Onderhandelingspositie nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door caradocamper »

Ook bij een tweedehands tent moet de prijs naar beneden

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Bas vd laar »

"Je vraagt gewoon 20% korting en een superinruilprijs voor dat ouwe lor"

En jij denkt dat ze je dan nog serieus nemen????
Als ik de verkoper was zou ik je buiten zetten.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door @3 »

Jij zegt het. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
goldforton

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door goldforton »

Het heeft geen zin om korting te bedingen. Maak even huiswerk en kijk even rond.
Alleen wat je moet neertellen is van belang. In Duitsland zijn de nieuwe campers ook goedkoper als in Nederland
Wanneer je goed uitkijkt en een beetje tijd er in steekt , wat wij gedaan hebben, was het verschil nadat we de BPM en BTW betaald en de nummerplaten op de camper ongeveer 20% zonder dat we bij de verkopende party gezeurd hadden over de prijs.
(zie even teleurstelling VARTA) :thumbup:
:wave: :wave: Adieu stress Adieu :wave: :wave:
Huub
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door caradocamper »

Carado A361 Duitsland 41999 euro Bpm 10800 Nederland 54390 euro

Verschil 2391 euro moeten nog kosten vanaf om camper in Nederland te krijgen en te registreren



Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2640
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door jan- »

RedPill schreef:Kost een luifel echt 1500euro meer als je een nieuwe camper gaat kopen?

Ik heb nog niet de luxe gehad om een nieuwe camper te bestellen en weet daar dus weinig over.

Zou iemand mij ook kunnen uitleggen waarop de prijs gebaseerd is aangezien ik als leek nu nog van mening ben dat een onderstel 25000/30000euro kost en nadat de camperbouwer bezig geweest is kost het geheel opeens 80000euro.

Wat maakt een camper opeens zo 'duur'? Zit het voornamelijk in de arbeid of zijn de materialen de kosten?

Ergens moet toch die 50k extra op gebaseerd zijn dus hoop hier wijzer te kunnen worden.
Ik had in http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8452435 uitgerekend dat inbouw soms nog geen €2000 kost en daarbij het vermoeden dat je dan minder korting kon bedingen dan bij een nieuwe bestelauto.

En als je een nieuwe camper vanuit Duitsland importeert moet je toch het verschil tussen Duitse en Nederlandse BTW bij betalen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Toon »

RedPill schreef:Kost een luifel echt 1500euro meer als je een nieuwe camper gaat kopen?

Ik heb nog niet de luxe gehad om een nieuwe camper te bestellen en weet daar dus weinig over.

Zou iemand mij ook kunnen uitleggen waarop de prijs gebaseerd is aangezien ik als leek nu nog van mening ben dat een onderstel 25000/30000euro kost en nadat de camperbouwer bezig geweest is kost het geheel opeens 80000euro.

Wat maakt een camper opeens zo 'duur'? Zit het voornamelijk in de arbeid of zijn de materialen de kosten?

Ergens moet toch die 50k extra op gebaseerd zijn dus hoop hier wijzer te kunnen worden.
Als je het verschil niet ziet tussen een nieuwe camper van €50.000
En een van €90.000
Dan moet je gouw de goedkoopste pakken
Want dan zie je ook het kwaliteits verschil niet
Ik wil niet zeggen dat er aan de durrdere nooit iets aankomt maar dat zal minder snel zijn dan bij de goedkope
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Veebee »

In een recente topic meen ik gelezen te hebben dat men wou betalen wat op het prijskaatje stond. !
Geldt dat niet meer. :lol3:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door caradocamper »

Maakt het kwaliteitsverschil ook de prijs rechtvaardig?
Hogere prijs wil niet per defenitie zeggen dat het kwalitatief beter is.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Toon »

Als je daaraan twijfelt kun je het beste de goedkoopste camper kiezen die bij je past
Voor kwaliteit betaal je
Niet alleen voor het product maar ook vind je dat terug in de aftersales
Kan het nog erger maken
Veel dure campers hebben in de opbouw veel dezelfde onderdelen als de goedkope
En toch gaan de duurdere langer mee
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door caradocamper »

Waaruit blijkt dat duurdere langer meegaan als ze voorzien zijn van dezelfde materialen.

Waarom schrijven duurdere campers meer af als goedkopere?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Toon »

Procents gewijs toch echt niet
Die komen op een gegeven moment op een bedrag waar ze jaren op blijven hangen
En dat bedrag is dan naar gelang de leeftijd vele malen hoger als een goedkope nieuwe
Een goedkoper model geeft na 5 jaar zeg maar al problemen met inruil
Of je krijgt er bijna niets meer voor terug of ze willen hem zelfs nog niet op de plak hebben staan
Terwijl een duurdere na 15 jaar nog graag wordt ingeruild
Die zijn ze ook weer vlug kwijt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
caradocamper
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 20:26

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door caradocamper »

Elke camper komt op een punt dat ze blijven hangen in een bepaalde waarde, na 15 jr is elke camper afgeschreven en is het maar net wat iemand ervoor geeft.

Lakia 2016 80.000 euro
Lakia 2001 20.000 euro

Afschrijving 60.000 euro in 15 jr

Lakia 2010 47.000 euro

Afschrijving 33.000 euro in 6 jr

Roller team 2016 45.000 euro

Roller team 2001 17.300

Afschrijving 27700 in 15 jr

Roller team 2009 34000 euro is 11000 euro afschrijving in 7 jr

Je aanname dat duurdere minder afschrijven en langer meegaan en verhoudingsgewijs meer opleveren klopt niet.

Bron: mobile.de

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Onderhandelingspositie nieuwe camper



Bericht door Abe »

Ik snap er niks meer van hoor. Het halve forum staat vol tips waar we zo goedkoop mogelijk kunnen verzekeren, pechhulp kunnen krijgen, onderdelen kopen, allerlei gadgets uit China kunnen halen en noem het allemaal maar op.
Nu vraagt er iemand of een korting van 4% op de totaalprijs van een nog te bouwen camper inclusief accessoires reëel is. Dat is dus op een camper van dik een ton 4000 euro.
En nu lijkt de algehele opinie dat dit geaccepteerd moet worden met alle begrip voor de fabrikant en dealer die immers ook, kort gezegd, hun overhead moeten betalen.
Nou ik vind dat toch mooi hun eigen zorg. Tjemig zeg, ik koop bedrijfsmatig ook regelmatig in en dat probeer ik zo scherp mogelijk te doen. Mijn insteek: De leverancier moet het aanbieden voor een prijs waarmee hij kan leven. Hij hoeft er van mij niet blij van te worden. Mijn keuze is dan of ik akkoord ga, cq er evt. nog wat te onderhandelen is. Staat mij de prijs niet aan dan shop ik verder. Over garanties en omvallende bedrijven ga ik me niet druk maken want een op dit moment gezond lijkend bedrijf kan morgen wel failliet zijn. En dan nog. Hoe vaak lees ik niet op dit forum dat men garantie claimt en dat dan vervolgens het grote wijzen tussen dealer, fabrikant camper en fabrikant chassis/motor begint. Dus maar afzien van garantie en nog maar 5000 euro extra korting geven. Scheelt een hoop stress want als er dan wat aan de hand is weet je in ieder geval zeker dat je geen service krijgt.

Maar om op de vraag terug te komen. Ik snap er nogmaals niets van dat men ineens zo'n medelijden/begrip voor de dealer heeft. Je hebt het toch over je eigen portemonnee en die dealer moet maar op zijn eigen portemonnee passen.
Groeten Abe
Afbeelding
Plaats reactie