Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats voor 2

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1020
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door zwaailicht »

Ik vind het een prima "story", belangrijk is dat je eerlijk bent en dicht bij je eigen gevoel blijft. Dan blijf je zuiver en hoef je jezelf nooit iets te verwijten. En ook nog een paar euro extra overgehouden. Dus dat is meegenomen!

Als ik mijn camper zou verkopen, dan laat ik alle papieren zien. Keuren mag ook en gebreken zou ik gewoon vermelden.
Vaak (denk denk ik tenminste) zie je aan de camper ook wie hem gehad heeft en of er met liefde met de camper is omgegaan. In mijn geval wil ik graag plezier hebben aan mijn camper, er daar houdt onderhoud en verzorging bij.

Dus kom maar op met dat biertje :cheers: :cheers:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Toon »

je kunt hem ook zo repareren dat je het echt niet hoeft te melden
daarmee wil ik zeggen
als je hem goed professioneel repareert dat er geen onderscheid is met de originele
moet je het dan melden ???
wij zijn aan onze 8e camper
6 verkocht een TTL door brand
een van de 6 heb ik zo gerepareerd dat het verschil niet te zien was
daar komt een echtpaar voor die interesse heeft in de camper
ze mogen van mij een proefrit maken zonder dat ik er bij zit
wel in ruil met hun contact sleutels van de auto
ja ik weet dat er een risico aanzit
maar er was een klik met het echtpaar
ze vertelde mij dat ze normaal nooit gebruikt en zeker niet particulier kopen
ze wilde de camper technisch laten keuren door hun garage waar ze altijd zelf kwamen
dit maal ging ik wel zelf mee
ik wilde zoiets ook wel eens mee maken
komen bij de garage aan en de "chef" trekt de motorkap open we starten de motor
hij zegt de turbo is kapot
wat blief zeg ik ??
de turbo is kapot zegt hij nog een keer
mijn antwoord was
beste man hoe ben ik hier aangekomen??
je reed normaal het terrein op zegt hij
wat is er dan kapot
de turbo zegt hij
ik zeg tegen hem
beste man als de turbo kapot is kun je de auto stapvoets bij houden dan loopt hij voor geen meter
dus zeg het maar zullen we het proberen of je hem bij kunt houden
mag je van mij zelfs nog een kleine auto gebruiken
als je mij dan bijhoud geef ik toe dat de turbo kapot is
zo niet moet je gouw je smo..... houden
camper was verkocht en hij was een klant kwijt die al jaren bij hun kwam
wie er bij die deal een goed gevoel overhield mag je zelf wel raden
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
ducato 290
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 21:13

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden. Er is plaats vo



Bericht door ducato 290 »

Als een camper of auto ingevoerd is staat er bij de rdw altijd geen oordeel
Dit wil niet zeggen dat hij terug gedraaid is , dat doen ze omdat ze voordat de camper in nederland kwam geen geregistreerde standen hebben.

Dus niet meteen iedereen verdenken van fraude !!!!
Lord Ruud

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Lord Ruud »

Volgens mij kan men bij de tegenwoordige wagens de teller wel terug draaien zoals gezegd wordt. Maar ik denk dat men via het uitlezen toch de echte km stand zal kunnen lezen , dus niet de tellerstand van de zichtbare km teller.
Verder kan je best wel zien of de km zo ongeveer kloppen met het algemene beeld, motor,stuur,lak enz. Dan heb je nog het onderbuikgevoel , dit moet je ook niet negeren.

Als laatste heb je nog een behoorlijk stukje geluk nodig , er zijn genoeg verhalen van splinternieuwe campers met heel veel mankementen .
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door hwendt »

De verder aankoop ervaringen.

Ik ga hier nog maar even verder met de ervaringen. Immers op een dag zullen we allemaal weer voor een keus van aankoop staan. O maak u geen zorgen ik weet de weg. Wil alleen graag u voorbereiden van uw gedachten om een andere 2e hands camper te kopen.. Het zijn ook meer ervaringen dan klachten want na 3 maanden zoeken weten we echt wel hoe het momenteel in de markt gaat.
Tevens zullen deze ervaringen mogelijk bij aanschaf boven de 30.000 geheel anders kunnen zijn.
Doe uw voordeel zeker bij aanschaf busjes in de prijsklassen van rond 14.000 euro. Tevens begrijp ik niets van het feit dat deze voertuigen niet in de bitac en coating zijn gezet bij het op de markt zetten. Is roest en verrotting juist door de fabrikanten de bedoeling.. Mijn mening JA dus.. immers alle personenauto's zitten wel in de coating.

Afgelopen donderdag vertrokken voor een rit langs diverse bedrijven in Duitsland, Nederland en Belgie. Gevuld met rijkelijke info en veel uitgeprinte handelaren en particulieren.
De beloftes van Marktplaats en Speurders, Mobile.de , 2e handsje.be deden ons de hoop geven dat we met 1 dag wel een redelijke camper of bus konden kopen.
Ja droom maar verder Hugo was de eind conclusie.

De eerste klant zat op 585 km van huis in Duitsland. Leek de beste aanbieding in de massa campers die er op internet staan en voldeed volledig aan ons profiel van een Ivecobus uit 2001 Bellen, vragen en de info was dat er geen roest was ja aan klein beetje in de deur. Met 4 man in de auto die kant op.
Nou mijn hond heeft een beter hok dan dat deze camper was. Bij het aanrijden was al te zien dat de foto niet recent was omdat daar een glimmende bus op stond en dit een doffe uitvoering was van een wrak. Wel 11.000 vragen en waar haal je de moet vandaan. Ik zal u de beschrijving van de verkoper besparen. Ok hoort allemaal bij het spelletje dus teleur gesteld ,maar weer gewoon verder gaan.
Nou die optimisme konden we snel laten varen. Bedrijven particulieren ze maakten er een bende van. Beloftes en bij onderzoek verrotte kokerbalken, je hand als knabbelschaar kunnen gebruiken onder de bodem zodat je de camper kon slopen met je blote handen.

En bekende handelaar in Keulen die zich de goedkoopste van Duitsland noemde had 4 maal Adria, en een Peugeot boxer en 2 Possels staan van de jaartallen 1999 tot 2004. Zoonlief onder de voertuigen en kwam telkens terug met een hand vol afgeknabbelde kokerbalken en plaatwerk zo verrot waren deze voertuigen. Prijzen van 11.000 tot 15.000 euro
Dan maar even kijken bij de alkoof campers . OO kijk een Euromobiel ! Tja was de treeplank afgebroken door de roest en lag onder de camper geschoven.
Vocht in diverse campers en toch 15.000 tot 21.000 vragen terwijl de paddenstoelen uit de kieren kwamen. ( Ja ja wat overdreven hoor, ik weet het )

Toen naar Nederland diverse handelaren afgereden. Nee mijnheer er is in uw budget bijna niks te krijgen. Een grote handelaar omgeving Stein in Limburg vergeef mij ben de plaats even kwijt had wel 200 super de luxe campers staan. Helaas mijnheer we beginnen bij 30.000 euro. Er is niks op uw budget te koop … Geel in Belgie, Henegouwen, gewoon helemaal niks te koop. Neem daarbij mijn woonplaats Heerhugowaard met 5 grote camperhandelaren waarvan een aantal onder de groep relaties vallen dan moge blijken dat het moeilijk is.

Na 16 jaar Campers is dit opnieuw mijn les.
Staat een camper langer dan 3 weken op de bekende verkoop sites ? Vergeet die camper want dan is er iets mee
Beloften van : is goed mijnheer enz ? Vertrouw er dus maar niet op
Handelaren ? Kijk dik vet onder de campers en vertrouw er geen 1. Uitgezonderd de 30.000 euro kostende soorten natuurlijk van recente data. En dan nog nakijken of ze niet een schade camper zijn geweest.
De handel van 2e hands zit gewoon in het slob. Dat wil zeggen dat de troep gewoon over blijft en dus de rotzooi. Knappe campers zijn zo verkocht.
Campers van 16 jaar oud en 104.000 km op de teller ? Kijk bij de RDW of het een import camper is. Veel Duitse campers komen uit de verhuur en die hebben dan 6.500 per jaar gereden ?? Droom lekker verder dan wij reden naar Spanje al 7000 km per reis van 7 weken.
Vraag om de tuf boekjes en kijk wanneer de camper ingevoerd is. Kunt u zien op de RDW. Betaal 2 euro en krijg een datum overzicht van wanneer een camper overgeschreven is en hoeveel eigenaren er geweest zijn
Mooie blauwe ogen en een net pak zijn geen garantie voorwaarden.
Het is dus wachten op een aanbod dat op internet verschijnt en dan als de drommel er naar toe. Contanten mee nemen en indien goed, niet zeggen we komen morgen terug ik wil nog even nadenken . Maar gewoon meenemen.
In mijn eerder geschreven stukje heb ik de ervaringen al verteld dat ook afspraken niet meer gelden bij sommige verkopers.

Dit zijn persoonlijke ervaringen en doe er mee wat u wilt.

Hugo die er treurig van is geworden.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar op een dag is het allemaal ergens goed voor geweest.. en !! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

dan hebben we weer lachende gezichten op de camperplaatsen..
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Dafluc »

Gewoon nieuwsgierig. Heb je de jouwe dan niet toch misschien iets te snel verkocht?
Misschien was hij niet meer perfect, maar als de rest veel slechter is was het dus eigenlijk een goede.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Toon »

inderdaad Hugo
goeie gebruikte campers zijn op dit moment goud waard
wat wij 9 jaar geleden betaalde voor een camper van 18 maanden oud
vragen ze nu vlot voor eentje van 10 jaar oud
wij vonden op Mobile.DE toen een Knaus van bouwjaar 2006
eerste tenaamstelling 2012
vraagprijs over de €50.000
gebeld naar dat bedrijf of er misschien een tik foutje in stond
nee staan geen fouten in
die dus mooi laten staan
en verder gezocht
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Toedeledoki

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb andere ervaringen met Duitsland. Echter je moet er wel snel bij zijn. Als er iets knaps op staat voor een (te) scherpe prijs moet je eigenlijk al in de auto zitten. Ik zie het vaker dat mensen te lang wikken en wegen.

Mijn vorige Transit Euroline kocht ik voor 7500 Euro. Echt helemaal als nieuw. Stond net 1 dag op mobile.de. Bekeken, geprobeerd te onderhandelen, dat lukte eigenlijk niet want de telefoon sotnd bijna roodgloeiend. Gelijk aanbetaling gedaan en afgesproken dat de verkoper nog een uitvoerkenteken zou regelen. Week later opgehaald.

Had ik een dag gewacht was ie weg geweest.

De camper van een hefdak en een keukenblokje voorzien. Totale kosten inclusief BPM ca 1500 Euro. Jaartje op vakantie geweest. Indeling beviel niet echt en weer verkocht voor 14.995 Euro. Binnen een paar dagen. De huidige eigenaar is er nog dik tevreden mee.

Back on-topic: Is een zelfbouw buscamper niks voor jou? Voor ca 5000 Euro koop je een hele knappe bus. Dan kun je nog 9000 Euro bij een camper bouwer of handige timmerman over de schutting gooien om er wat leuks van te maken.

De roest bij een Ducato/Jumper/Boxer etc onder de schuifdeur is eigenlijk standaard. De binnendorpel roest altijd. Maar dit is echt heel makkelijk en goedkoop op te lossen. Dus dat zou voor mij geen reden zijn om een bus te laten staan.

Een echt recente buscamper voor 14.000 Euro is inderdaad zoeken naar een speld in de hooiberg. Hier in Nederland begint het bij 20.000 Euro. Vandaar dat mijn Transit waarschijnlijk ook zo snel verkocht was. Dus als je aan de onderkant van de markt zoekt dan zul je inderdaad bepaalde gebreken/tekortkomingen voor lief moeten nemen.

Als er daadwerkelijk een einde gaat komen aan het kwarttarief dan komt er genoeg te koop :cheers:
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door ducati 900 »

Ja je kunt beslist niet zeggen dat de camperhandel in het slob zit, je moet echt snel beslissen.
En de km registratie bij de RDW van bij import auto's klopt niet.
Ze geven standaard aan dat de stand niet betrouwbaar is.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2059
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Grumble »

Aan de ene kant heb je mensen die hun spullen niet willen verkopen uit angst een ander een kat in de zak aan te smeren, aan de andere kant heb je mensen die wapens verkopen en zichzelf in slaap sussen met de gedachte dat het niet hún verantwoordelijkheid is wat ermee gedaan wordt.
Gelukkig, we zijn net mensen, niet zwart, niet wit maar alle kleuren van de regenboog :cheers:
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door Vmax-Idioot »

Hoi Hugo,

als ik het goed begrijp, heb jij meer geleverd dan de verkoper had en had mogen verwachten.
Hij wist immers dat er roestschade aan jouw bus was. Dat hoefde je dus eigenlijk niet te doen, maar uit fatsoen en goed zakenmanschap heb jij ervoor gekozen dat wel te doen.

Andersom had hij jou ook gewoon eerlijk moeten zeggen wat aan zijn busje mankeerde. Dat vind ik laakbaar, tot op zekere hoogte. Je hebt de bus immers met winst kunnen doorverkopen, dus was de prijs er ook naar.

Verder ben ik ook van mening dat iets wat ik verkoop eerlijk beschreven moet zijn.
Als er iets aan mankeert, deel ik dat de koper ook gewoon mee. Heeft iets met fatsoen en eerlijkheid te maken.
Helaas zijn niet alle mensen zo, zoals je gemerkt hebt....
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door hwendt »

Dafluc schreef:Gewoon nieuwsgierig. Heb je de jouwe dan niet toch misschien iets te snel verkocht?
Misschien was hij niet meer perfect, maar als de rest veel slechter is was het dus eigenlijk een goede.
Ik hoop van niet Luc. Ik had het op deze wijze niet geheel ingeschat. Natuurlijk hebben we gezocht in de hoop via de media iets te vinden. Maar om twee campers voor de deur te hebben was niet de bedoeling.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ook in Duitsland eigenlijk niks te koop is onder de 20.000 dat ook nog roestvrij en en geen huurcamper is geweest. Ja we hebben natuurlijk de nodige laten staan om vele verschillende redenen. Maar kilometer standen van 320 duizend en 250 duizend zijn niet onze idealen campers.
Misschien ben ik door wetenschap van de handel ook wat te kritisch. Dan komt echtgenote nog met wensen em zo blijven we even rondhangen.

En natuurlijk bedankt voor de reacties. We voelen ons niet echt bedrogen gezien het feit dat we meer over hielden dan we verwachten. Dit is meer om ook andere te laten lezen hoe het soma kan vergaan en kun je er zelf voordeel mee doen. Wij zoeken hier verder.. :thumbup:

Ik denk dat het busverhaal maar vergeten moet worden en we moeten kijken naar een alkoof.

Ik laat het jullie weten.. :cheers: :cheers: :cheers:




Hugo
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door bently »

Wrakken verkopen is van alle tijden. Toen wij begonnen met een camper zoeken zo'n 25 jaar geleden ( was toen nog op advertentie Telegraaf) stuurden ze ons op verzoek foto's van de camper. Zag er aanlokkelijk uit, en we gingen naar het noorden des Nederland. Daar aangekomen kregen we ook een wrak van een camper te zien. Het bleek dat we foto's gekregen hadden van een 10 tal jaren geleden toen de camper er goed uitzag ! Dat is ons toen een aantal keren overkomen. (Was toen nog zoend naar een camper van 15 duizend gulden).
Nu hebben we de ervaring dat je heel vaak op internet moet bijhouden of er iets van je gading erop komt. Het is zoals Paul Snip al aangaf, direct in de auto en er naar toe. ( De handelaren zitten ook constant op de loer voor koopjes ). Vaak gebeurt het ook dat deze interessante koopjes al telefonisch verkocht worden voordat jij daar bent. Is mij al eens gelukt toen ik in de buurt van Hamburg op zoek was. Zag een Burstner die ik wel wilde. Helaas toen wij bijna daar waren was ie al weg. Een paar weken later stond ie te koop bij een camper handelaar in in Nederland. Wel voor 10.000 euro meer !
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Eerlijke mensen kunnen zich hier melden: er is plaats vo



Bericht door pwhooftman »

Hallo Hugo,

Ik heb moeite met de 'dubbele moraal' in je verhaal. Het siert je dat je zoveel (buitengewoon veel) moeite gedaan hebt om jouw buscamper keurig over te dragen aan de koper, maar ontleent daaraan dat jij 'meer eerlijk' bent dan de tegenpartij. En je bent teleurgesteld dat de tegenpartij niet evenveel moeite heeft gedaan om je verwachtingen te overtreffen als jij. Terwijl de ander ook niet had kunnen bevroeden dat je zover zou gaan. Wat wel redelijk is, is om in zo'n geval dankbaarheid te verwachten. Als dat niet komt is dat eerder een kwestie van fatsoen dan van eerlijkheid.

Voor onze vorige camper hebben we achteraf wellicht ook nog meer kunnen vragen, maar wat overheerst is tevredenheid bij onszelf over dat wij desondanks een goede deal gesloten hebben, en de kopers een plezier gedaan hebben met een leuke camper. Ze waren er echt blij mee en dat is het belangrijkste. Toen we die camper kochten overkwam ons hetzelfde (zij stuurden nog extra stof op die ze overhadden van het opnieuw bekleden en wensten ons veel plezier met de camper), dus we hebben de prettige ervaring doorgegeven :P
Plaats reactie