Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl



Bericht door Aloys »

Reisverhalen
Het is mogelijk om de vele websites met links naar reisverhalen uit het topic
Verzamel hier uw links naar sites met camperplaatsen onder te brengen in één database waarin
je kunt zoeken op bestemming, op trefwoorden of op reisduur. Dat is een kleine moeite en het
levert je meer bezoekers op! Een aantal reisverhalen van mijzelf zitten er inmiddels ook al in:
http://www.campersite.nl/camperplaatsen ... vries.html

Ik zou het leuk vinden als jullie ook zoveel mogelijk je reisverhalen aanmeldt in deze database!

Registreren
Ga naar http://www.campersite.nl en klik (rechtsboven) op de knop Reisverhalen.
Het kan korter: http://www.campertrips.nl

Rechtsboven kun je je Registreren. Heb je dat al gedaan dan kun je inloggen met je emailadres
en wachtwoord.

Je bent nu op de pagina Mijn Profiel (of klik op Profiel).

Op deze pagina staat een groene knop om een camperplaats toe te voegen. Een knop Reisverhaal
toevoegen ontbreekt nog, maar die staat er wél als je eerst klikt op de knop "Mijn reisverhalen".

Reisverhaal toevoegen
Twee opties:
- je hebt een eigen website en je wilt hier een link plaatsen.
- je hebt geen eigen website, je wilt hier een compleet verhaal met foto's plaatsen.

In beide gevallen:
1. Een duidelijke titel, bijv. "Trektocht Spanje en Portugal in augustus".
2. Je kunt wat trefwoorden plaatsen waarop men kan zoeken, bijv. je was in Madrid.
3. Je vult de namen in van de landen waar deze reis over gaat.
4. Belangrijk is de periode: door de datums zien we hoe oud een reisverhaal is, maar ook hoeveel
dagen jullie gereisd hebben. Bezoekers die ideeën willen opdoen voor bijv. een lang weekend van
4 dagen of een week van 10 dagen kunnen daarop gericht zoeken!
5. Korte omschrijving van je reis voor op de pagina Reisvehalen, naast de foto.

Nu komen de twee opties:
A Heb je een eigen website, klik dan op het rondje bij "Link naar eigen website" en vul daaronder
de volledige link in naar het reisverhaal op je eigen website. Dus NIET naar de voorpagina, maar
rechtstreeks naar het verhaal! Klik op "Opslaan".
Je komt nu op een pagina waarin je een foto kunt uploaden. Zet er een mooie vakantiefoto bij,
liefst een grote want hij wordt automatisch verkleind en weer groot als iemand erop klikt.
Klaar! Je staat nu bovenaan de lijst met reisverhalen.

B Heb je NIET een eigen website en wordt dit je eerste reisverhaal op internet, dan kun je hier
redelijk onbeperkt tekst plaatsen, foto's uploaden en extra pagina's aanmaken. Klik op het rondje
"Reisverhaal schrijven". Je komt nu in een tekstverwerker.

Deze pagina heeft dezelfde titel als je reisverhaal. Je zou hier een inleidend verhaaltje kunnen
schrijven. Als je dat opslaat (onderaan, niet vergeten!) kun je vervolgens pagina's bijmaken:
bijvoorbeeld week 1, week2 etc. Je kunt het zélfs per dag doen als je veel wilt schrijven!
Een voorbeeld:
http://www.campersite.nl/camperplaatsen ... weken.html
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reisverhalen op Campertrips.nl



Bericht door Aloys »

Tip
Belangrijk: achter "Profiel openbaar" staat "nee". Maar dan worden je reisverhalen volledig anoniem
geplaatst. En als je meerdere reisverhalen plaatst, kan niemand zien dat die óók van jou zijn. Terwijl
ze je reisverhalen wellicht prachtig vinden. Dat is niet zo leuk.

Mijn profiel is openbaar en ik gebruik daar gewoon mijn eigen voornaam en achternaam. Als je dat niet
wilt kun je dat via de knop "Gegevens wijzigen" veranderen in een andere naam, bijvoorbeeld je
forumnaam. Maar zet dan wél een vinkje achter "Profiel openbaar"!

Je eigen reisverhalen in een lijst
Probeer het eens uit nadat je een paar reisverhalen hebt geplaatst. Je kunt het op elk moment weer
veranderen. En het biedt voordelen: bijvoorbeeld je eigen reisverhalen onder elkaar op één pagina:
http://www.campersite.nl/camperplaatsen ... vries.html

Deze link zou je ook in je handtekening op het forum kunnen plaatsen: Onze reisverhalen
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een link naar je reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Aloys »

Een link maken naar je eigen website/reisverhaal is in enkele minuten gebeurd!
Wat je nodig hebt: een Titel, korte omschrijving én een vakantiefoto.

Er komen nu opeens nieuwe camperplaatsen binnen, updates, foto's van camperplaatsen, reviews etc.
Hartstikke fijn, mijn dank! :D

Maar er heeft de afgelopen dagen nog niemand een reisverhaal geplaatst. Buiten mijzelf dan. Ik heb er
nu al 10 op staan: http://www.campersite.nl/camperplaatsen ... vries.html
Vragen stellen kan in dit topic!

Kom op jongens en meisjes, wie durft? :wink:

Update 10 mei: de eerste 6 nieuwe reisverhalen staan erop. En perfect gedaan!
Update 11 mei: weer 19 nieuwe reisverhalen, ook perfect gedaan, het begint erop te lijken! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door B1gcheese »

Ik heb er ook wat bij gezet Aloys, site ziet er netjes en overzichtelijk uit.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Aloys »

Bedankt John! Gaat hartststikke goed zie ik! Ik wilde je nog mailen, om het "Profiel openbaar"
eens op JA te zetten, maar dat heb je al gedaan zie ik. Je avartar uit het forum staat nu ook
bij je reisverhalen.

En er staat een algemene link naar je website, mooi! Nu maar hopen dat er nog veel meer komen.
Het lijkt me handig voor mensen die ideeën zoeken, alle reisverhalen bij elkaar. En heb je maar
één week, bijv. 9 dagen, en je weet niet waar je naar toe wilt, dan zoek je gewoon reisjes van
maximaal 9 dagen...

Iemand had één algemene opgave gedaan voor al zijn reizen. Maar dan geen datums erbij, dat
is niet de bedoeling. Voor elke reis een link, mailde ik hem. Dat was 'm teveel werk. Toen heb
ik ook een account "Redactie" aangemaakt. Nu kan ik ook zelf van die linkjes plaatsen naar
websites van anderen. Moet ik wel even een plaatje erbij 'lenen' :D :shh:

Maar het is natuurlijk leuker als veel camperaars zelf even hun reisverhalen erop zetten!
(In plaats van dat ik er honderden moet gaan doen... :crazy: )
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door B1gcheese »

Ja ik was nog even wat aan het tweaken :)
Wij doen ook veel weekendjes weg, maar dat zijn nou niet echt camperreizen. Wil je die er ook bij hebben?

Alle credits zijn overigens voor mijn echtgenote, die het geduld heeft om alles onderweg vast te leggen en in een verslag te zetten als we weer thuis zijn.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Aloys »

Jawel, dat mag ook!
Soms zoeken mensen een leuke bestemming voor een weekend. Dan kunnen ze daar ook in grasduinen.

Als het jou niet teveel werk is, dan graag! :D

Maar het gaat heel snel he, als je het even een keer hebt gedaan. Je kunt in je eigen reisverhaal
natuurlijk een leuke foto uitzoeken van zo'n reis, rechter muisknop, opslaan. En dan weer uploaden.
Ik bedoel maar: je hoeft niet eens heel diep te gaan zoeken in je digitale archief, de foto's zijn er al.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door B1gcheese »

Geen probleem hoor, het is vrij eenvoudig aangezien ik alles al op onze website op aparte blogs heb staan. Beetje knippen en plakken en het staat er op inderdaad.
Jemig wat gaan we eigenlijk veel weg met de camper. De helft van onze uitjes staat niet eens online :lol3:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Aloys »

Met 19 reizen sta je voorlopig op de eerste plaats!
Ik vraag me af wie je dat zou kunnen verbeteren... :D

Ikzelf heb er nu 10, maar ik heb ook nog wel wat weekendjes.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Transitje »

Prachtig initiatief, wij gebruiken ook vaak de reisverslagen van anderen om onze routes globaal vast te stellen, je leest in een aantal verhalen welke routes men heeft genomen, welke bezienswaardigheden men heeft bezocht, plaatsen waar men gestaan heeft en nog meer.
Daaruit filteren we dan het voor ons interessante en stippelen zo onze reis uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik hoop echter wel dat het niet zal gaan om de hoogste scores wat betreft aantal verhalen, dat gaat zeker de kwaliteit aantasten.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Aloys »

Transitje schreef:Ik hoop echter wel dat het niet zal gaan om de hoogste scores wat betreft aantal verhalen, dat gaat zeker de kwaliteit aantasten.
Dank je voor de complimenten en nee, het gaat niet om de kwantiteit. Maar de eerste dagen gebeurde er
helemaal niets, dus ik probeer jullie allemaal een beetje op te stoken! :D

Op de een of andere manier moet ik de zaak toch wat in beweging krijgen. Er staan op dit moment 50 reisverhalen
in, daarvan is zeker de helft van vandaag! Heb je een leuke reis gepubliceerd op je eigen website, zet 'm er even
bij! Echt, het is een kleine moeite.
Je krijgt bij registratie meteen een mailtje met toegang, dus geen wachttijden.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
peter 53
Berichten: 707
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 20:50
Locatie: Twisk
Contacteer:

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door peter 53 »

Ik heb er ook een paar bij gezet :-B
het leven is een feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.


Afbeelding


Groetjes Peter
Gebruikersavatar
bibinico
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 22:31
Locatie: Peer, België

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door bibinico »

Aloys

ik heb ook een kleine bijdrage geplaatst uit België.
Dit is het enige reisverhaal dat tot nu toe op onze "site" staat. De vorige korte en minder korte trips staan op het Belgische forum en zijn dus alleen te lezen door iemand die daar ook geregistreerd is. Als binnenkort mijn (avond)schooljaar afgelopen is ga ik proberen om die ook nog op onze site te krijgen en zal ik ze hier plaatsen.

Nico
Il mondo è un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Een link naar je eigen reisverhalen op Campertrips.nl!



Bericht door Bert.H »

Hallo Nico,

De site gaat niet open, heb ik dat alleen.


bert.h
Plaats reactie