Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken? Gevonden ondertussen wat ik zocht !

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken? Gevonden ondertussen wat ik zocht !



Bericht door des »

Ik probeer wat onderzoek te doen naar de verschillende types campers ,
om op die manier , naar de toekomst toe ; een eventuele camper aankoop te doen .

Wat zijn de voor/nadelen van een alkoof ?

wat zijn de voor/nadelen van een half integraal ?

Wat zijn de voor/nadelen van een integraal ?

wat zijn de betere merken , en welke type s van motor neem je best.

Alvast bedankt mvg

Whislist camper :

-Rijbewijs B
-Max 3 meter hoog.
-Achterwielaandrijving.
-integraal of half integraal.
-dubbele bodem.
-grote garage voor fietsen buitentafel,stoeltjes, vis gerei en diverse spullen.
-luifel voor de zonnige dagen of als buffer bij langere regenbuien bij een verblijf van meerdere dagen.
-Vast bed 2 personen , en mogelijkheid tot 4 personen.
-Krachtige motor om zonder veel problemen in de bergen te kunnen rijden, of vlot te kunnen rondtoeren.
Laatst gewijzigd door des op ma 26 mar 2018, 18:22, 5 keer totaal gewijzigd.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door annoh »

TS,
In diverse tijdschriften worden camper tests gepubliceerd. Daarnaast is er een Duits tijdschrift waar oudere campers beschreven worden. Heb je betreffende lectuur al tot je genomen?

Indien je je eigen voorstellings vermogen en google gebruikt dan denk ik dat je heel wat voor- en nadelen van de verschillende camper types kan opnoemen.

Succes met onderzoek.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door Toon »

Als de ontwerpers van alle merken dat wisten zou er uiteindelijk maar een model overblijven
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door Vertrokken2 »

Dat moet ik toch bestrijden. De ideale camper bestaat immers niet.
Wat voor de een ideaal is, bijvoorbeeld een omgebouwde Aldi touringcar, is voor de ander een horror. Die ander kruipt immers gezellig in zijn hefdakkie, wat voor die Aldi touringcar eigenaar weer een horrording is. Om maar twee extremen te noemen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
hymer1988
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 10 apr 2016, 21:11

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door hymer1988 »

Grotendeels gebaseerd op smaak en budget :D

De 1 wil meer bedden, de ander meer ruimte. Groter of kleiner raam, draaibare stoelen of niet... Het makkelijkste is te kijken naar je budget en in de categorien gaan ervaren wat het meest aanspreekt :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door AadenAnke »

Er was eens iemand uit 020 die de volgende wijze woorden sprak "Elk nadeel heeft zijn voordeel" zeker voor tipje campers gaat dat volgens mij op. Volgens mij moet je beginnen met je wensen lijstje te maken en daarvan een camper bij zoeken. Probeer er eerst een uit via verhuur of zo. Dat kan een kostbare teleurstelling voorkomen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door des »

Nu ja ,, wat kan ik zeggen,,,

Het moet beter zijn dan mijn caravan lmc 460D .

een beetje luxe wil ik wel, zo als een vast bed,luifel, fietsenrek of grote garage .
op doorreis moet je met 4 kunnen slapen indien nodig .

wat ik bijvoorbeeld meende te hebben gelezen, is dat een alkoof , veel wind pakt, niet zuinig rijd ,meer peyage en zo van die dingen ; een zonepaneel zou verloren kost zijn wegens niet rendabel, en een ingebouwde gps niet intresant wegens problemen met updates , dit als voorbeeld dan .

ik meende dat de info die ik tot hier toe heb gelezen links en rechts , dat een integraal een beter koop zou zijn,
maar wat is daar dan beter aan dan aan bv een half integraal .

zo van die zaken waar jullie negatieve en of positieve ervaringen mee hebben, zou ik graag te weten komen, zodat ik er rekening mee kan houden bij een aankoop.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door KTManiac »

Tja.... alle vragen die je stelt kun je eigenlijk alleen zelf maar beantwoorden.
Er is een reden dat er zoveel verschillende typen camper zijn, zoveel mensen zoveel wensen.
Voor mij is nu een buscamper ideaal, aan al 't andere zie ik alleen de nadelen. Parkeer het ding waar ik m'n personenauto ook kan parkeren en kom op schitterende plekjes (maar ook dat is persoonlijk) waarvan velen denken er een 4x4 voor nodig hebben om er te komen.
Maar ik heb geen idee wat ik over 10 jaar zeg, misschien heb ik dan m'n huis wel verkocht en ben 't halve jaar met een Concorde onderweg.
Op dit moment zou ik m'n 17 jaar oude LT nog niet eens willen ruilen tegen een nieuwe Concorde.
Maar goed, 10 jaar geleden kon ik me nog niet eens voorstellen dat ik 't rondtrekken met een campertje zo leuk zou vinden.

