Gewicht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gewicht



Bericht door tonic »

Wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de regels te houden????
Babyboomers hebben altijd de mondvol over de jongere, die hebben overal schijt aan, houden zich nooit aan de regels. enz, enz, enz.
In deze discussies doen we hier vaak niet voor onder :D . We maken van een regel een kansberekening.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Gewicht



Bericht door Janpinz »

Omdat mss niet alle regels even logisch of acceptabel zijn?
Want nu doe jij net, alsof al die regel en wet makers heilig zijn.
Moet je eens aan de gemiddelde boer vragen..🤔😳
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gewicht



Bericht door tonic »

Met deze uitleg hoeft dus niemand zich aan geen enkele regel meer te houden.
Want ik kan elke regel wel onlogisch of niet acceptabel vinden. Daar is een woord voor: anarchie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gewicht



Bericht door Kroppie »

bij een controle komt men er vanzelf achter :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Wat ik wel vreemd vind is dat het verschil met een camper van 4 ton en 1 van 3 ton in het rijden nihil is. Alles is berekend op dat gewicht in beide gevallen. Alsof je eigenlijk alleen in een suzuki alto mag rijden en niet in een hummer, omdat dat laatste zonder het juiste rijbewijs wel erg gevaarlijk is. Toch wordt hier het onderscheid niet gemaakt in gewichtsklassen.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Als men nu een verschil maakt in beroeps en recreatieverkeer kan ik het nog volgen, maar alles wordt over 1 kam geschoren.
Pleasure is the path of joy
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Gewicht



Bericht door Premiumliner »

Persoonlijk vind ik 1000kg wel flink wat....

De ene gewichtsklasse geldt voor automobielen beneden de 3500kg en die andere voor daarboven :-B

Aangepast na terechte opmerking van Willemzon.
Laatst gewijzigd door Premiumliner op di 07 jul 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewicht



Bericht door willemzon »

Peter12 schreef:
di 07 jul 2020, 12:48
Als men nu een verschil maakt in beroeps en recreatieverkeer kan ik het nog volgen, maar alles wordt over 1 kam geschoren.
Ik vind wel dat je min of meer een punt hebt, alleen al op het gebied van theorie c1 wat ik heb moeten leren op het gebied van arbeidstijdenwet, vervoerswetgeving, belading enz hier zal de c1 camperaars nooit gebruik van maken.

En premimumliner ik vind dat je een compleet onterechte woordkeuze maakt.
Wij zijn allemaal volwassen mensen.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Gewicht



Bericht door seth_space »

Marco Polo schreef:
di 07 jul 2020, 11:47
Welke andere gevallen? ;-)

Alle!

Discussie is altijd het zelfde.

Inderdaad, bangmakerij en vergeten dat je met >3500 camper steeds beperkingen moet negeren om overal te komen en dus moet gokken dat je naast de veel hogere tol ook de nodige boetes kunt oplopen.

Spelletje kansberekening :-)

Moet je net zin in hebben ;-)
Precies de reden dat ik geen "C" camper wil. Product van beperkingen net zoals 3500kg campers met 150kg laadvermogen.
ik chargeer niet meer dan de gewichtsgurus hier met hun boetes :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Gewicht



Bericht door Gino608D »

seth_space schreef:
di 07 jul 2020, 13:58
[Inderdaad, bangmakerij en vergeten dat je met >3500 camper steeds beperkingen moet negeren om overal te komen en dus moet gokken dat je naast de veel hogere tol ook de nodige boetes kunt oplopen.
Wat jij doet is precies hetzelfde: bangmakerij. Je doet alsof je met een C camper heel veel nadelen hebt. Ik vind je argumenten sterk overdreven, alsof je met een C camper nergens kan komen zonder verboden te overtreden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gewicht



Bericht door Kroppie »

en zo houden we elkaar doodsbang :-B :bang: :mrgreen:, straks durft niemand meer iets ::S ::S

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gewicht



Bericht door tonic »

We willen gewoon teveel, groot, groter, grootst, lux, luxer, luxt. En alles op natuurlijk B rijbewijs.
Als dat niet kan dan gaan we schoppen tegen de regeltjes en willen we de grens opgeschoven hebben.
Maar we vergeten dat er dan weer een andere grens ontstaat. Dus het volgende schoppen zit er al aan te komen.

Het is helemaal niet zo moeilijk om aan de regels te voldoen. Maar tegenwoordig kunnen de mensen geen " Nee" meer horen.
En blijven we net als een kindje drammen tot we onze zin krijgen. En aan deze ziekte lijkt de laatste tijd half Nederland te lijden :shock:
Dus op naar het Malieveld!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Gewicht



Bericht door Gino608D »

Inderdaad, jezelf gewoon aan de regels houden en als die niet bevallen een land uitzoeken waar de regels je beter bevallen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Gewicht



Bericht door Marco Polo »

Ook daar zal er weer geschopt worden tegen grenzen.
Want sommige grenzen kosten geld als je je eraan wilt houden ;-)
Of gaan ten koste van je persoonlijke comfort.
En dan ga je calculeren en kansberekeningen maken, marges opzoeken, voor jezelf recht praten dat het alternatief, je aan de wet houden, onmogelijk is :P :D
Plaats reactie