Ervaringen buscamper gevraagd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Moshi
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 21:43

Ervaringen buscamper gevraagd



Bericht door Moshi »

Zoals ik in het onderwerp 'stel jezelf hier voor' al heb aangegeven zijn wij ons aan het oriënteren op de aanschaf van een camper en
twijfelen wij over de aanschaf van een buscamper of een (half)integraal camper.

Dit weekend zijn we op zoektocht gegaan en we zijn allebei erg enthousiast over de buscamper met lengtebed (L. 6,40- Adria Twin SLX). Hoewel we erg enthousiast zijn over deze indeling vragen wij ons af of het misschien verstandiger is om toch voor de dwarsbed variant te kiezen, die een lengte heeft van 5,99. (ik lees namelijk vaker over de zgn. magische 6 meter grens )

Wij hebben wel ervaring met kamperen (tent, vouwwagen, caravans) maar geen ervaring met camperen en willen graag gebruik maken van jullie kennis en ervaring.
Laatst gewijzigd door Moshi op ma 19 sep 2016, 10:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Maat buscamper



Bericht door hurktoilet »

Geen idee waarom zes meter magische grens zou zijn. In zijn algemeenheid zet je een kleinere camper natuurlijk wel makkelijker ergens neer.
Ik heb een Pössl buscamper van zes meter lang (Op zondag gewoon op straat in de oude binnenstad van Lille geparkeerd) met dwasrsslaper achterin. Dat bevalt ons prima, maar houdt er wel rekening mee dat het bed niet lang is. Met mijn 1,83 gaat het goed, maar veel langer moet je niet zijn.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Maat buscamper



Bericht door c.westerman »

Mss dat de magische grens van 6m voor de veerboten bedoelt wordt??? :wink:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Maat buscamper



Bericht door jpdejong »

Hoi,

Je heb ook langs bedden in een 5.99mtr camper. Kijl maar een bij possl.

We hebben de 5.99mtr in maart omgeruild voor een 6.36 met langs bedden. Veel meer ruimte in bed en niet meer over elkaar heen kruipen als je naar de wc moet.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Maat buscamper



Bericht door PaulBng »

En tolwegen?

Bij een volgende buscamper zou ik zeker voor langsbedden kiezen, en dus 3 4 dm meer!
Moshi
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 21:43

Re: Maat buscamper



Bericht door Moshi »

Ja, ik denk dat die magische grens inderdaad vooral aangehaald wordt i.v.m. tolwegen en veerboten (vooral richting Scandinavië).
Het gewicht van een 6,40 is ook een stukje hoger, maar er staat met die 40 cm extra en langsbedden naar ons idee wel weer heel wat tegenover.

Wij moeten het hebben van lezen, het ervaren in een showroom en ons gevoel erbij en zijn daarom erg benieuwd naar jullie gebruikerservaringen :thumbup:

Groeten Simone
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Maat buscamper



Bericht door hurktoilet »

PaulBng schreef:En tolwegen?
Doet in Frankrijk voor de tol niet ter zake
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Maat buscamper



Bericht door Vertrokken2 »

Nergens in Zuid-Europa volgens mij. Mss op de boot naar Texel? Daar geldt meen ik een hoger tarief vanaf 6 meter.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Moshi
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 21:43

Re: Maat buscamper



Bericht door Moshi »

Dank jullie voor alle antwoorden. Het word me duidelijk dat die zgn. magische grens minder magisch is :-B Daar hoeven we die 40 cm dus niet om te laten ...
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Maat buscamper



Bericht door Arie55 »

Als je een dwarsbed in een bus wil, kan je met een kleine uitbouw aan de camper al een flinke breedte winst behalen. Ter plekke zitten dan als het ware bolle wangetjes aan de wand bevestigd. Een binnenmaat winst van 20cm is makkelijk te behalen, incl. de isolatie. Ook kan je een slide out overwegen. Dat vind ik zelf een beetje net-niet oplossing. Een gat wat afsluit, maar toch ook weer niet.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Maat buscamper



Bericht door PaulBng »

In een boxer/ducato/jumper is een dwarsbed van 1m89 te realiseren. Als je een dwarsbed wil...
Moshi
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 21:43

Re: Maat buscamper



Bericht door Moshi »

Eerlijk gezegd sprak de 6,40 indeling met de lengtebedden ons wel aan.
Ons vraagteken staat meer bij maat en gewicht van een 6 meter buscamper versus een 6,40
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Maat buscamper



Bericht door PaulBng »

Dat hangt een beetje van de leeftijd van de bus af. De nieuwere bussen zijn wat lichter en mogen tot ttm 3500kg.
Mijn wat oudere (2000) 6m mag maar 3250 en is zelf al wat zwaarder.
Goed opletten dus op gewichten
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Maat buscamper



Bericht door kampertjes »

Wij hebben ook de 6,40 met lengtebedden. Alles is dan net ff ruimer (ook de bagageruimte onder de bedden). Zou echt echt niet anders willen! kan geen nadeel verzinnen. De lengte van de bedden overigens scheelt niet veel met dwarsbed. De lengtebedden zijn geen 2 meter (al suggereren verkopers dat soms wel zag ik).
Ga wel even goed proef liggen bij een adria slx want die heeft geen volledige lattenbodem. Om voor mij onbekende redenen passen die een soort van halve lattenbodem toe. Bij Pössl / Globecar is dat anders.
Veel plezier en succes met je zoektocht
Plaats reactie