Waarom altijd dinette?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Hoofdnoorman »

Aloys schreef:Wij ook, alleen ons bed van 1,40 x 1,90 is simpel terug te bouwen tot dinette. Vaak doen
we dat, maar we laten het bed ook regelmatig liggen, alsof we een vast bed hebben. In de
dinette-stand kunnen we makkelijker bij de kastruimte onder de banken.

De dinette ombouwen is zó gedaan: Femma staat binnen, aan de ene kant van het bed, ik
buiten, tussen de achterdeuren. Dan is het een fluitje van een cent.

Dankzij onze dinette van 1,40m breed heb ik 8 officiële zitplaatsen op kenteken! :D

Waarom is het dinette-bed onbruikbaar? Is het (in de breedte) niet lang genoeg? Ik ben
1,82m maar slaap perfect op die 1,90m. Ik heb een iets smaller kussen, niet 40 bij 60 maar
30 bij 60. Daardoor lijkt mijn bed weer 10cm langer...
Dat gaat helaas niet voor iedereen op Aloys. :-B

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Sofietje »

De truc met de kussens van Aloys gebruiken wij ook. Gebruik van kortere en smallere kussens
ongeveer zoiets
Afbeelding

levert centimeterwinst op in de lengte en de breedte (denken we).
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb zelf dus de 40 x 80 kussens uit Duitsland.
Drie jaar geleden hadden ze daar een Malve kussen, wat het ook zijn mag, in de aanbieding bij Aldi. Ik dacht dat het aanbiedingsbedrag iets van 59,- euro was. Het kostte destijds meer dan het dubbele in Nederland en dan ook nog niet in de goede maat.
http://www.kussen-expert.nl/innersleep- ... malve.html

Wel jammer dat bij overtreksets altijd alleen maar slopen zitten van 80 x 80 cm. Slechts af en toe kun je bij dekbedsets de halve kussenvariant krijgen.

Hier nog even een juiste foto.
http://www.discounto.de/Angebot/DORMIA- ... en-262558/

EDIT: IK zag dat ik hem al weer 4 jaar in gebruik heb.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door henk en lila »

Pigeon: op basis van een L2 heb ik ongeveer jouw plannetje. Langsbedden van 1,90 en 1.80 met middenpad van ca 25 cm op bovenbeenhoogte. Het korte bed aan de schuifdeurzijde is opklapbaar en daar kan mijn lichte motorfiets staan als ik alleen naar evenementen ga. Keukenblok voor de schuifdeur. Geen extra wastafel. Porta potti in onderkastje. Wel een mini zitje achter de linker voorstoel met vaste tafel van 80x60 cm. Omdat mijn vrouw die zwenktafel niet zag zitten.
Aan die kant kun je dus ook een 2 meter bed kwijt en beide draaibare voorstoelen gebruiken met een zwenktafel.
In een L3 moet dat dus nog veel makkelijker kunnen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door 't Busje »

Even een gewetensvraag: In een van je andere topics, die overigens steeds over hetzelfde onderwerp gaan, schrijf je dat je binnenkort 72 wordt. Hoe lang denk je dat je die motor nog mee wilt nemen en daar plaats voor wilt hebben?
Zou je niet (veel) langer met je camper doen dan met je motor? En is het niet zonde om daar ruimte voor te reserveren, die je na een paar jaar al niet meer gebruikt?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Inferno »




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Inferno »

Knaus had een 2BE versie twee jaar geleden. Die was kort en had geen bank. Maar ik zeg, rij naar Hengelo en maak een afspraak bij Customcamp. Die bouwen de bus zoals jij wil. Wil je meer geld kwijt en een (nog) hogere kwaliteit dan is Camperbouw Holland in hoek van Holland een optie. Die camper is daarna zeker wel te verkopen. Echter, de indeling die jij wil is individueel. Dat betekend dat er niet veel vraag naar zal zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door de Jonckheer »

't Busje schreef:Even een gewetensvraag: In een van je andere topics, die overigens steeds over hetzelfde onderwerp gaan, schrijf je dat je binnenkort 72 wordt. Hoe lang denk je dat je die motor nog mee wilt nemen en daar plaats voor wilt hebben?
Zou je niet (veel) langer met je camper doen dan met je motor? En is het niet zonde om daar ruimte voor te reserveren, die je na een paar jaar al niet meer gebruikt?
Vreemde opmerking vind ik dat. Mijn broer van 79 rijd nog veel motor en mijn neef van 72 rijd een der bruutste motoren ooit, de Yamaha Vmax 145 pk. En dat erg hard ook nog. Ikzelf had ook een Max maar door het maken van keuzes (camper + auto op aanhanger) moest dat (helaas) wijken. Zolang je gezond en recht van lijf en leden bent én je het leuk vind kun je motor rijden.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door 't Busje »

Wat is het vreemde aan mijn vragen? Het gaat er alleen maar om TS aan het denken te zetten.
Als hij over 10 jaar nog op zijn motor rijdt, heeft het zin om daar ruimte voor te reserveren. Als hij over twee jaar geen motor meer wil rijden, is het misschien jammer om in de camper ruimte voor een motor te reserveren.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Pigion
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 01 jul 2009, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: Waarom altijd dinette?



Bericht door Pigion »

Huh, is motorrijden aan leeftijd gebonden? Ik ben op mijn 19 begonnen met een DKW RT 250/2 daarna nog vele andere motoren tot een ex politie Harley op Curacao (niet mijn ding), een off the road in Saudi Arabië, nu een Yamaha Bulldog BT 1100, een lekkere stuur-motor voor de binnenwegen. Ik denk inmiddels weer aan een andere motor, iets minder kilo's. Dat moet max 200 kg worden i.p.v. de huidige 270 kg iets gemakkelijker in de bus te zetten. Ik ben lid van een motorclub en daar rijden knarren van 80+ en niet de traagsten. Je moet wel blijven rijden. In de winter stap ik regelmatig op een ATB en cross door de bossen. Een beetje raggen en slippen is een prima training voor het motorrijden, wordt door veel wedstrijdrijders gedaan.
Pigion
Plaats reactie