Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door gjvonk »

Ik weet niet of het wel aan te merken is als constructie fout: in de handleiding van onze Pössl is echt vermeld dat de dakluiken en vensters gesloten en vergrendeld moeten zijn tijdens het rijden...het is kunststof.

Zelfs onze Maxxfan sluit ik, omdat ik het apparaat niet voldoende vertrouw in combinatie met de hoge snelheden en smalle wegprofielen van onze EU wegen: het apparaat is ontworpen voor de US markt: 60 miles/hour en 2 baans wegen met rijstrook breedten waar in de EU een 2x2 baans weg op wordt neergelegd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door PaulBng »

In mijn camper zat een sticker waarop stond dat ik niet mocht rijden met de voorruit blindering dicht


Paul
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FrankJC »

Een goed advies....... :thumbup:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door seth_space »

@hawi, wat die kk piep betreft.
Staat de kierstand niet ingeschakeld?
Bij domestic is er een stand waarbij slotplaat in kastwand stukje uitsteekt. Kun je naar achteren schuiven. Is bedoeld om kk te ontluchten bij stalling.
Even gebruiksaanwijzing goed lezen.
Of kijk dit filmpje vanaf 1. 00minuut
https://youtu.be/H3Gm9TJSepE
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

@Hawi: Is het hele raam eruit gegaan, inclusief sponning? Dus zit je alleen nog naar het dak te kijken?
Of is alleen het raam eruit gegaan en zit de sponning er nog in?
In het eerste geval mag je de dealer (en Weinsberg) ter verantwoording roepen over de slechte constructie (het inbouwen), in het tweede geval mag je de dealer (en Weinsberg) óók ter verantwoording roepen alleen zal die de garantie terugleggen bij de leverancier van het raam (Heki?).
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kampertjes »

Wat Vonk zegt klopt, je mag nooit met dak open rijden, daar zijn ze niet voor bedoeld. Caravanners vergeten ook wel eens en dat vaak ook niet goed af.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door CaradoT135 »

Niet alleen caravaners, zag vanmorgen op de autobahn een camper met alle dakluiken wagenwijd open rijden en de schotel was ook niet platgelegd.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door PaulBng »

Die heb en vast een probleem met de remmen. #flaps


Paul
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Beste Pepperaars, iemand toevallig al op wintersport geweest met de Pepper? Probeer in te schatten wat het verbruik zal zijn aan gas, maar voor de Pepper kan ik dat niet vinden. Nou ja, één vaag Duits Youtube filmpje daargelaten waar gehint wordt op 4 dagen per 11 kg fles. Maar die stookten ook hun koelkast ermee. Al hetgeen ik op het web hierover lees is van campers in het algemeen en de commentaren variëren van 1 x 11 kg fles per dag tot een halve 11 kg fles per week.... Veel wartaal dus, al zal het type camper en het weer zeker meespelen. Met 11 kg fles bedoel ik 11 kg propaan vulling, niet de standaard groene flessen van 11 kg bruto, met 5,9 kg vulling... Zoek enkel antwoord over ervaring met de Pepper, en niet over inbouw LPG, dieseltank, gasnetwerken op campings, andere merken, tips om je hele camper te verbouwen en wat al niet meer. Ook interessant, maar daar ga ik niet aan beginnen. Moet trouwens nog die grote 11 kg flessen kopen, ga ervan uit dat die erin passen. Volgens Weinsberg/Knaus zijn de gaskasten gemaakt voor 11 kg flessen, "maar de 5 kg fles past er ook in". Test het eerst veiligheidshalve wel uit bij de dealer. Overigens verklaart dat antwoord van Knaus waarom een vastgesjorde 5 kg fles slechts rust op een van de beide vloerrubbers.... Dat leek me een rare fout, maar is dat blijkbaar niet. Die rubbers zijn geplaatst voor de grote fles. Hoor graag.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Huub56 »

Zal veel afhangen van de buitentemperatuur en de stookbehoeft die je zelf wilt er zijn er die bij 18 graden het warm genoeg hebben ander pas bij 22 graden. Neem aan dat er een truma in zit en die zit in de meeste andere campers ook dus daar zal het verschil niet in zetten. De isolatie zal niet veel anders zijn als bij andere half integraals.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@AlbertK,

We hebben de Weinsberg Carasuite. Ik denk dat we mogen vergelijk trekken, de Carasuite is wat luxer en ja duurder wat meer snufjes.

Je vraag over gas verbruik is mooi, maar geen mens kan je een zinnig antwoord geven reden:
Wanneer - welk jaar getijde - welke buiten temperatuur dag/nacht - hoeveel personen - komen ski kleding en zo ook in camper - douchen in de camper of niet - afwassen - koken en de koelkast ook op gas?
Onze ervaring van de laatste 30 jaar plus, is met caravan en nu met camper, verbruik van Elektra 21,15 € en Gas 87,55 € we hebben in de nacht min 12 Gr. C. gehad paar dagen en moesten snel terug naar huis op 08-03-2020 (Corona Italie ging op slot).
Dus laat op de camping je elektra verbruik zo min mogelijk zijn en gebruik waar mogelijk gas, wij laten wel altijd beiden aansluiten zodat we back-up hebben. En op gas verwarmen vinden wij veel meer warmte geven als op elektra.

Maar je keus en voor niets gaat de zon op, die proberen wij wel mee te pakken maar in december is dat minder.

grtn Jaap
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kampo »

Albert-K schreef:
di 26 okt 2021, 16:28
...Nou ja, één vaag Duits Youtube filmpje daargelaten waar gehint wordt op 4 dagen per 11 kg fles. Maar die stookten ook hun koelkast ermee. Al hetgeen ik op het web hierover lees is van campers in het algemeen en de commentaren variëren van 1 x 11 kg fles per dag tot een halve 11 kg fles per week.... Veel wartaal dus,...
Nee hoor, dit zijn juiste verbruiks waardes. Het gas verbruik hangt namelijk vooral af van de gebruiker en het weer. Niet echt van de afmetingen of de indeling. Weinsberg of ander merk.
Bij slecht weer zit je wel eens de hele dag binnen en gaat het gasverbruik explosief stijgen. Bij mooi weer ga je overdag skiën en zet je de gaskachel misschien helemaal uit gedurende meerder uren.
Dat verklaart een gasverbruik van 11kg per dag (dat is wel veel hoor) tot 11kg per week.
Volgens mezelf kan je gas verbruik in het koude seizoen oplopen tot een orde grote van 3 stuks 11kg flessen per week maar veel meer is eerder uitzondering. De 3de fles is onaangenaam want daarvoor is er geen plaats in de bun.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door PaulBng »

@Albert-K Je somt op wat je allemaal niet wil horen, maar er is iets wat wij wel willen horen...
Verwarm je op gas of op diesel?


Paul
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Beste allen,
Met dank voor alle bijdragen over het gas (want het is gas). Uiteraard begrijp ik, en wist ik al, dat er allerlei uiteenlopende situaties zijn en het verbruik dus erg kan verschillen. Het ging mij enkel om ervaring van iemand met de Pepper, liefst met een e-truma. En natuurlijk, zelfs dan zal de een alles giga extra geïsoleerd hebben en de ander niet of nauwelijks en is daar vast ook een groot verschil in. Maar laten we het hier maar bij houden. Met extra dank aan Kampo want die geeft wat houvast, naast die Duitse filmpjes. Ik ga het zelf maar ondervinden, in onze proefweek wintersport met de camper eind januari. Hou het gasverbruik en de omstandigheden heel goed bij straks in een logboekje, om goed in te kunnen schatten hoe we het met het gas moeten regelen op volgende wintersportreizen. Want we willen uiteindelijk met de camper trektochten maken langs kleinere skigebieden in Europa in de winter. Gelukkig kan die camping van de proefweek (Duitse) gasflessen leveren mochten we tekort komen. Gaat lukken. Inmiddels een ander issue aangeboord, de update van de (Pioneer) navigatie. Geheel ander onderwerp :)
Plaats reactie