tips gezocht voor beginnende camperaar

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

hallo,

wij zijn dit jaar 2 welen in augustus van plan om voor het eerst een camper-vakantie te doen door europa.
echter merk ik wel dat het best lastig is om dit te plannen.
het verhuur van de camper is het makkelijkste gedeelte.
voor ons is de hele camper ervaring nieuw.
ik zoek daarom graag wat tips van ervaren campers mbt:

-waar rekening mee te houden.
-wild kamperen
-welke extra kosten moet je mee rekening houden?
-wat voor route is aan te raden?


ik hoop dat er iemand is die ons wat tips en info kan geven.

groet mike


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door de hoekies »

Ten eerste welkom
waar rekening mee houden ligt aan wat je wilt gaan doen .
Wild kamperen kan/mag op de aangewezen camperplaatsen in NL maar in andere landen gelden andere regels.
Geen wildkamperen mogelijk extra kosten van een camping.
route is aan te raden als men weet waar je naar toe wilt
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

Dank je wel!

We willen 2 weken rondreizen en mooie plekjes bezoeken en bij sommige plekken een dag of 2/3 blijven.
Zat zelf te denken Frankrijk/Spanje. Maar heb geen flauw idee wat haalbaar is in 2weken. Moet natuurlijk ook wel genieten.
Wildkamperen had ik zelf het idee: ergens in frankrijk naar bos/strand/Meer rijden en midden in de nature de kamper neerzetten voor 2 Dagen en dan weer verder. (Geen idee hoe dit werk).
Ook een indicatie hoeveel euro je zou kwijt zijn als je soms ergens wil overnachten met de camper om even tot rust te komen en te douchem etc.

Dank je voor de hulp.

Mike


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Transitje »

Als je ook nog een beetje van de omgeving wilt genieten lijkt Spanje te ver, wij doen er doorgaans drie dagen over om de Spaanse grens te bereiken en dan zijn we eigenlijk alleen maar op reis. Wil je ook nog hier en daar eens rondkijken en genieten dan zou ik het bij Frankrijk laten, voor Spanje zou je toch zeker drie weken moeten hebben. Of je moet er al van houden om een aantal dagen veel kilometers maken via de snelwegen, dat is eigenlijk jammer want dan mis je heel veel mooie omgeving en ben je veel duurder uit. Rustig rijdend over N-wegen, of de D-wegen, in ieder geval 'binnendoor' zie je veel meer en heb je ook nog eens de tijd om van je vakantie en de reis te genieten.
Voor ons geldt dat de reis het doel is en niet de bestemming. Ga vooral niet een te strakke planning maken, zie je onderweg iets dan ga je er van genieten.
Google eens op "Camperreizen" en dan op reizen in ongeveer de richting die je wilt. Lees een aantal van die verslagen en maak daarvan een mix voor jezelf qua doel en bezienswaardigheden onderweg.
Zo leer je ook veel over campings, en de prijzen ervan, en vrijstaan.
Veel plezier en een veilige reis. :thumbup:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door hurktoilet »

Even uit elkaar houden: wild kamperen en wild overnachten. In Frankrijk (en België en Spanje) mag je in beginsel overal overnachten waar je ook mag parkeren. Echter, je mag er geen uitstalling van maken, zoals op een camping, en die zeker geen dagen laten staan.
Qua douche: vermoedelijk zit die wel in je huurcamper. Evt betaal je op campings het daar gangbare tarief.
Tip: in een camper ben je vooral een trekker: je boodschappen doe je het handigst als je onderweg een supermarkt tegenkomt, dan hoef je er later op de dag niet naar te zoeken.
Nog iets: je komt in Frankrijk langs camperplaatsen genoeg (zie campercontact waar je je toilet kunt legen. Als je dat (pak 'm beet eens in de twee, drie dagen) onderweg doet, kun je 's avonds overnachten op een plek zonder voorzieningen.
Zie verder mijn pagina camperen in Frankrijk
Qua afstand: van die twee weken gaan al bijna twee dagen op om je canper op te halen, kleine instructie te krijgen, in te ruimen, uitte ruimen, schoon te maken en weg te ruimen. Dan kun je natuurlijk nog twee dagen nemen om een flink stuk naar het zuiden te rijden, maar dat lijkt me zonde van je tijd. Noord-Frankrijk heeft ook genoeg moois te bieden, van de kliffen aan de kust en de baai van de Somme, tot de wijngaarden van de Bourgogne en de bergen van de Vogezen en de Jura. Zie mijn pagina Franse streken.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

dank jullie wel. dan gaat het inderdaag frankrijk worden. en dan lekker 2 weken het land verkennen.
ik wil af en toe een nacht op een camping stoppen omdat we met 5personen zijn. dan kunnen we allemaal even op het gemakkie douchen.
is er toevallig een site waar routes staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Kroppie »

met 5 personen?, let dan bij de huur op het totaal toelaatbare gewicht van de camper, OOk in verband met uw rijbewijs.
bij controle word gewogen zoals u aankomt rijden, dus incl personen en alle spullen.
5 personen zonder spullen is al gauw +300kg!. VOOR een definitieve huur , wegen!, niet afgaan op leeggewicht en laadvermogen op papier (ook niet op de mooie blauwe ogen van de verhuurder.)


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Bob Diesel »

Weer een vakantie verklooid :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Kroppie »

een gewaarschuwd iemand telt voor 2, en verklooien doet eventueel wel een controle ambtenaar, niet de waarschuwer

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

Kroppie schreef:met 5 personen?, let dan bij de huur op het totaal toelaatbare gewicht van de camper, OOk in verband met uw rijbewijs.
bij controle word gewogen zoals u aankomt rijden, dus incl personen en alle spullen.
5 personen zonder spullen is al gauw +300kg!. VOOR een definitieve huur , wegen!, niet afgaan op leeggewicht en laadvermogen op papier (ook niet op de mooie blauwe ogen van de verhuurder.)


jos
dank je. ik heb een C rijbewijs dus dat zit snor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

niks verklooid haha. ik heb een C rijbewijs en een 6persoons luxe camper.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mikeista
Berichten: 21
Lid geworden op: za 21 jan 2017, 10:48

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Mikeista »

bedankt bob!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: tips gezocht voor beginnende camperaar



Bericht door Kroppie »

:cheers: , veel plezier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie