Gewicht
Re: Gewicht
Heb een tolkastje voor half Europa, dus hoef nooit te stoppen voor de tolpoortjes. Kenteken staat geregistreerd, dus wat er op t kenteken staat, wordt afgerekend. Aangezien de camper onder 3 meter komt inclusief airco, is het sowieso klasse 2.
Pleasure is the path of joy
Re: Gewicht
Moet je trouwens een keuring aanvragen als de technische massa te laag is neergezet door de RDW of is een aanvraag voor opwaarderen van de toegestane maximum massa voldoende? Wie heeft hier ervaring mee?
Pleasure is the path of joy
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
- Zwerfsteen
- Berichten: 11131
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: Gewicht
Is het niet zo dat je met 3 assen op een Franse tolweg zowieso in een hogere klasse valt?
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op zo 31 mei 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
Re: Gewicht
Maar 3,5 t is voor ts ook voldoende. Nu nog maar 3480...bijladen tot 3600 kun je goed mee voor de dag komen.
Zeker met drie assen en een plaatje waarop 4000 staat + rijbewijs C
Zeker met drie assen en een plaatje waarop 4000 staat + rijbewijs C
Laatst gewijzigd door Janpinz op zo 31 mei 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gewicht
Vorig jaar 2x Disneyland op en neer en 2x klasse 2 afgerekend. Jaar ervoor Jura en ook klasse 2 afgerekend. Allemaal met het tolkastje van de anwb voor Italie, Frankrijk, Spanje en Portugal.
Extra: in november met de auto naar Disneyland geweest en toen was ik hetzelfde kwijt in dezelfde tariefklasse.
Extra: in november met de auto naar Disneyland geweest en toen was ik hetzelfde kwijt in dezelfde tariefklasse.
Laatst gewijzigd door Peter12 op zo 31 mei 2020, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Pleasure is the path of joy
Re: Gewicht
O nee, Jura was met een geleend tolkastje van mijn schoonmoeder
Pleasure is the path of joy
Re: Gewicht
Ik vraag mij af of dat allemaal waar is.DJSmiley schreef: ↑zo 31 mei 2020, 16:31C1 heeft, voor een camper, vind ik, een hoop nadelen.Peter12 schreef: ↑zo 31 mei 2020, 16:08Yep, alles lichtgewicht en geen overbodige dingen als een mud aardappelen, terwijl er in elk dorp een supermarkt zit. Ben wel aan t kijken om meteen naar 4000 te gaan om dan niet meteen nat te gaan bij de eerste de beste wijn die we onderweg toch maar inslaan.
Kijk, we staan altijd op campings momenteel, maar dat zal nog wel veranderen. En voor het rijbewijs is t geen probleem, heb C1.
Zit meer met t feit dat als ie ooit verkocht wordt ik mijn doelgroep wel erg verklein als ie boven 3500 staat genoteerd bij de rdw.
- Eventuele partner moet ook C1 hebben, anders kun je niet van chauffeur wisselen (al dan niet door omstandigheden als ziek oid)
- Verplichte tolkastjes en tol in diverse landen (Met <3500kg kun je 'gewoon' een tolpoortje pakken)
- Hogere tol in diverse landen (In Frankrijk val je bv in cat 3, scheelt +50% tov cat 2 op veel trajecten)
- Kilometerheffing in diverse landen (oa Tsjechie)
- Lastiger verkopen (maar je zou 'm misschien voor verkoop kunnen terugzetten naar 3500kg?)
Nu kun je bv in Frankrijk gewoon klasse 2 roepen, want een tolpoortje weegt niet, dus ze zien niet of je >3500kg bent, maar dat is officieel natuurlijk niet toegestaan en als je wel eruit gepikt wordt natuurlijk meteen aftikken.
Het blijft gewoon een personenauto, dus volgens mij blijft de tol ook gewoon in Frankrijk. Het terugzetten naar 3500 kg is een adm kwestie en is voor dacht ik rond de zestig euro gebeurd.
Ik rij liever met een c1 rijbewijs een camper die zwaarder is dan 3500 kg, dan met een b rijbewijs, met een camper die een paar 100kg over beladen is.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
- Marco Polo
- Berichten: 27486
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Gewicht
https://www.autoroutes.fr/fr/classifica ... icules.htmwillemzon schreef:Ik vraag mij af of dat allemaal waar is.DJSmiley schreef: ↑zo 31 mei 2020, 16:31C1 heeft, voor een camper, vind ik, een hoop nadelen.Peter12 schreef: ↑zo 31 mei 2020, 16:08Yep, alles lichtgewicht en geen overbodige dingen als een mud aardappelen, terwijl er in elk dorp een supermarkt zit. Ben wel aan t kijken om meteen naar 4000 te gaan om dan niet meteen nat te gaan bij de eerste de beste wijn die we onderweg toch maar inslaan.
Kijk, we staan altijd op campings momenteel, maar dat zal nog wel veranderen. En voor het rijbewijs is t geen probleem, heb C1.
Zit meer met t feit dat als ie ooit verkocht wordt ik mijn doelgroep wel erg verklein als ie boven 3500 staat genoteerd bij de rdw.
- Eventuele partner moet ook C1 hebben, anders kun je niet van chauffeur wisselen (al dan niet door omstandigheden als ziek oid)
- Verplichte tolkastjes en tol in diverse landen (Met <3500kg kun je 'gewoon' een tolpoortje pakken)
- Hogere tol in diverse landen (In Frankrijk val je bv in cat 3, scheelt +50% tov cat 2 op veel trajecten)
- Kilometerheffing in diverse landen (oa Tsjechie)
- Lastiger verkopen (maar je zou 'm misschien voor verkoop kunnen terugzetten naar 3500kg?)
Nu kun je bv in Frankrijk gewoon klasse 2 roepen, want een tolpoortje weegt niet, dus ze zien niet of je >3500kg bent, maar dat is officieel natuurlijk niet toegestaan en als je wel eruit gepikt wordt natuurlijk meteen aftikken.
Het blijft gewoon een personenauto, dus volgens mij blijft de tol ook gewoon in Frankrijk. Het terugzetten naar 3500 kg is een adm kwestie en is voor dacht ik rond de zestig euro gebeurd.
Ik rij liever met een c1 rijbewijs een camper die zwaarder is dan 3500 kg, dan met een b rijbewijs, met een camper die een paar 100kg over beladen is.
Gr willem
Voertuigen met 3 assen en een hoogte van meer dan 3m of een PTAC (toegestane maximum massa) van >3,5ton = classe 4 volgens deze info.
Een tandemas is echter 1 as realiseer ik me nu dus toch classe 3
Re: Gewicht
Was het niet één as als de afstand tussen de banden minder is dan de breedte van die banden?