Waarschijnlijk is voor iedereen hier z'n eigen camper of campertje de ideale.
Alle andere hebben alleen maar nadelen.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door des »

Nu kan ik wel toevoegen, dat ikzelf bijna 51 ben , en mijn vrouw 44 ,
en het hondje moet ook mee , we willen stilaan beginnen toeren in plaats van op 1 bepaalde plaats te blijven staan , we willen kunnen dingen zien die je anders niet .
op onze leeftijd wil je wel een klein beetje luxe , maar het hoeft heus geen galabal te zijn,,, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door KTManiac »

We vallen in dezelde leeftijdscategorie dus. :-B
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door jpdejong »

Hoi,

Een ideale camper is voor ieder persoon verschillend.
Zo kan een model/uitvoering tegen vallen of juist iets wat je niet wilt toch heel meevalt.

Zo dacht ik dat de grote schuifdeur van de buscamper een groot nadeel was. Nu we hem hebben vind ik het juist wen groot voordeel. Als hij open staat zit je zowat buiten.

Ik denk dat het veel campers kijken is en na paar mee op pad geweest te zijn. Dan heb je misschien er 1 wat je bevalt/perfect is.

Jan-peter
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door des »

KTManiac schreef:We vallen in dezelde leeftijdscategorie dus. :-B
Jong van geest met hier en daar een kraakske , das wat ik nu ondervind, :wink:

ik hoef geen sateliet want via de smartfoon kan je internetten, en op de tv een dvd filmpje als het koud en nat is , dat moet wel kunnen snap je .

in elk geval wil ik geen zotte kosten doen, mijn zoon gaat niet meer mee die is 21 en mijn dochter is 14 en wil in een tentje slapen, maar onderweg ga ik heus geen tent uithalen .

dus de vrouw wil toch wel wat ruimte,, ik las dat vanaf 6 meter je blijkbaar meer tol moet betalen , maar die vind mijn vrouw dan weer te kort qua ruimte,,, hebben jullie geen gebrek aan ruimte?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door javanes »

Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nadelen van bepaalde types mobilhomes en/of merken?



Bericht door KTManiac »

des schreef: ik hoef geen sateliet want via de smartfoon kan je internetten, en op de tv een dvd filmpje als het koud en nat is , dat moet wel kunnen snap je .
Ow, die automatische schotel zat er op toen ik 'm kocht. Leuk, maar zou 'm niet missen.
Heb dan ook geen CD abonnement, kijk alleen soms 's BVN en FTA zenders. Meestal idd film vanaf de mediaplayer.
...dus de vrouw wil toch wel wat ruimte,, ik las dat vanaf 6 meter je blijkbaar meer tol moet betalen , maar die vind mijn vrouw dan weer te kort qua ruimte,,, hebben jullie geen gebrek aan ruimte?
Totaal niet, maar we hebben dan ook geen vast bed waardoor je een stuk meer leefruimte heb. Ook geen kinderen of hond. Wel elke avond effe bedje ombouwen dus, 2 minuutjes werk.
Idd, boven de 6 meter is fors meer tol (iig in Noorwegen) maar in een bus onder de 6 meter wil ik geen vast bed.
Zie ze vaak genoeg op beurzen en da's voor mij allemaal veel te krap.

M'n volgende wordt waarschijnlijk wel een bus met vast bed, maar dan wel een L3 Crafter of Sprinter. (heb nu een L2) Jammer van de tol dan maar da's voor mij (alweer persoonlijk) niet echt iets wat ik meeneem in de overweging. Ben geen half jaar onderweg en voor die 4 weken per jaar dat ik 'last' heb van die tol boeit me dat niet zo veel.
Laatst gewijzigd door KTManiac op do 04 mei 2017, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie