Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door fokus »

Tja................Ohne Stern auf der Haube, kanns kaum ein Auro sein..........zeg ik altijd!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door flipflip »

Mijn verbruik met de 2.2 is 8 liter per 100. Racen met een bus vind ik onzinnig.

Over dat spoelen lees ik veel verschillende dingen. Ik heb net bij 220.000 km nieuwe blokken en schijven laten monteren.

Heb hem gekocht met 110.000 km op de teller.

Heb een hele goede monteur. Dit keer had hij geen tijd. Daarom naar een MB dealer. Volledige diagnose laten doen. Niets gehoord over spoelen.

Grappig was wel, dat ze gratis een update hebben gedaan aan de reservewiel bevestiging. Punktlich!

Conform MB richtlijnen hadden er ook rondom nieuwe remklauwen op gemoeten. Maar dat ging mij (en m'n monteur) te ver. Kostte me toch al een vermogen!

Vr. Gr. Flip
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Vertrokken2 »

Dat is geen racen, het is gewoon een hoge kruissnelheid die die bussen hebben. Die zijn door Duitsers ontworpen en die houden van hun Autobahn.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door staal571 »

Gobert schreef:Dat is geen racen, het is gewoon een hoge kruissnelheid die die bussen hebben. Die zijn door Duitsers ontworpen en die houden van hun Autobahn.
Hier wil ik toch wel even een opmerking over maken, ik heb 40 jaar Volvo gereden de laatste was een XC60, de Volvo heeft een veel betere wegligging dan de Marco Polo, met de Volvo durfde ik in Duitsland rustiger over de 200 km hard te rijden die lag super strak op de weg, terwijl de Marco Polo boven de 150!redelijk onrustig word, dan lijkt het net of ik in een schommelstoel zit , de MB dealer heeft alles gekontroleerd omdat ik dacht dat de schokbrekers vervangen moesten worden, maar het blijkt dat ik er een met een "comfort" onderstel heb.

Nu ben ik met pensioen en heb de tijd dus rij nu meestal 100/120 en dan is het verbruik 8-9 liter, heb al 7,6 litter meegemaakt

Gr Peter
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Vertrokken2 »

Je hebt een comfortonderstel, nl luchtvering, en uiteraard mag je het niet vergelijken met een personenauto qua wegligging. Mss mag je het vergelijken met een wat hogere personenauto. Een Espace of zo.
Maar ik ben vanmorgen wat wezen ophalen met de MP en moest daarvoor 300 km op en neer. Heb veel rond de 150/160 gezeten, maar ondanks de wind en het slechte weer volstaan de spreekwoordelijke twee vingertjes aan het stuur.

Ik heb echter wel de 18" wielen en de lage wang banden. /45 meen ik.
Maar volgens mij zie ik die bij jou ook.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Lecram »

Ik heb mijn V6 MP uit 2006 in juni 2015 zelf uit Duitsland gehaald, een 6-persoons als gezinswagen, met eventueel campeermogelijkheid. De auto had enige tijd stil gestaan. De EGR klep gaf snel problemen. Die is niet vervangen, maar gereinigd. Ook is de aircopomp vervangen, een slang van de turbo en koelslangetje EGR. De sensor van de klimaatregeling is ook vervangen. Kost weinig en is goed zelf te doen.

De auto rijdt heerlijk. We zijn deze zomer naar de Costa Brava geweest en de 1430 km lange terugreis in één keer terug gereden, met 6 man, auto vol bagage, bagagekoffer op fietsendrager en motor op de trailer. Dat ging perfect. Iedereen zat heerlijk ruim.
Ook net terug uit Zuid Duitsland waar we een paar dagen hebben rondgetrokken met 3 man en gecampeerd. Terugweg met 140-150 km/u ging fantastisch.

Ik prefereer deze auto boven een VW camper, die volgens mij kleiner is. Deze is nog compact genoeg om in de stad te parkeren. Veel parkeergarages gaan tot 2m.

Overigens heeft die van mijn gewoon schroefveren achter.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door staal571 »

Gobert schreef:Je hebt een comfortonderstel, nl luchtvering, en uiteraard mag je het niet vergelijken met een personenauto qua wegligging. Mss mag je het vergelijken met een wat hogere personenauto. Een Espace of zo.
Maar ik ben vanmorgen wat wezen ophalen met de MP en moest daarvoor 300 km op en neer. Heb veel rond de 150/160 gezeten, maar ondanks de wind en het slechte weer volstaan de spreekwoordelijke twee vingertjes aan het stuur.

Ik heb echter wel de 18" wielen en de lage wang banden. /45 meen ik.
Maar volgens mij zie ik die bij jou ook.
Ik zie geen aansluitingen op de schokbrekers of luchtballon dus luchtvering zal ik niet hebben maar volgens de gegevens (vin code) heb ik wel een comfort onderstel.

Misschien kan het aan de banden liggen ( Barum 18" en inderdaad 45 hoog zaten er op toen ik hem kocht en waren nieuw) want met mijn smallere 17 inch Winterwielen en banden heb ik de indruk dat het weggedrag beter is.

Hè kan er natuurlijk inderdaad ook mee te maken hebben dat ik nu met ruim 2500 Kg rij terwijl de Volvo maar 1600 Kg was.

Gr Peter
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Vertrokken2 »

Als je luchtvering hebt vind je aan de rechter achterspijl aan de binnenzijde een knoppenrij waarmee je hem kunt uitlevelen.
Maar zoals jij het beschrijft denk ik dat het aan je comfort onderstel ligt. Mss achteraf een minder gelukkige keuze. Hij daardoor wel eens gaan dweilen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door staal571 »

Klopt die knoppenrij heb ik niet en inderdaad op hoge snelheid is het vind ik niet :wink: prettig, nu heb ik de Marco Polo niet om er hard mee te rijden, ik hoor overal op camperplaatsen dat ik moet onthaasting dus da begin ik me nu aan te leren.

Gr Peter
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 22 aug 2016, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Gebruik bij rechtstreeks reageren aub de knop Nieuw Antwoord (links).
Steve T
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 apr 2016, 13:32

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Steve T »

Over gebruikservaringen; ...die abweisers bij een electro-hydraulisch dak, dat is nou niet echt van de gewenste kwaliteit vind ik. Het is een stukje kunststof dat het dakdoek bij het scharnier vandaan houdt. (Bij een dak met telescoopveren heb je daar geen last van).

Maar die kunststof dingen breken na verloop van tijd. Heeft iemand daar al een goede oplossing voor gevonden?
Mercedes Benz V-Class V250 Marco Polo/size]
PvK
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 15:41
Locatie: Het groene hart

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door PvK »

Barum banden!? Die zou ik er dan maar snel onder vandaan gooien en een fatsoenlijk merk banden monteren.

Het contactoppervlak met de weg is ongeveer ter grote van velletjes A4 papier en dus is de kwaliteit van je banden, letterlijk, van levensbelang!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door Bob Diesel »

Leg uit, :roll: barum = continental
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door annoh »

Het is verleidelijk een kreet uit te slaan over een onbekend merk.
Ik heb er geen aandelen in, toch wat gevonden:
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... _barum.pdf
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Re: Mercedes Viano Marco Polo V6 gebruikerservaringen



Bericht door flipflip »

Steve T schreef:Over gebruikservaringen; ...die abweisers bij een electro-hydraulisch dak, dat is nou niet echt van de gewenste kwaliteit vind ik. Het is een stukje kunststof dat het dakdoek bij het scharnier vandaan houdt. (Bij een dak met telescoopveren heb je daar geen last van).

Maar die kunststof dingen breken na verloop van tijd. Heeft iemand daar al een goede oplossing voor gevonden?
Steve, ik herken het probleem. Je zou eens kunnen informeren bij Harm van Poptop.

Vr. Gr. Flip
Laatst gewijzigd door flipflip op di 23 aug 2016, 9:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie