omnistor luifel 5002

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Steven1
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 21:14
Locatie: Rotterdam

omnistor luifel 5002



Bericht door Steven1 »

Goedendag allen, ik heb een omnistor luifel 5002 en bij het uitdraaien hapert hij alsof er twee tandjes van het draaimechanisme zijn afgebroken. Mijn vraag is of iemand hier ook ervaring mee heeft en is het eenvoudig te demonteren. Ik heb zelf al twee nieuwe eindstukken gekocht en een nieuw gear assey coupling. Mijn vraag is of de onderdelen bij een ingeklapte toestand kan worden vervangen of dar de luifel geheel uitgedraaid moet zijn.
Alvast dank voor jullie antwoorden.

groeg Steven
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door PaulBng »

Ik heb de ervaring niet maar ik DENK dat het niet uitmaakt.

Ik verbaas me wel over de constructie van die koppeling.
Je zou verwachten dat er een wormwiel inzit, zodat de luifel niet zijn eigen leven gaat leiden. Maar de uitlijning klopt dan niet.

Dat haperen, gebeurt dat per omwenteling van de slinger, of van de buis waar de luifel op opgerold wordt?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Hoofdnoorman »

De luifel moet een klein stukje open zodat je bij de schroefjes van het kapje kan wat het draaimechanisme op zijn plaats houdt.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door saagstree »

Ja dat kan je zou er voor de zekerheid een spanbandje om kunnen leggen.
Ik heb het draai mechanisme twee jaar geleden vervangen de tand wielen haakse overbrenging was versleten , ging daarna weer prima
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door kick »

Heb het zelfde gehad voor dat je allemaal moeilijk dingen gaat doen Bel naar Omnistore maak een afspraak wordt daar gratis gerepareerd heb ik ook gedaan Top service binnen een half uur klaar , hebben bij mij tandwiel eindkappen vernieuwd (vorige camper) bij de Dealer kwamen de geschatte kosten op €150.00 :mrgreen:
Doe wat je moet doen maar doe ook iets voor een ander.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door hathi »

Kick ,het is zo weinig werk, dat je niet de moeite kunt nemen om te telefoneren ,laat staan naar de dealer rijden,maar ja als je het een beter kan ,dan het ander?..gewoon zoals Rudy schrijft.
Hans
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door kick »

Ik weet niet wat dit voor antwoord is BETER KAN ,het is gratis moet je 2 eindkappen kopen €15 per stuk, ! tandwiel met koppeling € 45 zitten ze er nog niet op ! Meneer Hathi en je luifel wordt ook nog in het geheel nagezien en afgesteld :-B
Doe wat je moet doen maar doe ook iets voor een ander.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door hathi »

Kwestie van rekenen,......je hoeft er maar 1 kap af te halen ,en terug te zetten,koppeling is €45,-welke reeds gekocht is !je hoeft niet te telefoneren er niet heen en weer te rijden,en zoals je reeds aangaf zo gebeurd,mits je het kan?dus niet zo 'n vreemd antwoord P.S het een beter kan dan het ander..... wil zeggen als je beter kan telefoneren en er heen rijden,dan zelf sleutelen!
Laatst gewijzigd door hathi op zo 27 mar 2016, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door ton en evelien »

kick schreef:Heb het zelfde gehad voor dat je allemaal moeilijk dingen gaat doen Bel naar Omnistore maak een afspraak wordt daar gratis gerepareerd heb ik ook gedaan Top service binnen een half uur klaar , hebben bij mij tandwiel eindkappen vernieuwd (vorige camper) bij de Dealer kwamen de geschatte kosten op €150.00 :mrgreen:
En waar zit omnistore ergens
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door hathi »

Ach gewoon even naar Belgie op en neer,kost niets,bijna gratis (cynisch niet persoonlijk hoor)
Hans
Steven1
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 21:14
Locatie: Rotterdam

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Steven1 »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga er zo aanbeginnen. Ik zal jullie op de hoogte houden of een ritje naar belgie sneller is. :-B
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24432
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door javanes »

ton en evelien schreef: En waar zit omnistore ergens

Thule ( voorheen Omnistor)
Kortrijkstraat 343
8930 Menen België
Telefoon:+32 56 52 88 99
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Steven1
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 21:14
Locatie: Rotterdam

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Steven1 »

Gelukt totaal 3 kwartier bezig geweest was een fluitje van een cent. Wel even spanbandje gebruikt om te voorkomen dat de luifel tijdens demonteren helemaal uitrolt.
Voor zover iedereen bedankt voor het advies. Ritje naar België zou toch langer duren :-B
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Camperic »

De luifelstang schiet er vaak uit tijdens uit-/indraaien, dus ik wil de koppeling vervangen.
Daarvoor moet de eindkap eraf, maar voordat ik deze "kunststof kap op leeftijd" te hardhandig aanpak en ook daarvoor op zoek moet naar een nieuwe :wink: graag jullie hulp: hoe verwijder ik de eindkap?
Ik heb al een schroef verwijderd (midden onder) en zie een lipje aan de buitenkant, maar daarmee krijg ik niet voldoende beweging in de kap volgens mij.

IMG_023616 klein.JPG
IMG_023616 klein.JPG (54.84 KiB) 914 keer bekeken
IMG_023617 klein.JPG
IMG_023617 klein.JPG (88.02 KiB) 914 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie