Gewicht
Re: Gewicht
Het lastige is dat ik eigenlijk geen gewichten wil veranderen maar ik wil dat de juiste gegevens in de database van het RDW opgenomen. Het TTM is nooit 3500 kilo geweest.
Re: Gewicht
Het lastige is dat ik eigenlijk geen gewichten wil veranderen maar ik wil dat de juiste gegevens in de database van het RDW opgenomen. Het TTM is nooit 3500 kilo geweest.
- Bijlagen
-
- Dit typeplaatje in het camper gedeelte
- huidig typeplaatje (2).jpg (179.98 KiB) 894 keer bekeken
Re: Gewicht
Het Fiat type plaatje is al eens gewijzigd, je hebt een attest van Knaus waarin de gewichten bevestigd worden. Wat is nu het probleem? De RDW zal nu het kenteken aan moeten passen en gaat dat ook wel doen.
Aannemelijk is dat in het verleden het Fiatplaatje door Knaus gewijzigd is omdat het Knauseigenplaatje niet ingevuld is.
Is het een camper die gebruikt ingevoerd is geweest?
Maakt ook verder niets uit, stap met je papieren en verzoek naar de RDW.
Let op, zodra het kenteken gewijzigd is heb je rijbewijs C1 nodig.
Met overbelading rijden is een andere overtreding als rijden zonder geldig rijbewijs.
Aannemelijk is dat in het verleden het Fiatplaatje door Knaus gewijzigd is omdat het Knauseigenplaatje niet ingevuld is.
Is het een camper die gebruikt ingevoerd is geweest?
Maakt ook verder niets uit, stap met je papieren en verzoek naar de RDW.
Let op, zodra het kenteken gewijzigd is heb je rijbewijs C1 nodig.
Met overbelading rijden is een andere overtreding als rijden zonder geldig rijbewijs.
Re: Gewicht
Ik heb 2 typeplaatjes: eentje in de motorruimte (die afbeelding een paar reakties terug), deze is van Fiat. De 2e is er eentje van Knaus, bevindt zich binnen op de opbouw en vermeldt zonder wijzigingen het gewicht van 3850 kg. De RDW wilde ze beide zien.
Re: Gewicht
Dank jullie wel. Het wordt me wat duidelijker nu. En het lijkt ook geregeld te worden. C1 wordt aan gewerkt. Theorie is binnen en medische keuring bijna rond. Dan eindelijk lessen. Nogmaals, dank jullie wel.
Re: Gewicht
Succes en dat C1 valt wel mee hoor, theorie goed erin stampen.
Als je nu al met die camper rijdt zal het afrijden met een vrachtwagen wel mee vallen, even je ingeslopen slechte gewoontes afleren
Als je nu al met die camper rijdt zal het afrijden met een vrachtwagen wel mee vallen, even je ingeslopen slechte gewoontes afleren
Re: Gewicht
Ik wil je niet ontmoedigen maar dat afleren gaat lastiger dan aanleren hoor vooral goed en iets meer dan gewoonlijk kijken en zorgen dat je wielen (achter) goed in de baan komen en blijven. Is best te doen
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Gewicht
"Let op je uitzwaai!" Werd er bij mij wel ingestampt ja door de instucteur
Pleasure is the path of joy
Re: Gewicht
Eindelijk de afspraak bij de RDW gemaakt, was er met het coronagedoe niet eerder van gekomen. 27 mei wordt ie gekeurd. Ik ben benieuwd.
Pleasure is the path of joy
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Gewicht
Is dat raar? Nee, al lijkt het op het eerste gezicht van wel. Dat komt omdat twee assen die dichter bij elkaar zitten dan één meter gezien worden als één as. Op het kenteken van mijn tandemas autoambulance staat: "één assige aanhanger". Maar in dit geval moeten ook de laadvermogens vermeld worden en dan krijg je dit soort vreemde vermeldingen.
Re: Gewicht
En dan is er ook nog een stukje tekst in de WVW " een meervoudige asconstructie die door de directeur van de de RDW als tweevoudige asconstructie wordt aangemerkt" en dat kan in principe alles zijn
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Gewicht
Op de weegschaal er mee in volle vakantiebepakking en uiteraard de bewoners : As 1 1450 kg , As2 1050 kg en As3 915kg.de Jonckheer schreef: ↑zo 09 mei 2021, 19:13Is dat raar? Nee, al lijkt het op het eerste gezicht van wel. Dat komt omdat twee assen die dichter bij elkaar zitten dan één meter gezien worden als één as. Op het kenteken van mijn tandemas autoambulance staat: "één assige aanhanger". Maar in dit geval moeten ook de laadvermogens vermeld worden en dan krijg je dit soort vreemde vermeldingen.
Ik was nu vorige week woensdag bij Carsupport om de veerpoten voor compleet te vervangen door Carsupport comfort veerpoten, dus alles nieuw.
Op de weegschaal om links en rechtsvoor te meten ivm sterkte van de veren en mooi rechtzetten van de wagen. Links 3 cm omhoog en rechts 4.
Linksvoor 613 kg en rechtsvoor 714 kg. Dieseltank ruim half vol, geen water, geen personen in de wagen.
We hebben er toen we hem net hadden ook wel van alles aan gedaan om hem zo licht mogelijk te maken.
Leeg getrokken en alles wat we niet gingen gebruiken er af en er uit. We zijn met zijn tweeën dus 1 tweepersoonsbed is wel genoeg. Rondzit achter inclusief best wel zware tafel er uit en lattenbodem plus matras er in. Hefbed (hele constructie) voor er uit. Schotel er af en TV er uit. Aggregaat in stalen bekisting er onder uit en 40 liter benzinetank idem. Ik heb alles met een personen weegschaal gewogen wat er afgevoerd werd.
Daarna de kampeerspullen die te zwaar bevonden werden weggedaan en lichtgewicht teruggekocht. Maar het resultaat mag er zijn
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Gewicht
Vandaag naar de RDW geweest. Wat ik in eerste instantie wilde, alleen maximum massa verhogen naar 4.000 kilo kon niet. Dus nu moet ie ook van N1 naar M1 gezet worden. Dus moeten alle papieren weer naar de VRT toe. Keurmeester netjes voor me geregeld, zelf de order nog geplaatst met dezelfde formulieren. Nu dus weer wachten tot die afdeling een keer de tijd heeft om mijn aanvraag te beoordeeln.
Pleasure is the path of joy