het plezier bij een “ low budget “ klasse minder is dan bij een duurdere versie .
Grtz
https://www.youtube.com/channel/UCUTR6S ... 40kIQu--OQ

Voorbeeld van een splinternieuwe Carthago waar van alles mis mee is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Eura1 »

@ jaap van duyn ,
Ik heb dus niet geschreven dat deze Weinsberg een low budget camper is hoor , ik heb het over de “goedkopere “ klasse ( welke dat zijn mag/kan je zelf in vullen) . Ik wil gewoon zeggen dat het plezier in die reeksen daarom zeker niet minder is . Thats all
Grtz
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door CaradoT135 »

Eura1 schreef:
vr 04 dec 2020, 19:44
@ jaap van duyn ,
Ik heb dus niet geschreven dat deze Weinsberg een low budget camper is hoor , ik heb het over de “goedkopere “ klasse ( welke dat zijn mag/kan je zelf in vullen) . Ik wil gewoon zeggen dat het plezier in die reeksen daarom zeker niet minder is . Thats all
Grtz
Het is maar net wat erger is, een Weinsberg een budget noemen of Weinsberg een camper waarvan de armoe af straalt. Het eerste klopt deels, Weinsberg zit wat prijzen en afwerking betreft in het lage Knaus segment. Daar is ook niets mis mee, alle waar naar zijn geld. Echter die armoe opmerking is een minder gekozen woordkeuze wat je niet had hoeven en moeten doen.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Eura1 »

Zucht ......
grtz
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door de grebbe »

jaap van duijn schreef:
vr 04 dec 2020, 17:31
Ja De Grebbe.

Omdat het zo ter sprake kwam noemde ik dus het toilet luikje.
Ben mij daar vandaag in gaan verdiepen en wat blijkt een en ander is af fabriek niet geheel juist gemonteerd.
Niet wachten op dealer, maar nu zelf gecorrigeerd en ook daar dus geen last van.
Hier ben ik nu wel nieuwsgierig naar, als ik het zelf niet kan dan ga ik ermee naar de dealer, die verhuurt ook Peppers kan hij de modificatie bij mij doen en bij zijn eigen wagens.
grt. Martien
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@De Grebbe,

Hoe komt iets naar voor en wat doe je er aan.
Je bemerkt het als je op pad bent en je na 2-3 dagen de container legen gaat.
Schrijf op volgende beurt doorgeven.
Ja we moeten wel 45 km heen en terug dus je gaat niet effe.
Natuurlijk zoveel beurten heb je nou ook weer niet met 14000 km op teller sinds 24-05-2019 behalve garantie puntjes, uitbreiding van pakket met airco.
Dus vergeten.
Dan kom je op 't forum, die ik vind vertoning van een Hymer liefhebber, een forummer tegen die jouw trotse bezit en met en belast zwaar verdiend geld betaald heeft, dan ineens schrijf je toilet luikje PATS, daar wacht ik niet op met dealer, kijk zelf nu zeker tijd zat, nu ik met pensioen ben.
Wat bleek rubber in het luikje zat niet doe op zijn plaats, nogal een vreemd gevorm model, dit nu goed gemonteerd, sileconen erop en alles perfect.
Gelijk alle deuren en luiken maar ingespoten.
Zo zit het dus, nu hebben we klein kladblokje waar we opschrijven wat we nodig hebben, nodig moeten doen en nodig uit de camper halen :) met 70 jaar vergeet je wel eens iets naar het schijnt.

groeten Jaap
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door de grebbe »

Bedankt Jaap, ik zal er eens naar kijken, briefje op de koelkast want ik onthoud ook nooit wat ik vergeten ben :crazy:
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Als je bij de camperfabriek bent geweest dan zul je merken dat héél erg veel DEZELFDE materialen gebruikt worden voor alle merken die die fabriek maakt. Zo zie je dezelfde materialen die voor een Weinsberg gemaakt worden als voor een Knaus.
Ik zelf vind het altijd fascinerend om bij een auto-fabriek een bezoek af te leggen. De bijna militaristische discipline die daar heerst om zo efficient mogelijk te werken. Dat is werkelijk een eye-opener.
Zo ben ik ooit eens bij een VW- en Skoda-fabriek geweest. Toen ik in Praag bij de Skoda fabriek was, schrok ik van de enorme hoeveelheid zelfde materialen als die bij een Volkswagen werden gebruikt... De gids vertelde ons het volgende: het is voor een fabriek de grootste besparing door zoveel mogelijk dezelfde materialen te gebruiken. En Skoda (en Seat en Audi) en Volkswagen kennen dezelfde eigenaar.
Toen ben ik eens nagegaan: Dit geldt natuurlijk ook voor camperfabrikanten!

Dus als men denkt dat men bij een Knaus betere materialen gebruikt als bij een Weinsberg, dan kan ik zeggen dat dat niet zo is.
Hoe kan het dan dat een Weinsberg zo maar 10.000€ goedkoper kan zijn? Vaak ligt het hem in de details van afwerking. Als je een Knaus van binnen bekijkt ziet die er echt anders uit als bij een Weinsberg.
Maakt dat de Weisnberg slechter? Nee, dat denk ik niet. De sfeer is alleen anders als bij een Knaus.

Men koopt dus een Weinsberg omdat die goedkoper is, met de daarbij horende sfeer. Lijkt mij. En als je die sfeer niet leuk vindt, ga je elders shoppen.
Zo simpel is het.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie