Gewicht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jacco43
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 18:01

Re: Gewicht



Bericht door Jacco43 »

Het lastige is dat ik eigenlijk geen gewichten wil veranderen maar ik wil dat de juiste gegevens in de database van het RDW opgenomen. Het TTM is nooit 3500 kilo geweest.
Jacco43
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 18:01

Re: Gewicht



Bericht door Jacco43 »

Het lastige is dat ik eigenlijk geen gewichten wil veranderen maar ik wil dat de juiste gegevens in de database van het RDW opgenomen. Het TTM is nooit 3500 kilo geweest.
Bijlagen
huidig typeplaatje (2).jpg
Dit typeplaatje in het camper gedeelte
huidig typeplaatje (2).jpg (179.98 KiB) 892 keer bekeken
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Gewicht



Bericht door isoplus »

Het Fiat type plaatje is al eens gewijzigd, je hebt een attest van Knaus waarin de gewichten bevestigd worden. Wat is nu het probleem? De RDW zal nu het kenteken aan moeten passen en gaat dat ook wel doen.
Aannemelijk is dat in het verleden het Fiatplaatje door Knaus gewijzigd is omdat het Knauseigenplaatje niet ingevuld is.
Is het een camper die gebruikt ingevoerd is geweest?
Maakt ook verder niets uit, stap met je papieren en verzoek naar de RDW.
Let op, zodra het kenteken gewijzigd is heb je rijbewijs C1 nodig.
Met overbelading rijden is een andere overtreding als rijden zonder geldig rijbewijs.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Gewicht



Bericht door rbisdom »

Ik heb 2 typeplaatjes: eentje in de motorruimte (die afbeelding een paar reakties terug), deze is van Fiat. De 2e is er eentje van Knaus, bevindt zich binnen op de opbouw en vermeldt zonder wijzigingen het gewicht van 3850 kg. De RDW wilde ze beide zien.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Jacco43
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 18:01

Re: Gewicht



Bericht door Jacco43 »

Dank jullie wel. Het wordt me wat duidelijker nu. En het lijkt ook geregeld te worden. C1 wordt aan gewerkt. Theorie is binnen en medische keuring bijna rond. Dan eindelijk lessen. Nogmaals, dank jullie wel.
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Gewicht



Bericht door isoplus »

Succes en dat C1 valt wel mee hoor, theorie goed erin stampen.
Als je nu al met die camper rijdt zal het afrijden met een vrachtwagen wel mee vallen, even je ingeslopen slechte gewoontes afleren :wink: :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gewicht



Bericht door AadenAnke »

Ik wil je niet ontmoedigen maar dat afleren gaat lastiger dan aanleren hoor :shh: vooral goed en iets meer dan gewoonlijk kijken en zorgen dat je wielen (achter) goed in de baan komen en blijven. Is best te doen :thumbup:

Gr. Aad
Jacco43
Berichten: 53
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 18:01

Re: Gewicht



Bericht door Jacco43 »

Dank jullie wel!
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

"Let op je uitzwaai!" Werd er bij mij wel ingestampt ja door de instucteur :-B
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Eindelijk de afspraak bij de RDW gemaakt, was er met het coronagedoe niet eerder van gekomen. 27 mei wordt ie gekeurd. Ik ben benieuwd.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Gewicht



Bericht door de Jonckheer »

EasyBee schreef:
wo 12 okt 2016, 23:45
RDW maakt er echt een zooitje van.
Op de site staat bij technische eigenschappen bij L
aantal assen : 2 :crazy:
aantal wielen : 6 :eh:
terwijl bij de basis gegevens staat er bij bijzonderheden
Max aslast 1 : 1650
Max aslast 2 : 1400
Max aslast 3 : 1400
:lol3:
Is dat raar? Nee, al lijkt het op het eerste gezicht van wel. Dat komt omdat twee assen die dichter bij elkaar zitten dan één meter gezien worden als één as. Op het kenteken van mijn tandemas autoambulance staat: "één assige aanhanger". Maar in dit geval moeten ook de laadvermogens vermeld worden en dan krijg je dit soort vreemde vermeldingen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gewicht



Bericht door AadenAnke »

En dan is er ook nog een stukje tekst in de WVW " een meervoudige asconstructie die door de directeur van de de RDW als tweevoudige asconstructie wordt aangemerkt" en dat kan in principe alles zijn :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Gewicht



Bericht door EasyBee »

de Jonckheer schreef:
zo 09 mei 2021, 19:13
EasyBee schreef:
wo 12 okt 2016, 23:45
RDW maakt er echt een zooitje van.
Op de site staat bij technische eigenschappen bij L
aantal assen : 2 :crazy:
aantal wielen : 6 :eh:
terwijl bij de basis gegevens staat er bij bijzonderheden
Max aslast 1 : 1650
Max aslast 2 : 1400
Max aslast 3 : 1400
:lol3:
Is dat raar? Nee, al lijkt het op het eerste gezicht van wel. Dat komt omdat twee assen die dichter bij elkaar zitten dan één meter gezien worden als één as. Op het kenteken van mijn tandemas autoambulance staat: "één assige aanhanger". Maar in dit geval moeten ook de laadvermogens vermeld worden en dan krijg je dit soort vreemde vermeldingen.
Op de weegschaal er mee in volle vakantiebepakking en uiteraard de bewoners : As 1 1450 kg , As2 1050 kg en As3 915kg.
Ik was nu vorige week woensdag bij Carsupport om de veerpoten voor compleet te vervangen door Carsupport comfort veerpoten, dus alles nieuw.
Op de weegschaal om links en rechtsvoor te meten ivm sterkte van de veren en mooi rechtzetten van de wagen. Links 3 cm omhoog en rechts 4.
Linksvoor 613 kg en rechtsvoor 714 kg. Dieseltank ruim half vol, geen water, geen personen in de wagen.

We hebben er toen we hem net hadden ook wel van alles aan gedaan om hem zo licht mogelijk te maken.
Leeg getrokken en alles wat we niet gingen gebruiken er af en er uit. We zijn met zijn tweeën dus 1 tweepersoonsbed is wel genoeg. Rondzit achter inclusief best wel zware tafel er uit en lattenbodem plus matras er in. Hefbed (hele constructie) voor er uit. Schotel er af en TV er uit. Aggregaat in stalen bekisting er onder uit en 40 liter benzinetank idem. Ik heb alles met een personen weegschaal gewogen wat er afgevoerd werd.
Daarna de kampeerspullen die te zwaar bevonden werden weggedaan en lichtgewicht teruggekocht. Maar het resultaat mag er zijn
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Vandaag naar de RDW geweest. Wat ik in eerste instantie wilde, alleen maximum massa verhogen naar 4.000 kilo kon niet. Dus nu moet ie ook van N1 naar M1 gezet worden. Dus moeten alle papieren weer naar de VRT toe. Keurmeester netjes voor me geregeld, zelf de order nog geplaatst met dezelfde formulieren. Nu dus weer wachten tot die afdeling een keer de tijd heeft om mijn aanvraag te beoordeeln.
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie