omnistor luifel 5002

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Hoofdnoorman »

Toch zal hij er zo af moeten Eric. Gewoon met beleid.

Maar de gehele eindkap zal er even af moeten. Het invoerstuk voor de slinger zit met een uitzetborghuls vast. Die moet er uit getikt worden. Ik zou dit niet anders doen dan gewoon in de bankschroef als je het draaimechanisme verwijderd hebt. Achter de kap zitten 3 schroefjes waar de eindplaat mee vast zit. Maar je rol zal gestabiliseerd moeten worden zodat deze niet naar beneden dondert. Soms kun je met een spanbandje achter de luifel kap langs, soms ook niet.
Zo'n bajonetkopje heb ik hier in voorraad. Ook nieuwe eindplaten/slotplaten L + R, en nog veel meer nieuwe onderdelen van de 5002 heb ik hier liggen. Overal uitverkocht, dus ik heb door heel Europa ingekocht.

Maar even wat anders. Doe je het wel goed met de slinger? Je steekt hem er in, draait hem een kwartslag linksom en laat hem dan ietsje zakken. Hij zou er dan niet uit kunnen glippen. Je hoeft je niet te schamen, want je bent niet de eerste die dit niet zou weten. De instructie staat op de slinger zelf!
20210612_203626.jpg
20210612_203626.jpg (218.28 KiB) 652 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Camperic »

Dank je Rudy :thumbup:
Het stabiliseren van de rol zal helaas niet lukken met een spanbandje, want de naad tussen kap en wand is gekit.
Hoofdnoorman schreef:
za 12 jun 2021, 20:49
Maar even wat anders. Doe je het wel goed met de slinger? Je steekt hem er in, draait hem een kwartslag linksom en laat hem dan ietsje zakken. Hij zou er dan niet uit kunnen glippen. Je hoeft je niet te schamen, want je bent niet de eerste die dit niet zou weten. De instructie staat op de slinger zelf!
Nee, dat is helaas niet de oplossing. Toen ik de camper kocht was het al uit gelubberd en die bajonet-vergrendeling werkt niet meer :(
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Ronstagrammer »

Dus als de linkerkap eraf is komt er niks uitspringen kwa schroefjes en veertjes of zo? Ik had waarempel hetzelfde vanmiddag en schrok me n hoedje😲
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen, Het kapje kan er gewoon af.
Ik heb vorige week nog een opwindkatrol gemonteerd. 10 minuten werk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Ronstagrammer »

Dankje :thumbup: . Dan ga ik daar ook maar eens rap aan de slag ermee
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: omnistor luifel 5002



Bericht door Camperic »

Ik heb het te vervangen onderdeel liggen, maar hetproject doorgeschoven tot na de zomer.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie